Skip to main content

Dag, voor een kunstproject wil ik in mijn Experia Box V10 een poort openzetten om legale torrent bestanden te seeden met qBittorent op een iMac. Bedoeling is dat computers vanaf internet via de poort kunnen downloaden.

Ik heb al van alles geprobeerd:

Upnp IGD uitzetten
statische DHCP binding opzetten incl MAC adres
portforwarding IPv4 Bittorrent item aangemaakt met poortnummer
ip adres ingevuld + itemnaam geselcteerd
harde herstart

Checken met https://canyouseeme.org/ op het ingegeven poortnummer levert steevast een dichte poort…

Wie kan mij helpen? Dank zal groot zijn! ;-)

Kunt u een schermafdruk laten zien van de poort forwarding?

Staat de firewall van de pc open?

Bij de instellingen zit vast wel een test knopje toch?

Werkt overigens bij illegale torrents op dezelfde manier 😉


Hoi @JerHui, vanuit KPN heb ik hier weinig aan toe te voegen maar we hebben hier ook een handig topic over!

 


Het is me gelukt om via de kennisbank een poort open te zetten! Nu nog Transmission laten seeden. De open poort wordt door Transmission herkent, maar seeden blijft achterwege. Er zijn wel tientalllen seeds die zijn aangemeld, maar er wordt niet gedownload. Dat ga ik even verder onderzoeken. Voor nu: bedankt!


Hoi, helaas is bij het opnieuw openen van Transmission de poort weer gesloten, terwijl de poort via https://canyouseeme.org/ nog gewoon openstaat. Eerder stond die poort dus wel open volgens Transmission, maar na sluiten en openen dus weer niet...

 


De firewall gecheckt via Terminal: 

 


En hier een schermafdruk van de DHCP binding in de KPN router:

 


En hier is de port check van canyouseeme:

 

 


Sinds ik de poort 58505 open heb staan in de router lijkt het alsof de torrent programma's juist geen verbinding maken. qBittorrent kan helemaal geen nodes meer vinden, terwijl deze app in de instellingen ook dezelfde vaste poort heeft staan. Zie afbeeldingen.

 

 

 


En hier een schermafdruk van de DHCP binding in de KPN router:

 

Dit is een dhcp binding. Heel goed. Maar nog geen poort forwarding. Heeft u die ook ingesteld? 


Dat heb ik inderdaad gedaan. Nog geen afbeelding van. Zal ik vanavond maken 😉. Het rare is dat aanvankelijk, vlak na het maken van de forward, Transmission de genoemde poort open ziet staan. Na sluiten en weer opnieuw openen blijft hij volgens de app dicht. In de firewall staat transmission met ontvangst rechten ingesteld.


Nou ja ... er staat "Poortcontrolesite onbereikbaar". Dat is wat anders dan dat de poort dicht zit 😉


Ah ja, dat klopt. Maar even daarvoor werkte het wel. Er kan natuurljjk n storing bij die site zijn bedoel je?


Persoonlijk vind ik het vreemd dat je poorten zou moeten open zetten om te seeden.

Ik heb nl nog nooit poorten open hoeven te zetten, niet met Transmission, niet met Deluge.

Modem / Routers :

SMC

Thompson

Experia V8 KPN / Telfort

Experia V10