Skip to main content

Hoi,

ik heb een KPN Box 12. Paar vragen m.b.t. WAN IP hiervan:

-Hoe vaak verandert dit IP adres? Hoe lang is de lease?

-Krijg je meestal hetzelfde IP terug?

-Is het mogelijk om een vast IP te krijgen? Kosten?

 

mvgr Jan

Een consumenten aansluiting heeft formeel een dynamisch ip-adres maar in de praktijk wijzigt dit zelden. Alleen indien nodig (zoals bij dragerwisseling DSL naar Glas) of een andere technische reden in de KPN installaties kan een ander ip-adres toegewezen worden.

Mijn publieke ip-adres is al bijna 10 jaar ongewijzigd.


Dank.
Ik zal eens het DNS record, die mijn router update naar zijn WAN IP, eens een tijd monitoren en loggen om dit te verifieren.
Maar goed je kunt dus niet, al dan niet tegen betaling, een vast IP krijgen?


Maar goed je kunt dus niet, al dan niet tegen betaling, een vast IP krijgen?

Bij een consumenten aansluiting is deze optie niet beschikbaar.

Zoals eerder gezegd wijzigt KPN dit ip adres zelden en alleen als het echt nodig is.


Maar goed je kunt dus niet, al dan niet tegen betaling, een vast IP krijgen?

Bij een consumenten aansluiting is deze optie niet beschikbaar.

En ook niet echt nodig immers dat IP adres zal, zoals eerder gezegd, vrijwel nooit wijzigen.

Ik heb al vele jaren hetzelfde IP adres en het is ook de policy van KPN om IP adressen niet te wijzigen tenzij het echt noodzakelijk is, zoals bij de wissel van de netwerkdrager (VDSL, glas AON, glas PON, glas XGS-PON).


Ik denk dat ik al 20 jaar hetzelfde ip heb...


Ik heb een nieuwe glasvezelverbinding en in een week tijd is het IP adres al 2x veranderd.


Ik heb een nieuwe glasvezelverbinding en in een week tijd is het IP adres al 2x veranderd.

Als particuliere KPN klant heb je officieel een dynamisch IP-adres.

In MijnKPN kun je instellen dat je gewaarschuwd wordt bij aanpassen van het IPadres.

 


Nomen Nominandum schreef:

In MijnKPN kun je instellen dat je gewaarschuwd wordt bij aanpassen van het IPadres.

Echt waar?

Kan je aangeven waar je dat dan kunt doen?

 

Ik heb een nieuwe glasvezelverbinding en in een week tijd is het IP adres al 2x veranderd.

Vreemd want het is juiste de policy van KPN om jouw publieke IP adres niet te wijzigen.

Mijn publieke IP adres is al vele vele jaren hetzelfde.

Kan jij eens de eerste drie octets van jouw IPv4 adres hier plaatsen?

En als je die ook nog weet van jouw voorgaande IP adressen dan houd ik me aan bevolen.


Ik was iets te snel met schreeuwen 🙂 Mijn IP is niet veranderd.

Ik checkte het IP op de luie manier via whatsmyip maar ik heb op mn Mac iCloud private relay aan staan. En dat IP wordt dan weer gegeven.

 


 Echt waar?

Kan je aangeven waar je dat dan kunt doen?

Via de website inloggen in MijnKPN, bij privacyinstellingen kiezen voor je adresrubriek, als je daar op klikt zie je aan aantal mogelijkheden om aan/uit te vinken, o.a. melding wijziging IP, zie onderstaand voorbeeld @wjb :

 


Thanks, die optie was ik nog niet eerder tegengekomen.

Gelukkig is et ook de policy van KPN om het IP adres niet te wijzigen.

Alleen bij een switch van netwerk (VDSL - AON - GPON - XGS-PON) zal het IP adres wijzigen maar verder in depraktijk eigenlijk nooit.


Reageer