Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik op mijn modem het Wifi signaal verzwakken?

• June 19, 2025
  • 4 reacties
  • 64 keer bekeken

Hoe kan ik op mijn modem het wifi signaal verzwakken zodat het alleen in huis werkt?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Wifi radio signaal verzwakken. Welkom op de KPN Community! ​@JanD helpt je al een heel eind op weg zie ik. Fijn om te zien. 

Beste ​@Wifi radio signaal verzwakken  dat kan niet, de wifisterkte is wettelijk bepaald en de reikwijdte hangt van diverse factoren af.

Je zou om te beginnen de 2.4-band uit kunnen schakelen, indien mogelijk.

Bij de 5.0-band zou je een zo hoog mogelijk kanaal kunnen kiezen, daar wordt de wifisnelheid hoger van, maar de reikwijdte minder.

Verder kun je instellen dat bijvoorbeeld de wifi ‘s-nachts van 0u00 tot 6u00 uit is of welke voorkeurtijd dan ook.

Zorg verder voor een zo goed mogelijk sterk wachtwoord en gebruik niet de standaard wifinaam van je modem maar een eigen gekozen wifinaam voor de veiligheid.

Verder wil er nog aan toevoegen dat je niet perse de Wifi van het KPN modem hoeft te gebruiken. Je kunt ook een accesspoint toevoegen aan je netwerk waarbij je wel de sterkte van het Wifi-signaal kunt aanpassen. Ik lees online dat je met Unify accesspoints het zendvermogen kunt aanpassen. 

Maar ik denk dat je al heel ver komt met het advies van JanD. Wij kunnen je vast verder helpen als je aangeeft wat je hebt staan qua apparatuur en welke firmwareversie daar op zit. 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 19, 2025

Beste ​@Wifi radio signaal verzwakken  dat kan niet, de wifisterkte is wettelijk bepaald en de reikwijdte hangt van diverse factoren af.

Bij de 5.0-band zou je een zo hoog mogelijk kanaal kunnen kiezen, daar wordt de wifisnelheid hoger van, maar de reikwijdte minder.

Verder kun je instellen dat bijvoorbeeld de wifi ‘s-nachts van 0u00 tot 6u00 uit is of welke voorkeurtijd dan ook.

Zorg verder voor een zo goed mogelijk sterk wachtwoord en gebruik niet de standaard wifinaam van je modem maar een eigen gekozen wifinaam voor de veiligheid.

Hallo JanD

hoe zet ik 2.4 band uit wat moet ik kiezen n, g.n , a.g.n ?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 20, 2025

Beste ​@Wifi radio signaal verzwakken welk merk en type modem gebruik je van KPN, dan kan ik een precies antwoord geven.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 20, 2025

Hoi ​@Wifi radio signaal verzwakken. Welkom op de KPN Community! ​@JanD helpt je al een heel eind op weg zie ik. Fijn om te zien. 

Verder wil er nog aan toevoegen dat je niet perse de Wifi van het KPN modem hoeft te gebruiken. Je kunt ook een accesspoint toevoegen aan je netwerk waarbij je wel de sterkte van het Wifi-signaal kunt aanpassen. Ik lees online dat je met Unify accesspoints het zendvermogen kunt aanpassen. 

Maar ik denk dat je al heel ver komt met het advies van JanD. Wij kunnen je vast verder helpen als je aangeeft wat je hebt staan qua apparatuur en welke firmwareversie daar op zit.Â