Skip to main content

Wij hebben nog een oude Fritz!box 7490 die al 16 maanden geen nieuwe firmware heeft gehad (en er dus ook niet is). Nu hebben wij al meer dan een half jaar problemen met het internet dat steeds voor een fractie van een seconde wegvalt. Dit is niet alleen irritant bij het gamen, maar bij het bufferen van video's/livestreams verspringt de kwaliteit steeds naar iets van 240px ofzo en een aantal seconde later is het weer de hoogste kwaliteit. Daarnaast zijn er apps op mobiel en pc, zoals bv Pinterest en Spotify, die niet goed willen opstarten in eerste instantie en zeggen dat de verbinding niet goed is (en dat is ook als ik vlakbij de modem sta).

Nouja, mijn vraag is eigenlijk, hoe kan ik een nieuwe versie van de Fritz!box aanvragen? Deze zit standaard in ons abonnement als xs4all klant. Graag stuur ik gewoon een mailtje aangezien bellen geen optie is, maar na een paar uur zoeken is het nog steeds niet gelukt om een klantenservice te bereiken, of überhaupt te vinden hoe ik ze kan bereiken als bellen geen optie is. Dus vandaar dat ik het even via dit forum probeer.

Alvast bedankt!

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Die Fritzbox is volgens mij door jouw zelf gekocht. Het is geen type dat kpn verhuurd. 

Je hebt ook nog de bij je abonnement verstrekte experia box. 

Je kan kiezen om weer zelf een Fritzbox te kopen. 

Wil je er nu een huren bij kpn dan is het toch het beste om even te bellen. 

http://kpn.com/fritzbox

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


als je als xs4all klant problemen hebt kun je gebruik maken van de helpdesk voor xs4all klanten.

De 7490 is inderdaad al vrij lang niet meer voorzien van updates en eol, als je een probleem hebt zullen zie die wel omwisselen.

https://www.kpn.com/service/xs4all.htm

Je kunt ze een mail sturen via https://www.kpn.com/service/mail-naar-xs4all.htm

 

Success!


De Fritz!Box 7490 is zeker niet end of life. Sterker nog: onlangs is er een zogenaamde Lab-versie van nieuwe firmware uitgebracht. Na het testen hiervan zal binnenkort een nieuwe definitieve versie beschikbaar komen (7.50), zo heeft AVM laten weten.

Ik heb overigens de 7490 ook nog steeds tot volle tevredenheid in gebruik.

Piet.


Hangt een beetje van de definitie van EOL af:-)

De 7490 is in 2014 geïntroduceerd, zit sinds november 2021 zonder reguliere updates, wordt sinds 2019 niet meer verkocht, evt reparatie zal lastig zijn. 

Het is echt een goede modem en krijgt toch nog een update, perfect, het wordt daarmee echter geen normaal ondersteund modem zoals een 7590 waar alleen al dit jaar verschillende updates van zijn gekomen. 

 

Er komt soms ook nog een update op windows 7 :-) en toch EOL.


Die Fritzbox is volgens mij door jouw zelf gekocht. Het is geen type dat kpn verhuurd. 

Je hebt ook nog de bij je abonnement verstrekte experia box. 

Je kan kiezen om weer zelf een Fritzbox te kopen. 

Wil je er nu een huren bij kpn dan is het toch het beste om even te bellen. 

http://kpn.com/fritzbox

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Misschien moet je eerst het bericht lezen voordat je antwoord geeft. Zoals ik al zei zat deze Fritzbox gratis bij het xs4all abbo (en hebben wij geen experia box, helaas is alles omgezet naar kpn omdat xs4all moest stoppen). En info van de KPN site plukken kan ik zelf ook wel, maar aan die info heb ik niks en daarom vroeg ik het hier. Belachelijk dat iemand dit antwoord ook als beste antwoord aantikt, terwijl dit het meest nutteloze antwoord is.

Gelukkig zijn er ook nuttige reacties. Blij te horen dat er voor xs4all een aparte hulpservice is en dat er een nieuwe update aankomt voor deze Fritzbox. Bedankt voor deze info!


Zoals ik al zei zat deze Fritzbox gratis bij het xs4all abbo (en hebben wij geen experia box, helaas is alles omgezet naar kpn omdat xs4all moest stoppen).

Heeft u nu nog steeds datzelfde XS4ALL abonnement? 


Zoals ik al zei zat deze Fritzbox gratis bij het xs4all abbo (en hebben wij geen experia box, helaas is alles omgezet naar kpn omdat xs4all moest stoppen).

Heeft u nu nog steeds datzelfde XS4ALL abonnement? 

Ja, alleen heeft kpn dat toen allemaal overgenomen. Er was verder niks veranderd, alleen de naamsverandering dan en dat je nu een kpn account hebt waar je dingen kunt regelen. Alleen zijn dingen zoals het aanvragen van een Fritzbox nu grijs aangeduid (en staat er dat het gratis is) en kan je via het account niks aan/uitzetten of veranderen.


Belachelijk dat iemand dit antwoord ook als beste antwoord aantikt, terwijl dit het meest nutteloze antwoord is.

Begrijp ik het goed dat een ander dan de topic starter kan aanvinken wat het beste antwoord is?

Zo ja, wie heeft dit dan aan gevinkt en vooral waarom?


Zoals ik al zei zat deze Fritzbox gratis bij het xs4all abbo (en hebben wij geen experia box, helaas is alles omgezet naar kpn omdat xs4all moest stoppen).

Heeft u nu nog steeds datzelfde XS4ALL abonnement? 

Ja, alleen heeft kpn dat toen allemaal overgenomen. Er was verder niks veranderd, alleen de naamsverandering dan en dat je nu een kpn account hebt waar je dingen kunt regelen. Alleen zijn dingen zoals het aanvragen van een Fritzbox nu grijs aangeduid (en staat er dat het gratis is) en kan je via het account niks aan/uitzetten of veranderen.

Als je nog een XS4All abonnement hebt dan kan je nog steeds met hun helpdesk contact opnemen, er staat dat je ook kan mailen al kom je dan op een formulier terecht, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/xs4all.htm

 


Belachelijk dat iemand dit antwoord ook als beste antwoord aantikt, terwijl dit het meest nutteloze antwoord is.

Begrijp ik het goed dat een ander dan de topic starter kan aanvinken wat het beste antwoord is?

Een KPN medewerker/moderator zal dat gedaan hebben.


Als je nog een XS4All abonnement hebt dan kan je nog steeds met hun helpdesk contact opnemen, er staat dat je ook kan mailen al kom je dan op een formulier terecht, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/xs4all.htm

 

Zojuist contact opgenomen via dat formulier. Helaas zit je aan een beperkt aantal woorden vast en was het wat beknopt uitleggen, maar ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Het zal nu vast wel goed komen. 

Bedankt allemaal voor jullie hulp!


Belachelijk dat iemand dit antwoord ook als beste antwoord aantikt, terwijl dit het meest nutteloze antwoord is.

Begrijp ik het goed dat een ander dan de topic starter kan aanvinken wat het beste antwoord is?

Een KPN medewerker/moderator zal dat gedaan hebben.

Enkel moderatoren kunnen dit behalve de topic starter. Ondanks dat ik medewerker ben heb ik 0,0 meer opties dan jou op dit forum.
 

Gelukkig maar want ik zou het misbruiken om de machtigste heerser ter wereld te worden 👻


Hoi! ik had het antwoord gemarkeerd maar wellicht is die van @EAZ1964 beter, ik heb m aangepast😊