Skip to main content

Ik he been experia box maar die is overgenomen door de versterker. Hoe verander ik nu mijn wifi wachtwoord?

 

Hallo @Elena1972 

 

Je kan via de WiFi tool het wachtwoord makkelijk wijzigen, alleen bij de witte vierkante WiFi versterker moet je dat via de versterker doen, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm


Ik heb een kpn box 12, hier wil ik mijn wifi naam en wachtwoord op veranderen. Dit lukt niet, ook niet door in te loggen via de modem. Dit omdat het wachtwoord op de modem zogenaamd niet klopt? Ook via de app niks te vinden al lukte Dit op het begin wel.. wifi versterkers worden ook niet meer gevonden? Graag hulp!!!


Hoi @Louwenjosien , wellicht is het beter om een eigen topic hiervoor aan te maken. Maar ik zie dat je nieuw bent op het forum dus dan is het even zoeken en dat is begrijpelijk. Wellicht splitst een admin je post daarom nog naar een eigen topic.

Je geeft al een hoop informatie maar toch nog wat vragen:

  • krijg je de melding wrong login information?
  • Welke WiFi versterkers heb je? De ronde zwarte superwifi?
  • Is het wachtwoord zoals achter op de sticker van de modem staat ooit gewijzigd?
  • Welke app bedoel je. De KPN thuis app?

De WiFi versterkers kunnen we fixen. Eerst het wachtwoord of eerst de versterkers? Ik zou eerst het wachtwoord wijzigen.


Graag eerst de wifi naam en wachtwoorden.

Ik krijg inderdaad wrong information 

De ronde zwarte super wifi inderdaad 

Nee nooit gewijzigd, alles staat net een maandje

De kpn thuis app ja, hier heb ik op het begin alles op kunnen instellen en veranderen maar dat kan nu niet meer..

 


Er zijn momenteel veel mensen met deze login problemen met Box12 helaas. KPN werkt aan nieuwe firmware om dit op te lossen. Ik had dit probleem ook. Ik heb het kunnen oplossen door de nieuwe box12 te resetten en daarna met de Firefox browser kunnen inloggen. Na wijzigen wachtwoord nooit problemen meer gehad. Edge is nog steeds geen optie bij mij.

Weet je welke firmware je hebt? 

Neem ook even kennis van:

Met name dat gele blok. Tip: maak een foto van de sticker en zoom in op het admin wachtwoord. Je maakt snel een foutje anders want tekens lijken soms erg op elkaar.

Laat even weten of dit lukt. Test ook de genoemde url’s en rechtstreeks via IP adres.

De superwifi’s zijn van latere zorg maar die maken we wel weer groen.


Als je het aandurft zou je ook dit eens kunnen proberen:

IPv6

Firefox ondersteunt standaard IPv6, dat op bepaalde systemen verbindingsproblemen kan veroorzaken. Om IPv6 in Firefox uit te schakelen:

Waarschuwing: het wijzigen van deze geavanceerde instellingen kan de stabiliteit en veiligheid van Firefox beïnvloeden. Dit wordt alleen voor gevorderde gebruikers aanbevolen.

 

  1. Typ about:config in de adresbalk en druk op Return.
    Er kan een waarschuwingspagina verschijnen. Klik op Het risico aanvaarden en doorgaan om naar de pagina about:config te gaan.
  2. Voer in het zoekveld network.dns.disableIPv6} in.
  3. Klik op de knop Wisselen Fx71aboutconfig-ToggleButton in de lijst van voorkeuren naast network.dns.disableIPv6 om de waarde ervan in te stellen op true.

je zet tijdelijk ipv6 uit. Zou ook nog wel eens van invloed kunnen zijn. Je kunt dit later beter wel weer terug zetten.


Kan per versie van Firefox verschillen maar dit is ook een beschrijving.

Type “about:config” in the address bar. Then type “ipv6” in the search box at the top to filter IPv6 related settings, where you’ll find ‘network.dns.disableIPv6‘ with Value as “false”. Just right click on the setting and select “Toggle” to change the Value to “true” and that will disable IPv6 on Firefox. It means, hereafter Firefox browser will always use IPv4 for communication.