Skip to main content

Goedemiddag,

 

Sinds enige tijd hebben we zonnepanelen. Om verbinding te kunnen maken tussen de omvormer (Solaredge) en de wifi moeten we een extra port openzetten via de modem.

 

Hoe moet ik dat aanpakken ?

 

Groet

Dat zou toch niet nodig moeten zijn, als je omvormer achter de router staat is een poort openen niet nodig, en geeft dit alleen beveiligingsrisico.

de eerste vraag die je moet stellen, welke poort en waarom en waarheen moet die poort geforward worden. Hoe voorkom ik dat deze poort gebruikt wordt om je netwerk binnen te komen op plekken waar je dat niet wilt.

welllicht eens posten waar staat waarom de poort open moet?

 

 

mocht het om een of andere  vreemde reden toch nodig zijn, op het forum staan links naar handleidingen voor elk type modem, omdat je niet aangeeft welke je hebt, is het lastig je daar een richting in aan te geven

 


Wie heeft jou gezegd dat er een poort geopend moet worden?


verbinding maken tussen de solaredge en wifi heeft niks met poorten te maken. Dat gaat net als met je telefoon, netwerk op de solaredge selecteren, wachtwoord invullen en klaar. Uiteraard moet de wifi dekking wel goed zijn, maar het openzetten van een poort speelt hier geen rol.

Als de wifi verbinding er is gaat de solaredge zijn gegevens sturen naar de ‘cloud’, ook daar hoef je geen poort voor open te zetten.


oké, dank voor jullie reacties, ik ga hiermee aan de slag. Vind het sowieso vreemd dat als er zonnepanelen worden geplaatst er niet fatsoenlijk wordt gezorgd dat er contact met de omvormer gemaakt kan worden of dat ze aangeven dat er een poort opengezet moet worden. 


Je kunt het vergelijken met een WiFi printer. Daar hoef je ook geen poorten voor te openen. 


instellen Solaredge Wifi heb ik geprobeerd ,maar krijg geen verbinding met de omvormer ,mijn wifi signaal is te zwak ,,Wat kan ik er aan doen?