Skip to main content
Vraag

Ik kan niet meer inloggen op mijn KPN Box 12b

• September 1, 2025
  • 6 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik wil inloggen met de webbrowser 192.168.2.254 maar mijn wachtwoord wordt niet meer herkend. Komt dat omdat ik een nieuwe modem heb aangesloten?

6 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Beste ​@jajajansen ,

Elk modem heeft een uniek admin password (deze staat bij de box 12 op de achterzijde van het modem). Als je dus een nieuw modem gekregen hebt, heb je een uniek adminpassword. Als deze ook niet herkend wordt door het systeem moet je het modem even naar fabrieksinstellingen zetten door een puntig voorwerp in het reset gaatje te drukken tot alle lampjes uit gaan en power op rood springt. 

Succes!

• Auteur
  • September 1, 2025

Heb diverse malen het wachtwoord ingevoerd, blijft weigeren.

Resetten? Ben ik alle instellingen kwijt, ben ik bang (vaste ip-instellingen etc.

Is er geen andere oplossing?

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Als je een nieuw modem hebt ben je meestal dat soort instellingen al kwijt toch? 

Maar er is geen andere oplossing. Medewerkers van KPN kunnen je wachtwoord niet inzien, is allemaal prive. Je kunt nog een laptop of PC bekabeld aansluiten op het modem, rechtstreeks, en dan naar mijnmodem.kpn. Volgens mij hoef je dan je wachtwoord niet in te geven en kun je hem op deze manier wijzigen. Als je de KPN Thuis app ooit al hebt gebruikt kun je ook rechtsboven op het tandwieltje onder “beheerderswachtwoord” je wachtwoord aanpassen, als je die app niet eerder hebt gebruikt werkt dit niet. 

Als dat allemaal geen optie is zul je hem helaas moeten resetten. 

• Auteur
  • September 1, 2025

Dank voor je uitvoerig antwoord. Ik heb wel wat uit te proberen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 4, 2025

Hoi ​@jajajansen is het allemaal nog gelukt? Heb je toegang tot je modem gekregen? 

Ik heb sinds 3 dagen KPN en een Box 12 B modem. Het is mij op geen enkele manier gelukt om op het modem in te loggen. Niet via laptop en niet via smartphone, niet met Chrome en niet met Edge. Ik kom telkens keurig op de web-interface van het modem, maar hij accepteert het Admin wachtwoord wat achterop het modem staat gewoon niet. In het wachtwoord zit geen O of 0 die ik kan verwarren en de karakters zijn ook goed leesbaar.

Tot nu toe kon ik wel mijn WIFI SSID en wachtwoord aanpassen via MijnKPN.

Hoe kan ik gewoon rechtstreeks op het modem inloggen?