Skip to main content

Beste

 

Hoe weet ik welke modem ik gebruik

Want wil verschillende poorten openen

Omdat jullie wat ik hoorde zelf niet lle poorten ope heb staan

 

Gr Dick Weggeman

Hoop altijd dat ik dit op een respectvolle manier kan verwoorden:

Het openen van poorten brengt een beveiligingsrisico met zich mee. Ik ben altijd bang, dat als je het al moeilijk vindt het type modem te vinden, weet je dan wel welke beveiligingsrisico’s je loopt, en hoe je daar dan  tegen kan wapenen? 


Beste

 

Volgens mij weet ik het dat me modem 12 nu heb

Voorheen had ik de v10.

Dus weet nu dat ik de 12 heb.

Dan zal ik daar poorten in moeten open zetten

 

Gr Dick Weggeman


Dan zal ik daar poorten in moeten open zetten

Waarom? Heb je toepassingen die dat vereisen? Zo niet is het nutteloos en zelfs niet aan te raden.


Beste

 

Omdat ik een internet radio heb

En verschillende poorten moe openen voor de request verzoek in nonstop aanvraag

Misschien zegt u dit wel niks.

Daarvoor is het bedoeld

 

Gr Dick Weggeman


Hmm, een internet radio zou gewoon ook met de standaard instellingen moeten werken. Bij een vriend van mij tenminste wel. Die is zo a-technisch, modem poorten zeggen hem niks. Zijn internet radio werkt gewoon.

Maar goed...

Op een Box 12 kun je inloggen via de browser Firefox of Microsoft Edge. Via deze link: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ . Gegevens op de sticker op de box.

Google Chrome werkt hierbij niet. Safari gaat ook niet altijd.


Beste

 

Klopt maar die werken dan met een autodj van de streamprovider ga ik vanuit,

En dan heb je maar een bepaalde gb voor de muziek.

En ik met eigen pc werk met nonstop werkt het misschien anders dan bij u vriend

 

Gr Dick Weggeman

 

PS: Ik ga via deze link kijken om in te loggen van me modem


Beste

 

Ik login met de naam admin

Maar die wachtwoord mag ik die u ook geven om te laten weten of ik alles moet gebruiken wat er bij mij op de modem staat of liever niet

 

Gr Dick Weggeman


Het initiële admin password bevat ook leestekens. Als ‘ en = en - en dergelijke.


Beste

 

Dan krijg ik dit want er staat ook spaties tussen de + < dit zijn mijn leestekens.

 Wrong login information

 

Gr Dick Weggeman


Voor een client hoef geen port te openen, je moet alleen de uitgaande porten UDP 6970-7170 en 1024 -5000, TCP 1755, 7070, 7071 en 554 niet blokkeren. Voor ingaande porten zoeken de clients en server zelfs de port uit, als alles geblokkeerd is kan ook de HTTP-port 80 gebruikt worden


Beste

 

Wij moeten poorten 8080 3306 1221 8282 en nog 1 maar die moet ik nog even navragen aan me maatje die weet dat. Deze poorten zouden denk ik dan toch via de modem moeten

Gebruik ook wel een eigen router maar denk dat ik daar verder niets mee kan 

 

Gr Dick Weggeman