Skip to main content

Overal lees en hoor je over de nieuwe energie zuinige apparaten van KPN, ja zelfs in de nieuwsbrieven die per e-mail krijg gaat KPNer prat op en er wordt zelfs melding gemaakt over een test door de consumentenbond.

Maar waarom krijgen de al jaren met de oude apparaten werkende trouwe klanten deze energiezuinige apparaten niet, of moet ik om me aan de in de dagelijkse actualiteit gaan beroepen op "abonnements discriminatie"?

Kom op GROENE KPN laat je al jarenlange trouwe klanten niet in de steek, of vertel mij anders wat ik moet doen om voor het vervangen van mijn oude apparatuur in aanmerking te komen. 

Het produceren van nieuwe apparatuur kost natuurlijk heel veel energie. En is belastend voor het milieu. Daarom is het beter om bestaande apparatuur die goed werkt voorlopig nog te blijven gebruiken. Ook al gebruikt het een heel klein beetje meer energie. 


Hoi @KijkenPratenNietsdoen, zoals Nick al zegt zijn apparaten vaak nog prima te gebruiken en is dat beter voor het milieu dan ze elke keer te vervangen.

Laten we, los daarvan, ook nog even terug gaan naar het begin. Je hebt het over nieuwere apparaten, maar je noemt niet welke apparaten je nu hebt. Kan je dat vertellen? 

Als je bijvoorbeeld nog Motorola ontvangers hebt kan je deze laten vervangen via deze pagina: Apparatuur controleren en omruilen


De tv ontvangers van kpn gebruiken al sinds de Motorola 1853 weinig stroom. Rond de 5 watt stand-by en ietsje meer in bedrijf zo'n 5,5 watt. Dat is dus ongeveer slechts 1 kWh per 10 dagen.

Schakel je eco stand voor stand-by in en hij is 8 uur per dag uit, dan bespaart dan nét 1 kWh per maand.

De Experiaboxen verbruiken ook rond de 5 watt. Die moet je natuurlijk 24/7 aan laten.


Rond de 5 watt stand-by en ietsje meer in bedrijf zo'n 5,5 watt. Dat is dus ongeveer slechts 1 kWh per 10 dagen.

Dat is bijna 4kWh per TV ontvanger per maand en dat is met mijn huidige tarieven zo'n €3,75 per TV ontvanger per maand.

 


Waarom gaat niemand van de reageerders in op de vraag van @KijkenPratenNietsdoen 

De vraag is, waarom maakt KPN zoveel Poeha maakt momenteel over hun aandacht voor nieuwe energie zuinige apparaten, terwijl ze bij veel klanten nog veel meer dan 10 jaar oude apparaten hebben staan die in het eigendom zijn van KPN., 

Ik vond het best een goed gestelde vraag en moest er wel een beetje om glimlachen. 

Bij dit soort reclame gaat het om de Economische levensduur, terwijl de Technische levensduur nog wel veel langer kan zijn.  En hier wordt door de reageerders alleen maar ingegaan op de Technische levensduur. 


@dommeke . Ik heb nog nergens reclame gezien voor NIEUWE energiezuinige apparaten van kpn. Geef dáár eens een voorbeeld van. Jij hebt ze kennelijk gezien.

Ik zie alleen reclame voor de ‘kleine energiezuinige’ ontvanger. Daar wordt alleen de Arris vip5202 mee bedoeld die echter ongeveer 2 watt minder gebruikt dan het toch al lage verbruik van de rest. Zowel in stand-by als aan.

De huidige apparaten gebruiken ongeveer hetzelfde als die van 10 jaar geleden….

Ook is dat nu op de Arris vip2952, Arcadyan hmb2260 een eco stand-by stand aangezet kan worden. Ook op de Arris vip5202.


@dommeke . Ik heb nog nergens reclame gezien voor NIEUWE energiezuinige apparaten van kpn. 

 

Ik denk dat je dat aan @KijkenPratenNietsdoen moet vragen. Ik heb het ook nergens gezien maar wij krijgen gelukkig nooit reclame of post van de KPN provider (met uitzondering van de rekening). 

Maar ik noem me zelf “dommeke”, ik neem aan dat klanten van KPN dat niet zijn en als @KijkenPratenNietsdoen dat schrijft neem ik aan dat het geen onzin is. 


Waarom gaat niemand van de reageerders in op de vraag van @KijkenPratenNietsdoen 

De vraag is, waarom maakt KPN zoveel Poeha maakt momenteel over hun aandacht voor nieuwe energie zuinige apparaten, terwijl ze bij veel klanten nog veel meer dan 10 jaar oude apparaten hebben staan die in het eigendom zijn van KPN., 

Reclame. Die is bedoeld voor nieuwe klanten. Niet voor bestaande. Dat is lijkt me niet zo heel raar toch? KPN maakt ook reclame voor een gratis tv bij een nieuw abonnement. We begrijpen hierbij ook allemaal dat da voor nieuwe klanten bedoeld is.