Skip to main content

Ik heb twee Samsung luidsprekers in mijn WIFI netwerk. In de router hebben ze hun eigen IP adres. Ivm loop-reboot problemen moet ik deze luidsprekers verhinderen om contact te zoeken met het internet.

Hoe kan ik in mijn experiabox V-10 aangeven dat deze twee luidsprekers geen contact krijgen met de buitenwereld?

 

 

Ik heb twee Samsung luidsprekers in mijn WIFI netwerk. In de router hebben ze hun eigen IP adres. Ivm loop-reboot problemen moet ik deze luidsprekers verhinderen om contact te zoeken met het internet.

Hoe kan ik in mijn experiabox V-10 aangeven dat deze twee luidsprekers geen contact krijgen met de buitenwereld?

 

 

Dat soort functies hebben de KPN boxen niet. De nieuwe generatie software wel waar men op het v12 model op dit moment mee bezig is en die uiteindelijk naar vrijwel alle apparatuur wordt uitgerold. Echter voor de v10 is dit niet iets dat voor over een paar weken op stapel staat.


Dat soort functies hebben de KPN boxen niet. De nieuwe generatie software wel waar men op het v12 model op dit moment mee bezig is en die uiteindelijk naar vrijwel alle apparatuur wordt uitgerold. 

Volgens mij ook niet. Er is Acces Control. Daarmee kunt je de toegang van apparaten tot het netwerk blokkeren. Dan kunnen ze inderdaad niet meer het internet op. Maar ze hebben dan ook geen toegang tot andere apparaten in het netwerk. En dat moet in deze situatie wel lijkt me.


Dank voor jullie reacties. Jammer dat het niet kan. 


Dat hoef je niet op het modem te doen.

ala je het apparaat een vast intern ip adres geeft, dan voer je geen default gateway in. Dan kan het apparaat nooit naar een ander netwerk dan het eigen vlan, dus ook niet naar internet. 
 


Dat is mooi, en waar voer ik “geen default gateway” in? Ergens in Windows? 


Ik ken de Samsung devices niet (ik ben van het Apple kamp), maar ik verwacht dat je via een app op je tablet de wifi van je luidsprekers kan aanpassen.

Disclaimer ik ben dus geen Windows of Samsung persoon,

 

Bij de netwerk details, heb je altijd de keuze voor ip adres via DHCP of fixed IP.

De meeste mensen kiezen de standaard instellingen dat is DHCP. Maar als je zelf ene IP adres wilt invullen kies je voor fixed IP (ook wel vast IP adres in het nederlands).Geen idee wat voor netwerk je hebt, maar de meeste mensen gebruiken iets van 192.168.0.x, maar dat kan je in de laptpo terug vinden bij de netwerk instellingen.
Google het anders even, anders wordt dit wel een heel lange "hoe configureer ik mijn netwerk” post.

 
Dit is hoe het er bij windows11 uitziet, je moet dat dan even vergelijken met je Samsung luidspreker details.

Het gaat erom dat je in de Samsung instellingen het derde veld leeg laat, let op doe dit alleen op de Samsung devices, die je niet naar internet wilt laten gaan, als je dit op je Windows computer doet, heeft die ook geen internet meer ;-)
 

Deze illustraitie is slechts als voorbeeld. 

Pas dus NIET de instellingen in de computer aan! 


Dank, daar kom ik wel uit.


Hi @A.B.010, ik zie dat je een aantal goede tips ontvangen hebt vanuit de community, super! Is het inmiddels gelukt om het op deze manier in te stellen?


Nog vergeten toe te voegen, het vast ipadres moet wel buiten de dhcp scope liggen anders kan het gebeuren dat het zelfde ip adrs ook uitgedeeld wordt en dan heeft het 2e device geen netwerk, want het ip adres bestaat al op het netwerk.

Als het niet mogelijk is om een start en eind aan de scope toe  te wijzen, is het misschien handig om de samsung luidsprekers ene ip adres aan het eind van de scope te geven, bijv. 192.168.0.250 en 192.168.0.251 of zo.