Skip to main content
Beantwoord

Hoe maak je een backup en restore van de instellingen van de Box 12?

• June 25, 2026
  • 11 reacties
  • 111 keer bekeken

De info hier is erg gedateerd, dus ik stel de.vraag maar eens opnieuw: hoe maak ik een backup vd instellingen op modem.KPN Box 12?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@eljejer, welkom allereerst bij onze community. 

Fijn om te zien dat je al goed op gang bent geholpen. Voor andere meelezers vat ik dit kort samen. Van een aantal instellingen kun je een back-up maken: 

MijnKPN App: Back-up en herstelfunctie, zorgeloos resetten van je thuisnetwerk | KPN Community

Goed advies hieronder, waarvoor dank. 

Helaas is dit met de KPN box niet mogelijk. Het advies is om screenshots te maken of bepaalde gegevens te copy/pasten naar een tekstbestandje op de computer.

11 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 25, 2026

Beste ​@eljejer Bij mijn weten is dat (nog) niet mogelijk.

Of dat in de (naaste) toekomst mogelijk gaat worden is koffiedik kijken.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • June 25, 2026

als je de Box12 reset via de Mijnkpn app. heb je een aantal instellingen die je kunt laten terug zetten.

maar een echt backup bestand downloaden van de Box12 is er inderdaad niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2026

Dankje Joey. Ik zou graag de ip reservering backuppen.Met MAC adressen e.d.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2026

Beste ​@eljejer Bij mijn weten is dat (nog) niet mogelijk.

Of dat in de (naaste) toekomst mogelijk gaat worden is koffiedik kijken.

Jammer hoor. Er wordt hier 5 jr. geleden al om gevraagd ...

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Helaas is dit met de KPN box niet mogelijk. Het advies is om screenshots te maken of bepaalde gegevens te copy/pasten naar een tekstbestandje op de computer.

Als je een Fritzbox hebt, dan is het daar wel mee mogelijk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

Dankje voor de bevestiging 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 26, 2026

Hi ​@eljejer, welkom allereerst bij onze community. 

Fijn om te zien dat je al goed op gang bent geholpen. Voor andere meelezers vat ik dit kort samen. Van een aantal instellingen kun je een back-up maken: 

MijnKPN App: Back-up en herstelfunctie, zorgeloos resetten van je thuisnetwerk | KPN Community

Goed advies hieronder, waarvoor dank. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

Als DHCP instellingen worden gebackup-ed, geldt dat dan ook voor de IP adres serveringen?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Als DHCP instellingen worden gebackup-ed, geldt dat dan ook voor de IP adres serveringen?

Nee, hier werken we wel aan maar voor nu nog niet. 

• June 29, 2026

Alles wat ik er over weet heb ik van dit forum.

Als ik het goed heb worden de Wi-Fi gegevens van een “modem” centraal opgeslagen ?
Bij vervangen van een “modem” worden die gegevens dan weer in het nieuwe”modem” gezet, klopt dat ?
Zo ja, dan zou die techniek ook gebruikt kunnen worden voor de andere gegevens ?

NB. “modem” want er zit veel meer in het kastje, oa Wi-Fi dus en de modem functie wordt bij glasvezel niet gebruikt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Als ik het goed heb worden de Wi-Fi gegevens van een “modem” centraal opgeslagen ?

Klopt, dit wordt gekoppeld aan je account en wordt weer ingeladen zodra je een reset doet of je een nieuwe modem hebt. 

Bij vervangen van een “modem” worden die gegevens dan weer in het nieuwe”modem” gezet, klopt dat ?

Klopt. 

Zo ja, dan zou die techniek ook gebruikt kunnen worden voor de andere gegevens ?

Klopt wederom. Veel dingen worden meegenomen, maar nog niet alles. Op dit moment het lijstje hieronder

• Namen van je Wifipunten
  • Ouderlijk toezicht
  • MAC filtering
  • DNS instellingen
  • DHCP instellingen
  • Port forwards
  • Firewall instellingen