Skip to main content

Als ik mijn Box 12 via de Topografie kijk naar de SuperWifi 2 punten en dan naar de detail tabs van de punten zie ik daar een aantal lege velden. Deze zijn in de wifi settings van de BOX 12 gevuld maar in de interface van de Superwifi 2 punten niet.

 

Daarnaast zie ik “Interactieve TV is klaar voor gebruik via” , maar ik heb helemaal geen interactieve TV in mijn abonnement, waarom is dit “klaar voor gebruik”?

 

Als iemand hier iets over kan schrijven lees ik het graag. Of zijn het gewoon nog wat kleine foutjes in de interface van V12.C.24.05.08 ?

Dat is inderdaad vreemd. Je abonnement wordt geïdentificeerd als een Internet Only in MijnKPN. Zou best wel eens een weergavefoutje kunnen zijn inderdaad,


KPN is al weer jaren geleden overgestapt van een bridged naar een routed netwerkinfrastructuur model voor de distributie van de tv service.

In het kort uitgelegd betekent het verschil dat de KPN experia box voor 1 of alle aangesloten TV boxen een enkelvoudige communicatie sessie opzet en onderhoudt met het KPN netwerk waar dit in tegenstelling tot het vroegere bridged model een sessie was per separate Tv box. 

Deze sessie beginnend met het 10. adres draait dus op elke KPN box onafhankelijk of je tv dienst hebt of niet. Zodra er een tv box wordt aangesloten krijgt die weer een lokaal ip adres uit de reeks 192. en zal daaronder verschijnen in het overzicht. Het wel of niet tv kunnen kijken hangt dan dus vervolgens af of je een geldig tv abonnementsnummer hebt ingevoerd op de tv box zelf.


Reageer