Skip to main content

Hallo forum,

Mijn HP probook laptop(werklaptop) verbindt niet met de kpn 12 modem, heeft iemand de oplossing daarvoor?

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Ik heb inmiddels geprobeerd om wifi 6 uit te zetten, maar dat wil niet lukken.

Als ik het zo instel en dan op apply druk blijft hij na opnieuw inloggen op wifi 6(AX) staan.

Iemand een tip??


Hallo @kpnklant3 , volgens de schermafbeelding is wifi6 toch echt uiy, dat zou er AX staan i.p.v. B/G/N of A/N/AC

En inderdaad sommige laptops van HP hebben een probleem met het wifi6-protocol.

 


Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie.Deze schermafbeelding is van direct na het op apply drukken.

Dit is na opnieuw inloggen:

Dan staat het weer op wifi 6 terwijl ik niks heb aangepast.


Hallo @kpnklant3 ik heb het net even bij mijn eigen modem geprobeerd en werkt gewoon goed.

Als je e.e.a. gewijzigd hebt e je klikt op apply behoort er midden op het scherm een beetje transparant de volgende knipperende tekst te verschijnen:

Sagemcom

please wait

na een tijdje zie je rechts onderaan het scherm de tekst verschijnen dat e.e.a. goed is opgeslagen.

 

De aanpassing kost dus wel even tijd, die mot je het modem wel even gunnen.

 

Succes.

 


Hallo Jan,

Bij mij komt het knipperende sagemcom logo niet in beeld.Het lijkt dus mis te gaan bij het opslaan van de wijziging?

Mijn box 12 heb ik gisteren nog gereset en heeft de nieuwste software neem ik aan.


Hallo @kpnklant3 de nieuwste firmware is versie …..516

Hoe heb je de box gereset? Via een paperclip in het resetgaatje of de box gewoon stroomloos gemaakt?

 


Hallo Jan,

Ja, via een paperclip tot de lampjes uitgingen.

Ik heb inderdaad de .,......516 versie.


Wat zie je als je op je laptop Netwerk- en Internet instellingen kiest? Je kunt dan Probleemoplossing voor netwerk kiezen. Misschien geeft dat meer informatie?

 

Groet

Minne

 


Hallo Minne,

Die hebben we ook al wel vaak gedaan, maar die kon het niet oplossen.

Ik denk dat het aan wifi 6 ligt gezien hij wel gewoon met een mobiele hotspot/Ziggo WifiSpots verbindt.


Hallo Jan,

Ja, via een paperclip tot de lampjes uitgingen.

Ik heb inderdaad de .,......516 versie.

Hallo @kpnklant3 dan moet je het inderdaad doen zoals ik eerder beschreef en e.e.a. de tijd gunnen, het modem is wat betreft interne aanpassingen niet de snelste en niet denken  ‘ik heb op apply gedrukt en nu is het klaar’, zo werkt het dus niet.

Succes.

 


Hallo Jan,

Ik heb hem een paar minuten laten draaien na het op Apply drukken, maar er gebeurt gewoon niks.

Ik heb het nu op mijn mobiel en laptop geprobeerd maar beide doen hetzelfde. Ook is het modem zowel herstart als gereset, allemaal zonder effect.

Ik heb windows 10 en Android 12, maar ik neem aan dat daar het probleem niet in zit.Maar ik zal zo toch nog even een oude laptop uit 2001 proberen, al denk ik niet dat dat helpt.


Ook op de oude laptop van 2001 krijg ik hetzelfde probleem(browser: Firefox 48b1).Ook wel te verwachten natuurlijk,dat ding is ruim 20 jaar oud.


Hallo Jan/Minne,

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat bij andere wijzigingen(zoals het gastnetwerk aanzetten) wel het logo komt, zelfs binnen enkele seconden(ook word het gastnetwerk zichtbaar in de lijst).

Zoals je ziet is hier het logo wel te zien, wat bij wifi 6 uitzetten dus niet gebeurd.


Via welke browser log jij trouwens in @JanD ?Ik heb nu Firefox, edge en samsung browser geprobeerd. 


Hallo @kpnklant3 ik gebruik een Chromebook laptop met Chrome browser.

 


Oke,

Ik ga dan chrome eens installeren en kijken of het daarmee wel lukt.


@JanD

Helaas lukt het ook in chrome niet…

Ik krijg morgen een nieuwe box 12 dus hopelijk kan ik daar wel wifi 6 op uitzetten, ik laat nog weten.

 


Hallo Jan en Minne,

Het werkt nu!

Maar het lag niet aan de vorige box 12 maar aan dat je perse de wifinaam moet wijzigen voordat je wifi 6 kan uitzetten, dat had ik dus niet gedaan🙃

Daarom werkte het bij jou wel, Jan, omdat jij waarschijnlijk wel een andere netwerknaam had dan die op de sticker staat 


Hallo @kpnklant3 als je bij de eerste inlog van je modem het dringende advies van het modem om wachtwoord en SSID (wifinaam) te wijzigen genegeerd hebt zou je, om met Maxima te spreken, ‘dat was een beetje dom’.😉


Ik drukte een beetje te snel op continue inderdaad😅Maar dat je eerst de netwerknaam moet wijzigen voordat je wifi6 uit kan zetten vind ik wel een beetje onnodig en omslachtig hoor😎