Skip to main content

Voor de vierde keer dit jaar krijg ik het bericht dat mijn V12 vannacht een update krijgt. Waarom zo vaak binnen een paar maanden? Ik zie vaak op het forum informatie staan waar een standaard gebruiker zonder computer kennis geen kaas van kan maken. In het verleden had ik van KPN, nog uit de tijd van Planet, een ouder modem waar nooit updates voor kwamen, maar wel altijd deed wat het moest doen. Ik was toen aangesloten op het kopernetwerk. Sinds het overstappen op glasvezel sinds vorig jaar juni heb ik een V12 modem en kom steeds voor verrassingen te staan zoals het niet bereikbaar zijn van de server met TV opname, of helemaal geen Wifi, internet, TV en vaste telefoon zoals een paar maanden geleden. Hierover uitgebreid contact gehad met de klantenservice, zowel per telefoon als brief met Groningen. Alle medewerkers die ik toen heb gesproken, ook in de KPN winkel in Nieuwgein, hadden geen idee waar de storing vandaan kwam. Heeft het hele weekend geduurd en heeft zich zelf hersteld na ruim 24 uur. KPN waarom maken jullie het zo moeilijk voor je klanten? Bij veel ouderen die ik spreek ontstaan problemen en stress als er problemen zijn met dergelijke genoemde zaken.

We willen onze klanten graag voorzien van de beste producten en diensten. Daarom zijn deze constant in ontwikkeling. En dus krijgt jouw modem inderdaad regelmatig een update. Dit gebeurt vaak in de nacht, zodat jij er geen last van hebt. Maar daarna is jouw modem weer een stukje beter en veiliger.

Je kunt alle updates volgen via onze Product Updates.


Dit snap ik, maar dat ik na de update van 22 op 23 mei ruim een hele dag bezig ben geweest om mijn SuperWifi 2 weer aan de praat te krijgen is toch echt niet leuk. Dat moet toch anders kunnen. Van alles geprobeerd. Uit en aanzetten, resetten, helemaal van de spanning af, met LAN kabel aan modem gekoppeld. Dat allemaal meerdere keren uitgevoerd. Uiteindelijk, toen de Led oranje brandende op de WPS knop gedrukt. Dat hielp niet meteen, maar pas bij het indrukken van de WPS knop het modem was het probleem over. Als dat na elke Update zo moet gaan dan word ik daar toch echt triest van.


Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad niet heel prettig is. Als het goed is, hoef je dit ook niet na elke update te doen. Het ligt namelijk aan de update wat deze nieuw brengt.


Reageer