Skip to main content
Antwoord

Hoe verwijder je DHCP reserveringen als een apparaat niet meer aanwezig is?

• November 6, 2025
  • 4 reacties
  • 56 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoe verwijder je DHCP reserveringen als het apparaat niet meer aanwezig is 

Ik heb een aantal apparaten een vast IP adres gegeven via IP-adrees reserveren, prima.
Echter nu zijn er een paar van die apparaten niet meer in huis, en wil ik dus de reservering weg halen.
Maar blijkbaar gaat dat alleen als het is aangesloten en een IP heeft gekregen.
Hoe kan ik nu deze reserveringen weghalen als het apparaat niet is aangesloten ?
Ik kan het nergens vinden,  ja er is een overzicht van de Thuisnetwerk DHCP-leases   maar daar kan je niets aanpassen.
Als de enige optie is  "Zet terug naar fabrieksinstellingen"  wordt ik niet vrolijk.

Weet iemand dit ?
bijvoorbaat mijn dank voor de hulp.

met groet 
Jan

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Jan Brandsma, goed dat je deze vraag stelt. 

We komen dit soms nog tegen bij bepaalde configuraties, hier zijn we wel mee bezig in een komen update. Voor nu zijn er 2 opties: 

1. Apparaat tijdelijk weer aansluiten en het dan verwijderen in de interface, dit gaat alleen niet wanneer je het apparaat niet meer hebt
  2. De modem naar fabrieksinstellingen resetten in de interface, dan moet je alles opnieuw instellen 
  3. Voor nu zo laten als je hier geen last van hebt

4 reacties

• November 6, 2025

Welke firmware staat er op de box? Volgens mij zou dit in de laatste firmware opgelost moeten zijn...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Model: SagemcomFast5359_KPN

firmware:  V12.C.25.06.06

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Hi ​@Jan Brandsma, goed dat je deze vraag stelt. 

We komen dit soms nog tegen bij bepaalde configuraties, hier zijn we wel mee bezig in een komen update. Voor nu zijn er 2 opties: 

1. Apparaat tijdelijk weer aansluiten en het dan verwijderen in de interface, dit gaat alleen niet wanneer je het apparaat niet meer hebt
  2. De modem naar fabrieksinstellingen resetten in de interface, dan moet je alles opnieuw instellen 
  3. Voor nu zo laten als je hier geen last van hebt

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Dank voor de reactie,  hopelijk wordt dit gefixd in de volgende update.
net zoals het gedoe met Super WiFi 1 acces points  >  hopeloos   ben weer terug naar Deco TP