Skip to main content

Ik heb belabberde wifi met mijn V10

• September 17, 2025
  • 6 reacties
  • 83 keer bekeken

ik heb een experiabox V10, maar heb zo'n slechte wifi verbinding, ondanks verbetering met wifi-manager, dat ik voor mijn werk niet gewoon een stabiele internetverbinding heb om te kunnen Zoomen of met Teams te werken.

Zal een nieuwere modem uitkomst bieden?

6 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi ​@Terschelling Zwart, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Balen dat je problemen met jouw wifi verbinding ervaart. Een nieuw modem gaat hier niet direct de oplossing zijn. De Experia Box V10 is namelijk nog een prima modem. We zullen daarom eerst moeten kijken naar een andere oplossing.

Nu is het alleen zo dat wifi lastig te garanderen is, omdat wifi erg afhankelijk is van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Omdat wij geen invloed hebben op deze omgevingsfactoren en storingsbronnen is het erg lastig om een goede wifi verbinding te garanderen.

Maar wij snappen natuurlijk ook dat een goede wifi verbinding belangrijk is. Daarom hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Dit is een online tool die je, vanaf een laptop of mobiele telefoon, kunt doorlopen in je huis om te kijken hoe je wifi is, en of die verbeterd kan worden. Naast het beste SuperWifi advies, biedt de Wifi Manager ook de mogelijkheid om je wifi te verbeteren op basis van jouw huidige apparatuur. Het is dus zeker aan te raden om deze (nogmaals) te doorlopen, ook als je dit eerder al een keer gedaan hebt. Meer informatie over wat de Wifi Manager is en doet, vind je in ons Wifi Manager topic.

Biedt dit nou niet direct de oplossing, neem dan ook eens dit topic met meer tips om problemen met wifi op te lossen eens door.

Kom je er hiermee ook niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice. Mijn collega aan de telefoon kan dan samen met jou een en ander doorlopen om te kijken of er misschien iets anders aan de hand is. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

bedankt voor het antwoord. Ondertussen contact met de klantenservice gehad. Ik blijk de enige in de straat nog met een koperverbinding en de boel is ( onaangekondigd ) uitgeschakeld. (?) Nu wachten op glasvezel…… En hopen, dat dát dan wel werkt naar behoren….

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ai, dat is even schrikken. Wat gek dat de koperverbinding zonder aankondiging is uitgeschakeld. Is er zicht op wanneer glasvezel bij jou wordt aangesloten?

dat is eergisteren gebeurd, maar nu weer andere storingen, waar ik al over gebeld heb. Ik kan geen programma's meer terug kijken op tv. na een paar minuten loopt de boel vast.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, fijn dat glasvezel is aangesloten! Daar heb je gelukkig niet heel lang op hoeven wachten.

Maar nu ervaar je problemen met het terugkijken van programma's. Je geeft aan dat de boel vast loopt. Wat gebeurt er precies? Valt het beeld weg, of pauzeert het beeld zonder dat deze verder gaat? Krijg je ook iets van een foutmelding?

Dan verder nog: Welke tv-ontvanger heb je van ons in bruikleen? En hoe heb je deze aangesloten op het modem?

gisteren alles al met klantenservice besproken. Er komt een nieuwe tv-ontvanger