Skip to main content
Antwoord

Ik kan niet bij mijn wifi instellingen op Experia Box V10

• September 13, 2025
  • 7 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik heb de Experia V10 box met twee witte extenders van KPN.

Lang geleden via KPN Thuis app alles opgezet, inclusief een gasten WIFI. Nu wil ik mijn gasten WIFI verwijderen, maar zowel via mijnKPN app als direct in modem is de betreffende WIFI helemaal niet te zien. Ik heb geen idee hoe ik bij de instellingen kan komen:

Dit is de WIFI die ik gebruik zonder problemen (De Oude Schuur is de gasten wifi):

Ik kom ook gewoon via 192.168.2.254 in de settings van de modem als ik via “UYUMAILESI24” ben geconnect. 

Maar in die modem settings zie ik dus nergen bovenstaande WIFI, alleen maar dit:

Daarnaast herkent hij ook mijn extenders niet als dusdanig:

Alles lijkt mis te zijn gegaan sinds dat de KPN thuis app er uitging of toen we overgingen naar glasvezel (liep gelijktijdig).

Geen idee hoe ik dit op moet lossen?

Beste antwoord door BruisTablet

Via plaatje niets, maar bij apparaten zie ik:

Als de SW1 geen eigen plaatjes hebben maar als een verbonden apparaat zichtbaar zijn dan moeten ze eerst over naar de dezelfde nieuwe software als het modem. Anders praten en communiceren ze niet meer met elkaar. Dat is het probleem wat hier speelt.

Sluit de SW met een ethernet kabel direct op het modem aan en gebruik het resetgaatje achter op de SW. Laat het een 20min staan om te zien of deze omgezet wordt door het kpn beheersysteem. Als het lukt dan zelfde procedure met de volgende.

Als de nieuwe software erop staat dan zijn de SW met een eigen icoon zichtbaar.

7 reacties

• September 13, 2025

Je hebt 2 witte ronde SuperWiFi's? Of heb je 2 witte vierkante versterkers? 

• Auteur
  • Topper
  • September 13, 2025

De 2 witte ronde

• September 13, 2025

Ok. Als je die "WiFiExtender" in dat plaatje aanklikt, kan je dan zien welk ip adres die heeft? Bijvoorbeeld 192.168.2.4 ofzo?

• Auteur
  • Topper
  • September 13, 2025

• Auteur
  • Topper
  • September 13, 2025

Ahhh en dan kan ik natuurlijk via dat IP adres inloggen. Lampje van versterker gaat ook blauw knipperen als ik naar het IP adres ga. Maar het wachtwoord (op onderkant WIFI punt) werkt niet….

• September 13, 2025

Ahhh en dan kan ik natuurlijk via dat IP adres inloggen. Lampje van versterker gaat ook blauw knipperen als ik naar het IP adres ga. Maar het wachtwoord (op onderkant WIFI punt) werkt niet….

Gebruik je wel het "Admin password"?

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • Antwoord
  • September 13, 2025

Als de SW1 geen eigen plaatjes hebben maar als een verbonden apparaat zichtbaar zijn dan moeten ze eerst over naar de dezelfde nieuwe software als het modem. Anders praten en communiceren ze niet meer met elkaar. Dat is het probleem wat hier speelt.

Sluit de SW met een ethernet kabel direct op het modem aan en gebruik het resetgaatje achter op de SW. Laat het een 20min staan om te zien of deze omgezet wordt door het kpn beheersysteem. Als het lukt dan zelfde procedure met de volgende.

Als de nieuwe software erop staat dan zijn de SW met een eigen icoon zichtbaar.