Skip to main content

Modem laten resetten. Inloggen met standaard: no way. Code nu genoeg keer ingegeven en gescand om het beu te zijn.

Uiteraard helpt dit bericht ook niet , dus dan maar opzeggen.


Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je bericht aangemaakt

Beste @Ceteris, wat jammer om te lezen dat het niet lukt met inloggen. Is het inmiddels wel gelukt? Je kunt het eens proberen via: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/. Mocht dat ook niet lukken, staan in het artikel hieronder nog meer tips:

 


Er zijn op dit moment wat problemen met inloggen van de box12, de link van marcia kan helpen, maar het helpt vaak ook door te wisselen naar een andere browser of even naar de anonieme modus te gaan door ctrl+shift+n in te drukken. Het klopt dat het inlogsysteem op dit moment soms aangeeft dat het wachtwoord onjuist is ook al is dit niet waar.


Wat een zwakke reactie zeg. Waar zou ik  “anonieme modus ctrl+shift+n “ moeten doen?

Het is alweer de tweede keer in enkele maanden dat het modem niet in te loggen is. Zonet nog steeds niet.

Ik ga een fatsoenlijk werkend modem eisen.  Daarenboven ga ik jullie aansprakelijk stellen voor alle schade die ik ga lijden als gevolg van het mankement. Ook ga ik eisen dat de overeenkomst opgeheven wordt, zonder kosten voor mij.

 


Gebruik een andere browser dan Chrome. Ik ben ook heel veel tijd verloren, maar toen ik eenmaal Edge gebruikte kon ik gewoon inloggen.


 

Wat een zwakke reactie zeg. Waar zou ik  “anonieme modus ctrl+shift+n “ moeten doen?

Het is alweer de tweede keer in enkele maanden dat het modem niet in te loggen is. Zonet nog steeds niet.

Ik ga een fatsoenlijk werkend modem eisen.  Daarenboven ga ik jullie aansprakelijk stellen voor alle schade die ik ga lijden als gevolg van het mankement. Ook ga ik eisen dat de overeenkomst opgeheven wordt, zonder kosten voor mij.

 

 

Het is inderdaad jammer dat het inloggen wat problemen geeft, maar de basis waar het modem aan moet voldoen is de werking van internet, tv, telefonie en wifi, inloggen op de experia box is voor de levering van diensten geen vereiste (los van het feit dat het met een kleine omweg gewoon mogelijk is). Eventueel aanpassen van je wifi gegevens kun je door middel van de servicetool ook regelen mocht je dat willen. (https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm).

Wil je bijzondere dingen met je modem/router kunnen doen kun je altijd eigen hardware aanschaffen. Deze heb je volledig zelf in controle. (https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm)

Wat aansprakelijkheid betreft, onder https://www.kpn.com/algemeen/algemene-voorwaarden/prive/internet.htm kun je de AV doornemen, specifiek hoofdstuk 14. Hieruit kun je vrij snel conclusies trekken of een kruistocht voor rechtvaardigheid en gerechtigheid in deze wrede wereld van telecom apparatuur nut heeft.

Over het vroegtijdig stopzetten van de overeenkomst kun je altijd een discussie aangaan natuurlijk, maar normaliter moet je daar dan wel een goede reden voor hebben. Het even niet kunnen inloggen op de gangbare manier valt daar waarschijnlijk niet onder.


Wat een zwakke reactie zeg. Waar zou ik  “anonieme modus ctrl+shift+n “ moeten doen?

Het is alweer de tweede keer in enkele maanden dat het modem niet in te loggen is. Zonet nog steeds niet.

Ik ga een fatsoenlijk werkend modem eisen.  Daarenboven ga ik jullie aansprakelijk stellen voor alle schade die ik ga lijden als gevolg van het mankement. Ook ga ik eisen dat de overeenkomst opgeheven wordt, zonder kosten voor mij.

 

Ik geef je mogelijke oplossingen als gebruiker, hoewel ik wel werk voor KPN ben ik niet werkzaam op het forum en zal ik bijvoorbeeld nooit een nieuw modem op kunnen sturen want dat is mijn werk. Dus ik probeer je te helpen zodat je het zelf kan regelen. Jammer dat je dat zwak vindt. 
 

Edit; niet dat een nieuw modem zal helpen, volgens mij hebben alle box12’s dit probleem en wordt er achter de schermen hard gewerkt om het op te lossen.


Inloggen kan naar herstart zonder verbonden WAN kabeltje. Probeer dat. 


@ Topper:

 De sevicetool lijkt niet bereikbaar via het menu. Wel rechtstreeks. Geprobeerd. Eén keer: "niet gelukt...etc”. Tweede keer gewijzigd  en gelukt.. Echter inloggen met nieuw ww : no way.

@ Kontsnor ( geen acceptabel alias lijkt me) :

Daarna via Edge:  inderdaad inloggen wel gelukt, zij het niet met het aangepaste ww. In Edge stond een mededeling bij dat het modem gereset was. Iets wat Chrome niet weergaf. Inloggen lukte bij Edge dus ( twee keer gedaan), echter enkel met de fabrieksinstelling! KPN geeft aan het ww gewijzigd te hebben, doch dit blijkt dus niet zo te zijn!

Conclusie: Toegang modem: onvoldoende. Dit wordt met andere woorden ook gezegd door Ik_Hussel.

 


@ Topper:

 De sevicetool lijkt niet bereikbaar via het menu. Wel rechtstreeks. Geprobeerd. Eén keer: "niet gelukt...etc”. Tweede keer gewijzigd  en gelukt.. Echter inloggen met nieuw ww : no way.

@ Kontsnor ( geen acceptabel alias lijkt me) :

Daarna via Edge:  inderdaad inloggen wel gelukt, zij het niet met het aangepaste ww. In Edge stond een mededeling bij dat het modem gereset was. Iets wat Chrome niet weergaf. Inloggen lukte bij Edge dus ( twee keer gedaan), echter enkel met de fabrieksinstelling! KPN geeft aan het ww gewijzigd te hebben, doch dit blijkt dus niet zo te zijn!

Conclusie: Toegang modem: onvoldoende. Dit wordt met andere woorden ook gezegd door Ik_Hussel.

 

Dat was bij mij ook het geval. Bij het voor de eerste maal openen van de pagina in Edge na het resetten van de fabrieksinstellingen. Dit ter bevestiging dat het wachtwoord is hersteld naar de fabrieksinstellingen.

Hierna werd mij gevraagd om het wachtwoord aan te passen. Dit heb ik gedaan, waarna ik met het aangepaste wachtwoord kon inloggen. Ook beheer van de modem is hierna prima mogelijk. 

 

Dit wel allemaal in de Edge browser, wat ietwat vervelend, doch niet onoverkomelijk is.

 

Zoals ook al eerder aangegeven heeft een nieuw modem ook weinig effect, gezien deze dezelfde software (firmware), met dezelfde beperkingen zal draaien.

Als je aanstoot neemt van mijn gebruikersnaam, excuus.  Echter vreemd dat je dit hier moet melden. Ik probeer enkel behulpzaam te zijn, en dit valt een beetje buiten de context van het topic. Mocht je dit echt onacceptabel vinden, meld dit dan aan de moderators van het forum zodat zij dit kunnen beoordelen, en eventueel contact met me kunnen opnemen.