Hallo @555 ,
Met dezelfde knop als waarmee je de WiFi hebt uitgezet, zet je de WiFi ook weer aan. Druk die knop dan twee seconden in.
bron:
Knoppen | WPS Hiermee kun je apparaten verbinden met de wifi zonder het wachtwoord te hoeven ingeven. Druk meer dan twee seconden op de WPS knop op de Box 12. Je hebt dan twee minuten de tijd om je apparaat via WPS te verbinden. Wifi Druk maximaal twee seconden op deze knop om wifi aan te zetten. Het wifilampje gaat groen branden. Druk maximaal tien seconden op deze knop om wifi uit te zetten. Het wifilampje gaat uit. |
Nee, dat werkt dus niet. Ook als ik de knop 5 minuten indruk, de Wifi wordt niet aangezet. Wel uitgezet, maar NIET aan.
Dan is het modem defect.
Dan kun je de klantenservice vragen om een vervangend modem op te sturen. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.
Dank voor uw antwoord. Ik zal het modem terug sturen.
Je zou toch zeggen, dat de helpdesk van de KPN, die ik hierover al twee keer eerder heb gebeld, dit ook zou moten weten.
De eerste keer werd me verteld dat daarvoor nog een update moest komen en de tweede keer kon de man van de KPN me niet vertellen wat het probleem was en suggereerde dat ik het maar op het forum moest gaan uitzoeken.
Het verbaast mij ten zeerste dat ik zo vaak slecht ben geholpen door de KPN zelf.
Dat is nou juist de kracht van het forum. Als medewerker klantenservice kan je onmogelijk alles weten. Zeker als je daar nog niet zo lang werkt.
Ik ben het met je eens Joep. Maar kennis van de basis zaken mag toch wel bij de klantenservice verondersteld worden.
Het zou bv. wel zo netjes zijn, als de klantenservice voorstelt om mijn modem te resetten, om erbij te vertellen dat ik dan mijn wachtwoord en al mijn instellingen kwijt ben.
Wat gebeurt er als jeje modem terug zet naar fabrieksinstellingen. Werkt de wifi dan wel weer of blijft deze ook uit
Blijft ook weer uit. Ik ga maandag het modem terug sturen.
@555 Het was een bug in de firmware van Box v12, de Wifi kan alleen uit maar niet aan gezet worden met de fysieke knop. Je moet op de modem inloggen en weer aan zetten. Ik weet niet of deze bug met nieuwere firmware al gefixed is.
Dat heb ik in een van de gesprekken met de KPN klantenservice ook gehoord.
De tweede keer werd er weer wat anders gezegd en ik heb nu ook een paar meningen op het forum gehoord.
Je zou toch denken, dat de klantenservice dit soort zaken echt behoort te weten.
Ook snap ik niet, als dit een bug is, waarom dit euvel niet al lang verholpen is.
555 schreef:
Dat heb ik in een van de gesprekken met de KPN klantenservice ook gehoord.
De tweede keer werd er weer wat anders gezegd en ik heb nu ook een paar meningen op het forum gehoord.
De meningen in dit topics zijn gewoon "copy & paste” uit kennis database zonder lezen van jouw startpost en dan ook als beste antwoord gemarkeerd is echt niet te geloven. En dan ook nog het advies om modem om te ruilen.
555 schreef:
Je zou toch denken, dat de klantenservice dit soort zaken echt behoort te weten.
Sommige klantenservice medewerkers weten veel, maar ook vele weten alleen naar standaard scripten te werken
555 schreef:
Ook snap ik niet, als dit een bug is, waarom dit euvel niet al lang verholpen is.
Bij lezen van dit topic
https://community.kpn.com/modems-123/problemen-met-box-12-sinds-de-laatste-update-604040
had ik zelfs ook getest aan mijn box 12 en hetzelfde ervaren. Ik gebruikte de KPN modem eigenlijk alleen onder dreiging van geweld, dus ik weet niet of de bug al opgelost is. Welke firmware heeft jouw box12?
