Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik mijn modem op 5 GHZ zetten?

• February 9, 2025
  • 3 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik wil graag weer op 5GHZ kunnen internetten, hoe krijg ik mijn modem weer hierop? (want ik heb onlangs wat nagelopen in de settings op 192. etc. en mogelijk hierbij op 2.4 GHZ gezet, maar niet zeker van!)

Doel:
Snellere downloadsnelheden krijgen. Het duurt nu intens lang om een bestand van 8GB te downloaden om precies te zijn 2 tot 3 uur. Het hoeft niet te liggen aan de modem, kan ook liggen aan de site waarvandaan het komt!

Geen lange afstand:

Het gaat om een 5GHZ verbinding voor internet op mijn laptop, dus geen sprake van langere afstanden, mijn laptop staat vlakbij, dank u.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ah dan zit je op de nieuwe KPN Software denk ik. Daarmee wordt het voor alle modems gelijk:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@James-, welkom op onze community! De meeste experiaboxen zenden standaard uit op zowel 2,4Ghz als 5Ghz. Als je hem reset staat dat ook weer standaard aan. Hoe je dit kunt instellen zonder te resetten kun je terugvinden in de modemspecifieke kennisbankartikelen

Ik ben benieuwd of je er uit komt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2025

Bedankt voor uw reactie. Ik kom er niet uit, want de screenshots zijn niet meer actueel (de interface is namelijk veranderd merk ik op) en daardoor kan ik de juiste pagina op 192.168 etc. etc niet vinden: 

Ik heb wel zelf al de andere pagina’s bekeken in de 192.168 etc. omgeving, maar vind niet de pagina waarover in het artikel is geschreven. Ook nergens anders vind ik een setting om te controleren of de 5GHZ aan staat. Modem reset is niet handig voor mij, omdat ik dan op alle gekoppelde apparaten, de wachtwoorden weer moet aanpassen, omdat anders, ze niet meer zullen connecten door het geresete wachtwoord. Ik heb best wat gekoppelde apparaten.

Heeft u enig idee op welke pagina ik moet zijn in de 192.168 etc. omgeving?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 13, 2025

Ah dan zit je op de nieuwe KPN Software denk ik. Daarmee wordt het voor alle modems gelijk:

Â