Skip to main content

Ik ben sinds vandaag weer klant bij KPN voor mijn glasvezel verbinding.

De Experiabox 12 uit het installatiepakket deed vreemd (reboots) dus de monteur heeft het modem vervangen. Maar het vervangende modem is een Experiabox 10.

Is het mogelijk om als nieuwe klant alsnog een EB12 te ontvangen? Of is dit niet mogelijk? (of niet zinvol?)

De box10 is net zo goed en volgens vele hier beter dan de box12

Wisselen zonder defect doet KPN niet aan en is ook niet nodig 


Hallo @Franzki de Experiabox V10 is de beste modem ooit, door KPN geleverd en het meest flexibel ook qua instellingen, mooi gebruiken.

 


Ik ken de Experiabox V10 nog uit het Telfort-tijdperk met mijn VVDSL-aansluiting. Ik was destijds bij de introductie van het modem nog pilot-tester. 

De EB V12 heb ik een tijdje gebruikt bij KPN glasvezel omdat de monteur geen van mijn oude Telfort-modems werkend kreeg toen ik van Telfort naar KPN werd overgezet. De oude modems heb ik toen maar meegegeven.

Ik kan nog geen oordeel vellen over welk modem beter is. Als de V10 gelijkwaardig is maakt het wat mij betreft niet uit.

Ik zag trouwens dat de V10 wordt uitgeleverd wordt met een 2.5A netadapter. Als ik me goed herinner was dat vroeger 2.1A en ik ga vanavond toch eens het verbruik meten. Dat wordt met de huidige energieprijzen ook langzaamaan een issue.