Skip to main content

ik heb de nieuwe box 14 van kpn en daar moet ik poort 21 open zetten 

nu heb ik dit gedaan in poortforwarding 

na het opslaan ga ik die poort 21 testen maar die geeft dus aan dat die nog altijd gesloten is 

ik heb poort 21 nodig om via filzilla te kunnen inloggen op mijn windows server die in engeland staat 

graag een oplossing

ik heb poort 21 nodig om via filzilla te kunnen inloggen op mijn windows server die in engeland staat 

Dat klopt niet. Poort 21 moet bij die server in Engeland open staan. Niet bij u.

Dat een poortscan niet werkt is ook logisch. Er is bij u geen server die zou moeten reageren op een poortscan.

Gebruik pasive ftp. Geen active ftp. Voor active ftp zou u wel een poort open moeten zetten. Maar dat is dan geen poort 21. Dat zou een veel hoger poort nummer moeten zijn.

Hoe heeft u de firewall in de KPN Box staan? Zet die eens op "low".

Gebruik ook het IPv4 adres. En geen domeinnaam. Want bij een domeinnaam word er mogelijk via IPv6 verbinding gemaakt. Dat lukt soms niet.


heb die firewall nu op laag staan maar poort 21 blijft gesloten 

ook UPnp staat aan 

getest via filzilla maar kom er dus niet in en ja daar staat filzilla server goed ingesteld want die is getest via de provider van de windows server en die kan gewoon inloggen zonder problemen 


Staat zoals eerder getipt passive FTP aan. Die poort 21 is de luister poort voor de server zijde in engeland. Er staat geen poort 21 te luisteren aan de client ftp (filezilla) zijde. Hierdoor hoeft er dus ook geen port forward actief voor te zijn. De firewall moet op low of aangepast staan om uitgaand verkeer naar de server op 21 door te laten.

Upnp aan is ook niet nodig.


Wat staat er bij u in het logvenster als u verbinding probeert te maken? Kunt u daar een schermafdruk van plaatsen?


 


Poort 21 is zo te zien gewoon open, er lijkt immers een verbinding op poort 21 tot stand te komen.


Inloggen lukt dus prima. Maar de mappenlijst komt niet binnen. U gebruikt waarschijnlijk active ftp. Probeer pasive ftp. 

 


mag ik je even hartelijk danken met de screen  dit was dus de oplossing😎


Reageer