Skip to main content
Vraag

Hoe wijzig je IPv6-instellingen op de nieuwe KPN-software?

• 10 januari 2025
  • 12 reacties
  • 183 keer bekeken

Na lang wachten was ik super blij om te zien dat ik de nieuwe KPN Software update heb ontvangen, echter kan ik niet de IPV6-dns veranderen. Elke keer als ik die verander verwijdert die automatisch.

Hoe los ik dit op?

Ik wil `fd4e:3732:3333:0:3ed:6027:fada:799b` gebruiken

• Deelnemer
  • 10 januari 2025

Hmm Okey, beetje jammer… Uiteindelijk heb ik maar de DHCP uitgezet en die van mijn eigen PI gebruikt. 

wjb
Superuser
  • 10 januari 2025

Op mijn V12 worden de ingestelde IPv6 DNS servers wel opgeslagen.

Wat voor een Experia/KPN Box heb jij?

• Deelnemer
  • 10 januari 2025
wjb schreef:

Op mijn V12 worden de ingestelde IPv6 DNS servers wel opgeslagen.

Wat voor een Experia/KPN Box heb jij?

Ik heb de V12. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Op een gegeven moment kon mijn box ook niet eens meer de IPV6 van KPN gebruiken.

Edit; ook op de allerlaatste update

• 10 januari 2025
Seulgi schreef:

Dat is een ULA? Het zou zomaar kunnen dat de KPN Box dat niet ondersteund.  Probeer eens een adres wat begint met 2a02.

• Deelnemer
  • 10 januari 2025
Marlon92 schreef:
Seulgi schreef:

Dat is een ULA? Het zou zomaar kunnen dat de KPN Box dat niet ondersteund.  Probeer eens een adres wat begint met 2a02.

Dat lukt helaas ook niet

wjb
Superuser
  • 10 januari 2025

Wat gebeurt er dan?

Kan je eens screenshots plaatsen?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Seulgi, welkom op onze community! Ikzelf heb er niet zo veel verstand van maar ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Waar loop je precies tegenaan?

• Nieuwkomer
  • 20 januari 2025

Same here.

If I try to save the IPv6 DNS, they disappear after I enter the menu again.

Worth noting is that the DNSv4 do save and work properly.

This is how it looks after re-entering the settings after saving.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 20 januari 2025

De DNS-servers waren altijd foutief (in status pagina of DNS pagina) ze laten of KPN servers zien of lege instellingen. De echte servers kan je zien met nslookup vanuit een cliënt pc met automatisch DNS instelling (DNS server van modem)

• Deelnemer
  • 20 januari 2025
TDN schreef:

De DNS-servers waren altijd foutief (in status pagina of DNS pagina) ze laten of KPN servers zien of lege instellingen. De echte servers kan je zien met nslookup vanuit een cliënt pc met automatisch DNS instelling (DNS server van modem)

Wat bedoel je precies? Kan ik die dan niet veranderen?
Ik wil juist niet de automatische DNS-instellingen gebruiken, die wil ik veranderen en dat lukt gewoon niet.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 21 januari 2025
Seulgi schreef:
TDN schreef:

Wat bedoel je precies? Kan ik die dan niet veranderen?
Ik wil juist niet de automatische DNS-instellingen gebruiken, die wil ik veranderen en dat lukt gewoon niet.

Die kan je veranderen en ook opgeslagen, maar de waarde te zien in WEB UI zijn foutief. De echte servers kan je controleren met NSLOOKUP vanaf een cliënt binnen jouw LAN.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

​@Seulgi kom je er een beetje uit zo?

Reageer