Skip to main content

Hoe verander ik de standaardwaarde voor mijn ssid en beveiligsinssleutel in mijn modem? Ik wil wifi5 uitzetten, maar krijg de melding dat ik de standaardwaarde moet wijzigen.

Hallo @Sjoerd65 je hebt waarschijnlijk een KPN Box12, daar moet je inderdaad bij de 1e inlog het modemwachtwoord aanpassen en als je binnen bent de wifinamen en wachtwoorden, omwille van de veiligheid.

Wifi 5 is niet uit te zetten, bij de standaard wifi zijn de 2.4-band en de 5.0-band standaard aan, je zet of de hele wifi uit of de hele wifi aan.

Je kunt ook de ‘extra wifi’ activeren en daarbij kun je wel de 5.0-band uit laten staan.

Succes.

 

 


Dankje, ga ik dit nog eens proberen. Had dit al eens eerder gedaan, maar is per ongeluk (te snel gedrukt) teruggezet naar fabrieksinstellingen.


Waar kan ik de standaardwaarden veranderen? Dat kan ik nergens vinden. De wifi heb ik wel aangepast, maar ik moet dus eerst mijn wachtwoord voor de router wijzigen?


Hallo @Sjoerd65 log in het modem, klik dan op het het 4e icoontje van links of rechts, afbeelding schildje, klik dan op USER en verander het wachtwoord voor de modeminlog.

Succes.

 


Is het inmiddels gelukt met de uitleg die gegeven is? @Sjoerd65 

Hallo @Sjoerd65 log in het modem, klik dan op het het 4e icoontje van links of rechts, afbeelding schildje, klik dan op USER en verander het wachtwoord voor de modeminlog.

Succes.

 

 


Het is (nog) niet gelukt, lag niet aan de uitleg. Inmiddels contact gehad met klantenservice van kpn. Dit weekend maar eens in de herkansing. 


Het is niet gelukt, wachtwoord veranderd, maar kreeg dan weer de melding dat ik het wachtwoord moest wijzigen. Nu kom ik er helemaal niet meer in, ook een harde reset gedaan, maar met het oude wachtwoord kom ik nu niet meer op ons netwerk. Ik begrijp er helemaal niks meer van.