Skip to main content

Hier ook problemen. niet met de wifi want die gebruik ik niet. heb eigen router er achter met DMZ config.

Maar de 1 Gbit snelheid dat haal je niet met de V10. ik heb een nieuwe laptop bekabeld aan de v10 gestopt en haal maar net 800Mbit download en ongeveer 450 Mbit upload.

Dus deze router is zeker niet geschikt voor 1 Gbit snelheden. Misschien met firmware update, maar anders nee

Maar ja de service van KPN is echt achteruit gegaan. Die nieuwe budget tv kastjes is gewoon troep. hoe het eruit ziet en hoe het werkt. sorry dat ik het zeg. de oudere tv kastjes zijn kwalitatief gewoon veel beter.

 

Admin: afgesplitst

De v10 is prima geschikt voor een 1gb verbinding.  Sterker nog ik zou geen ander kpn modem willen hebben. Ben je al een andere kabel geprobeerd? Heb je het glasvezelkastje al twee minuten van de stroom gehaald?


ik heb hem zowel de v10 als de de glasvezel moden al een 30 minuten van de stroom gehaald.


Ja ik heb alles ook bekabeld, ik gebruik de wifi van de v10 helemaal niet. 


Hoi @Wouter Bekkernens . De v10 kan die snelheid perfect aan. 

Ik heb een afvink lijstje:

  • Test altijd met de ookla app die je via windows gratis kunt downloaden
  • VPN en P2P software uit?
  • Interne netwerkkaart van de laptop/pc gebruiken. Wat zijn de specs van die netwerkkaart? En zijn de drivers up-to-date? Altijd 2 verschillende pc/laptop testen. 
  • NT en Router reset/herstart gehad?
  • Alles rechtstreeks op elkaar aangesloten met minimaal Cat5e kabels? Geen switches of iets dergelijks?

Als je dit lijstje afvinkt en je hebt daarna nog steeds lage snelheden. laat het hier even weten. 


Allererrst, erg bedankt voor uw hulp, en snelle reactie. Ik heb het intussen werkend gekregen. Moest helaas de v10 factory reset doen. Maar aangezien ik via de dmz werk op de v10 met mijn eigen draytek vigor 2927. Is de reset niet zon probleem.  Maar snelheid is nu 940 mbit down en 938 up


Allererrst, erg bedankt voor uw hulp, en snelle reactie. Ik heb het intussen werkend gekregen. Moest helaas de v10 factory reset doen. Maar aangezien ik via de dmz werk op de v10 met mijn eigen draytek vigor 2927. Is de reset niet zon probleem.  Maar snelheid is nu 940 mbit down en 938 up

Mooi zo! De bottleneck zit nog zelden in het netwerk van KPN.  (uitzonderingen daargelaten).

Fijn dat nu de snelheid haalt.Â