Skip to main content

Ik kan niet inloggen op mijn Box 12 met firmware SGEJ1000060E

• June 20, 2025
  • 15 reacties
  • 142 keer bekeken

Hier ook problemen met het inloggen in het modem (KPN box 12b).
Op alle mogelijke manieren geprobeerd, ik lijk alleen middels Chrome op de GUI te kunnen komen maar krijg daar na het inloggen de bekende foutmelding “Wrong login information).
Wie o wie heeft er een oplossing zodat ik de benodigde port forwarding kan doen in het modem.

Als aanvulling, firmware SGEJ1000060E

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

June 27, 2025

Als het goed is heb je de update inmiddels gehad, ​@Bwent. Meer informatie over de nieuwe interface en hoe je daarin inlogt en instellingen aanpast lees je hier:

15 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 21, 2025

Hoi ​@Bwent, welkom!

Ik geef je even ons stukje met standaardinformatie hierover. Wil je kijken of het met een of meer van deze tips en tricks wel lukt:

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

• Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Als dat niet zo is, wil je dan je forumprofiel invullen. Dan ga ik kijken of we je alvast omgezet kunnen krijgen naar de nieuwe KPN Software. Dat gebeurt uiteindelijk ook wel automatisch, maar dat kan een week of wat duren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2025

Ingevuld

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 24, 2025

Heb het verzoek doorgezet, met een beetje geluk krijg je dan in de loop van deze week de update. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

oké, dankjewel.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 27, 2025

Als het goed is heb je de update inmiddels gehad, ​@Bwent. Meer informatie over de nieuwe interface en hoe je daarin inlogt en instellingen aanpast lees je hier:

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Hi Erik, 

Dank hiervoor, ik kun nu inloggen in het modem en heb middels het juiste ip adres van de recorder poort 37777 geforward.
Helaas lukt het nog steeds niet om via 5G netwerk de camera's te bekijken. Mis ik ergens iets ?

• June 30, 2025

Lijkt me dat je 80 en 443 moet forwarden...

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Nope, helaas.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Kun je een screenshot plaatsen van hoe je de port forwards nu hebt staan? En wat voor meldingen e.d. krijg je als je via mobiel netwerk de camera's probeert te bekijken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dank je, ​@Bwent. Ik zie dat je IP-adressen hebt uitgeveegd. Goed dat je op die manier om je eigen privacy denkt! Maar, adressen die beginnen met 192 zijn interne IP-adressen. Dat wil zeggen dat die alleen werken op je eigen netwerk. Neem, bijvoorbeeld, het IP-adres van het modem 192.168.2.254. Als ik daarop klik, dan opent de interface van mijn modem. Klik jij erop, dan opent de interface van jouw modem. Hetzelfde geldt voor de 192.xxx adressen die je uitgeveegd hebt in jouw screenshot.

En dat brengt ons bij wat ik denk dat het probleem is. De 192 adressen in de kolom Internet IP adres.

Dat veld Internet IP adres is er voor om te limiteren wie er bij de geforwarde poort kan. Zo kun je instellen dat je, bijvoorbeeld, alleen vanaf je werk erbij zou kunnen. En dan zou je in dat veld het publieke IP adres van je werk invullen. Die begint dan met een ander nummer dan 192.

Wil je eens, bij al die port forwards, het veld Internet IP adres leeghalen? Zo zit er geen limitering meer op en kun je vanaf alle IP-adressen de verbinding maken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Goedemiddag Erik, helaas is dit ook niet de oplossing.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 22, 2025

Zie je in de camera app nog steeds hetzelfde? Of krijg je nu een andere melding/ervaring?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Goedemorgen,

Nee ik krijg nog steeds hetzelfde te zien helaas.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 28, 2025

Ik heb het hele topic nog eens goed doorgelezen, en het enige wat ik op dit punt nog kan bedenken is om het protocol in de port forwards aan te passen.

Volgens het screenshot uit je app zou je dit moeten instellen:

Hier staat expliciet TCP voor 37777, en UDP voor 37778.

In jouw forwards heb je echter bij beide TCP/UDP ingesteld (de kolom Protocol). Als je die forwards nu bewerkt en het Protcol expliciet op TCP zet voor de 7 en UDP voor de 8. Misschien dat dat nog helpt.