Skip to main content

Ik wil graag parental controls instellen voor de vaste verbinding vd computer v mijn kinderen. Ik heb een experia V10 en zie dit nergens als optie. Wat heb ik daarvoor nodig? 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Je kunt alleen wifi via tijd instellingen op bepaalde tijden aan / uit zetten. Maar dan kan jij er met de smartphone of tablet ook geen gebruik van maken. 

Via LAN werkt het 24/7.


Via LAN werkt het 24/7 wat betekent dat?  Dat een vast bekabelde verbinding niet uitgezet/op een tijdslot gezet ka. Worden?


Hallo @DaanDam 

 

Via het modem kan dat inderdaad niet, met een extra switch en een tijdschakelklok kan het wel.

Je plaatst dan een switch die IGMP snooping ondersteunt tussen modem en computer van de kinderen, IGMP snooping is noodzakelijk als er (nu of misschien later) ook TV ontvangers op worden aangesloten.
Je zou bijvoorbeeld 1 van deze hiervoor kunnen gebruiken: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/switches/

De switch kan je dan via de tijdschakelklok uit en aan zetten.


Je weet toch wel wat 24/7 is?

Dat een vast bekabelde verbinding niet uitgezet/op een tijdslot gezet kan worden?

Dat betekent het inderdaad. 

Je zou er eventueel een switch tussen kunnen zetten die je aan en uit schakelt met een tijdklok.


Ik weet wel wat 24/7 is ja maar niet precies wat een LAN is… maar oke, bedankt voorde suggesties. 


Met LAN worden meestal de fysieke poorten aangeduid. 


Hi @DaanDam! Misschien dat het instellen van ouderlijk toezicht een oplossing biedt? Voor meer mogelijkheden en instellingen, kijk op onze kennisbankpagina over de Experia Box V10. Mocht je iets instellen en er iets onverhoopt niet werken, doe dan een reset van je Experia Box. Dan worden alle instellingen weer teruggezet voor je. 🙂