Als je weet dat het uitrollen van KPN firmware ter vervangen van Sagemcom firmware 2 jaren geduurd was en vele gebruikers hebben nog steeds de oude Sagemcom firmware, dan duurt het fixen van de bug waarschijnlijk nog langer.
Ok . nu kan ik weer wat versturen. Ik had een lang verhaal ingetypt en bij het op versturen te klikken was alles weg en kreeg ik de boodschap “Something is wrong”.
het zou handig zijn, als je niet ingelogd bent, en dus niets kan versturen, je ook geen antwoord kan intypen. En dat hetgeen je geschreven hebt, tenminste blijft staan zodat je niet opnieuw hoeft te beginnen.
De KPN is niet het scherpste mes wat betreft software schrijven.
Mijn firmware is : V12.C.24.05.08
Waarom is er geen email ondersteuning van de technische dienst van de KPN?
het is een duur genoeg merk en zelf noemen ze zich een A-merk. Daar hoort ook deugdelijke support bij.
Maar kan je niet in loggen op het modem 192.168.2.254 en de wifi aanzetten 🫣 via een pc of laptop
Ik denk erover om terug te gaan naar de V10 box.
Weet iemand wat het verschil is met de V12, met name wat veiligheid aangaat?
De KPN medewerker kon ook dat niet aan mij uitleggen.
Zoals ik al eerder schreef, ik kan wel inloggen in mijn kodem en dan de wifi aanzetten. Maar omdat ik de wifi uitzet, zodra ik deze niet nodig heb, is die manieer heel omslachtig en ik wil gewoon dat het knopje werkt.
555 schreef:
Ok . nu kan ik weer wat versturen. Ik had een lang verhaal ingetypt en bij het op versturen te klikken was alles weg en kreeg ik de boodschap “Something is wrong”.
Dat gebeurt als net voor jou iemand anders een bericht verstuurde, de forum software kan waarschijnlijk niet meer dan 2 berichten in korte tijd verwerken. Daarom doe ik voor het versturen een lang bericht markeren en kopiëren naar klemboord.
555 schreef:
Mijn firmware is : V12.C.24.05.08
Dus de bug is al sinds V12.C.23.04.38 aanwezig en na 2 updates nog steeds niet gefixed.
555 schreef:
Ik denk erover om terug te gaan naar de V10 box.
Weet iemand wat het verschil is met de V12, met name wat veiligheid aangaat?
De V12 heeft betere specificaties en betere Wifi beveiliging (Wifi6 vs Wifi5, 4 antennes vs 3 antennes, WPA3 vs WPA2)
Maikel Drost schreef:
Maar kan je niet in loggen op het modem 192.168.2.254 en de wifi aanzetten 🫣 via een pc of laptop
Niet erg handig als je bij het opwaken je laptop vanuit je luie bed wil gebruiken en moet eerst naar woonkamer om een LAN kabel in de laptop te stekken omdat de Wifi van modem uit was. Daarom is de Wifi bij me nooit uit, de stroombesparing is minimaal.
TDN schreef :
Dus de bug is al sinds V12.C.23.04.38 aanwezig en na 2 updates nog steeds niet gefixed.
Dank u wel, KPN. Wat een puinhoop!
Hoe moeilijk kan het zijn omzoiets te verhelpen. En bij het aanvragen van het nieuwe modem, heb ik tot 4 keer toe gevraagd, of ik de WiFi aan en uit kan zetten dmv het knopje. En er werd mij verteld door de KPN dat dat absoluut mogelijk is.
Ik wil de Wifi overigens niet vanuit energie besparing uitzetten en ik werk ook niet vanuit bed.
Ik moet wel zeggen, als nieuweling op dit forum, dat dit forum erg snel en actief is :-)
En eigenlijk veel werk doet, dat de KPN zelf zou moeten doen.