Skip to main content

Vraag, heb hier een in China gemaakte experiabox v10 , nu mijn vraag 

Hoe veilig s deze nog?

Heeft China hier misschien ook stiekem spyware opgezet?

Hallo @Andree02 ,

Daar zegt KPN dit over:

Er is ook aangegeven geen nieuwe apparatuur meer door ZTE te laten produceren.

Nu ruilt de V10 nog niet om, dat is technisch ook in sommige gevallen niet mogelijk.KPN heeft geen volledig alternatief.Daarnaast is de V10 het beste modem wat momenteel uitgeleverd word.Over een aantal jaren zal dit wel mogelijk zijn.

Maar begrijp je vraag zeker, gezien Chinese telecom fabrikanten regelmatig onder het vuur liggen.Als je het echt niet vertrouwd, kan je voor 7,50  per maand een fritzbox nemen.Of er zelf eentje kopen.


Uw telefoon uw tv en verder alles waar een stekker aan zit komt uit China. Nederland produceert aardappelen. Geen electronica. Te moeilijk. 

Met het verhuizen van de productie naar lagelonenlanden is ook gaandeweg de kennis weggelekt. 

Zelfs de simpelste apparaten met oerhollandse merken komen uit het oosten.


@DLD ,

Klopt, maar een chinese fabrikant en made in china is toch wat anders😉

Daarnaast komt trouwens de V10A ook uit china, de Box 12 kwam uit Tunesie.Inmiddels ook uit china.


@Andree02 

Dat ligt eraan, wat je onder beveiligen verstaat.

Ben je een aarappelrasteler, dan vind je het ongetwijfeld belangrijk  dat alle informatie over je werk geheim blijft.

Als je de Experiabox gebruikt als een doorsnee familie, dan is er normaliter weinig te beveiligen waarvoor iemand in China belangstelling heeft. 


de Box 12 kwam uit Tunesie.Inmiddels ook uit china.

Heeft u hier wat meer informatie over? Hoe weet u dit?


de Box 12 kwam uit Tunesie.Inmiddels ook uit china.

Heeft u hier wat meer informatie over? Hoe weet u dit?

Hoi Nick,

De box 12 modems die ik in het begin installeerde(2021) stond op de doos'’made in tunisia'’, de wat latere modems(dit jaar) stond op de doos '’made in china'’.

 


de Box 12 kwam uit Tunesie.Inmiddels ook uit china.

Heeft u hier wat meer informatie over? Hoe weet u dit?

Hoi Nick,

De box 12 modems die ik in het begin installeerde(2021) stond op de doos'’made in tunisia'’, de wat latere modems(dit jaar) stond op de doos '’made in china'’.

 

Ok... bijzonder. 


Maar de fabrikant/eindverantwoordelijke is SAGEMCOM uit Frankrijk, dus geen Chinees bedrijf.