Skip to main content

Ik liep tegen problemen aan bij het koppelen van apparaten aan mijn wi-fi, maar die was telkens niet zichtbaar. Kwam vervolgens achter dat mijn SSID niet zichtbaar is omdat het vinkje niet aanstaat.

 

Maar wanneer ik op ‘Apply’ druk om mijn wijziging op te slaan, krijg ik telkens de volgende melding:

 

Wat is de bedoeling hiervan en waarom moet dit perse? Hierdoor moet ik opnieuw alle apparatuur inloggen voor wi-fi wanneer ik de SSID ga aanpassen. Daarnaast weet ik niet wat er met die Security Key moet gebeuren.

 

Iemand een idee?

Hallo @Improyounoob 

 

De bedoeling zal wel zijn dat het veiliger is, maar als je voorheen nooit op het modem ingelogd hebt zie je die melding niet en heb je alles al verbonden met de WiFi naam en wachtwoord zoals op het modem staat.

Met de Security Key wordt het WiFi wachtwoord bedoeld.

De makkelijkste manier om van die melding af te komen is om het eerst even te wijzigen en daarna weer terug te zetten naar de oude waarde zodat je apparaten gewoon weer via de originele gegevens verbinding kunnen maken.

Je kan er bij beide b.v. een ‘1’ achter zetten, de WiFi op zichtbaar zetten en opslaan.

Als je het via WiFi doet moet je vervolgens verbinden met dat nieuwe WiFi netwerk en dan haal je die ‘1’ weer weg.

Als je dit via een netwerkkabel doet dan hoef je niet eerst opnieuw te verbinden maar kan de naam gelijk weer aanpassen.


Goeie tip om een 1 erachter te plaatsen. Update gaat dan weer niet helemaal lekker.. 

 


Meerdere malen modem aan en uit gezet, helaas blijft melding zich voordoen.. Net ook 30 minuten aan de lijn gehangen om iemand van KPN te spreken. De beste man hangt vervolgens gewoon uit het niets op.. 


Doe je dat wijzigen van de SSID en wachtwoord wel bij de normale WiFi en niet bij extra WiFi?

 

Aanvulling:

Soms werkt dat pas door eerst de default instellingen van de extra wifi terug te zetten.


Ja bij de normale wifi.

 

Om de security key aan te passen moest ik trouwens ook perse voor WPA2 Personal kiezen. Er was geen andere optie.

 

 


Dan zou ik de Box 12 eerst eens resetten, hij pakt daarna weer de oude WiFi gegevens op vanaf de KPN server maar de overige instellingen ben je kwijt.

Als je dan weer kan inloggen als hij opgestart is dan gelijk die SSID en Password aanpassing doen, hopelijk gaat het dan wel goed.

Om te resetten zie hier:

 


Ugh, zojuist geprobeerd te resetten. Dat komt wel goed zou je denken. Is die hele wifi niet meer vindbaar.

 

Bel ik KPN zeggen ze dat het komt doordat er teveel apparaten dezelfde ip adres versturen en elkaar op deze manier cancellen. Tis dit nou weer?

 

Lekker gebruikersvriendelijk dit. Die self-service dingen heeft gewoon letterlijk nog niet 1x gewerkt en bellen duurt lekker 20 minuten voordat je iemand aan de lijn krijgt.

 

 


Je WiFi stond toch al op invisible, die instelling zal dan ook opgeslagen zijn op de KPN servers en weer teruggezet na de reset.

Kan je misschien een laptop/PC bekabeld aansluiten en daarmee inloggen op de Box 12?

Dan eerst die SSID en Password aanpassing doen en daarna pas andere wijzigingen doen.


Ugh, zojuist geprobeerd te resetten. Dat komt wel goed zou je denken. Is die hele wifi niet meer vindbaar.

 

Bel ik KPN zeggen ze dat het komt doordat er teveel apparaten dezelfde ip adres versturen en elkaar op deze manier cancellen. Tis dit nou weer?

 

Lekker gebruikersvriendelijk dit. Die self-service dingen heeft gewoon letterlijk nog niet 1x gewerkt en bellen duurt lekker 20 minuten voordat je iemand aan de lijn krijgt.

Dit verhaal klopt enkel als je achter het modem van kpn andere router hebt staan, heb je al geprobeerd om alle draden uit het modem te halen en hem dan te resetten? 


Je WiFi stond toch al op invisible, die instelling zal dan ook opgeslagen zijn op de KPN servers en weer teruggezet na de reset.

Kan je misschien een laptop/PC bekabeld aansluiten en daarmee inloggen op de Box 12?

Dan eerst die SSID en Password aanpassing doen en daarna pas andere wijzigingen doen.

Wifi stond niet invisible voor alle iphones en laptops. Hij was enkel onvindbaar voor bepaalde apparaten, in mijn geval Philips Wiz lampen en een kastje die ik nodig had voor mijn vloerverwarming.

 

ik ga dalijk even laptop bekabeld proberen, maar moest van KPN de stroom 30 min vanaf halen..


Ugh, zojuist geprobeerd te resetten. Dat komt wel goed zou je denken. Is die hele wifi niet meer vindbaar.

 

Bel ik KPN zeggen ze dat het komt doordat er teveel apparaten dezelfde ip adres versturen en elkaar op deze manier cancellen. Tis dit nou weer?

 

Lekker gebruikersvriendelijk dit. Die self-service dingen heeft gewoon letterlijk nog niet 1x gewerkt en bellen duurt lekker 20 minuten voordat je iemand aan de lijn krijgt.

Dit verhaal klopt enkel als je achter het modem van kpn andere router hebt staan, heb je al geprobeerd om alle draden uit het modem te halen en hem dan te resetten? 

Naast de modem box12 heb ik niks anders in de meterkast. Ik heb inderdaad al geprobeerd om alle rode kabels eruit te halen en opnieuw in te doen.


Je WiFi stond toch al op invisible, die instelling zal dan ook opgeslagen zijn op de KPN servers en weer teruggezet na de reset.

Kan je misschien een laptop/PC bekabeld aansluiten en daarmee inloggen op de Box 12?

Dan eerst die SSID en Password aanpassing doen en daarna pas andere wijzigingen doen.

Gelukt!