Skip to main content

Ik wil mijn modem graag vervangen met een Unifi Cloud Gateway Max.

Zoals ik het lees moet dit kunnen.

Maar ik wil het toch nog even zeker weten.

Iemand ervaring hiermee?

 

Unifi Gateway: UniFi Cloud Gateway Max - Tech Specs (ui.com)

Dat is prima. Ik zou alleen de anti-malware DNS servers van Cloudflare gebruiken op 1.1.1.2 en 1.0.0.2.

Heb je ook al naar IPv6 gekeken?

Heb je een 4Gbps abonnement? Zo ja, dan is die Speedtest snelheid eigenlijk te laag.


Dat is prima. Ik zou alleen de anti-malware DNS servers van Cloudflare gebruiken op 1.1.1.2 en 1.0.0.2.

Heb je ook al naar IPv6 gekeken?

Heb je een 4Gbps abonnement? Zo ja, dan is die Speedtest snelheid eigenlijk te laag.

Nee ik zit op 1 Gbps, die DNS ga ik even aanpassen!

Wat betreft de IPv6, wat moet ik daar instellen ?
 

 


48 prefix lees ik, klopt dit ?
Heb je ook een tip voor de Cloudflare IPv6 DNS servers ?


Klopt, de prefix delegation size is 48.

Je kunt jouw prefix ook terug zien in MijnKPN.

De IPv6 adressen van de anti-malware DNS servers van Cloudflare zijn 2606:4700:4700::1112 en 2606:4700:4700::1002.


Bedankt @wjb voor de info.

IPv6 werkt ook:
 

 


@Theums Ik heb hem voor nu zo werken, dit lijkt me goed toch @wjb ?

 

 

Heel nice! Heb je hem van te voren eerst aangesloten aan je modem of rechtstreeks aangesloten aan het glasvezel kastje. Mijn gok is eerst de WAN port instellen op het juiste vlan en daarna dan aansluiten op het glasvezel kastje van kpn. Bedankt voor het meenemen in jou config! 


Je hoeft hem nooit aan te sluiten op jouw Experia/KPN Box.


Je hoeft hem nooit aan te sluiten op jouw Experia/KON Box.

Duidelijk, dus als ik het goed begrijp rechtstreeks aansluiten op glasvezel kastje in wan poort. Daarna lokaal met pc het netwerkpunt aanpassen naar het juiste vlan.


Ik heb hem direct op het ONT aangesloten, daarna setup uitgevoerd zoals je op mijn screenshot ziet @Theums. Hij herkent KPN vanzelf al als provider met logo erbij!

 

Het is aan de onderkant wel een warm ding, bijna te heet om vast te pakken van onderen. 
Als ik in het panel kijk, geeft hij 70 graden aan.

Wat ik lees op verschillende forums, dat dit normaal is. Daar lees je temperaturen van 80 tot 90 constant. 
 

Ik zelf vind dit wel wat heet, dus ik ga eens kijken of ik hem anders kan plaatsen voor betere koeling. Wat vind jij hiervan @wjb ?


Het is aan de onderkant wel een warm ding, bijna te heet om vast te pakken van onderen. 

Als ik in het panel kijk, geeft hij 70 graden aan.

Wat ik lees op verschillende forums, dat dit normaal is. Daar lees je temperaturen van 80 tot 90 constant. 
 

Ik zelf vind dit wel wat heet, dus ik ga eens kijken of ik hem anders kan plaatsen voor betere koeling. Wat vind jij hiervan @wjb ?

Dat vind ik veel te heet. Ik wist niet dat deze apparaten zo heet zouden worden.

Wat is dan overigens het CPU verbruik?


Het is aan de onderkant wel een warm ding, bijna te heet om vast te pakken van onderen. 

Als ik in het panel kijk, geeft hij 70 graden aan.

Wat ik lees op verschillende forums, dat dit normaal is. Daar lees je temperaturen van 80 tot 90 constant. 
 

Ik zelf vind dit wel wat heet, dus ik ga eens kijken of ik hem anders kan plaatsen voor betere koeling. Wat vind jij hiervan @wjb ?

Dat vind ik veel te heet. Ik wist niet dat deze apparaten zo heet zouden worden.

Wat is dan overigens het CPU verbruik?

7% 😂


Het is aan de onderkant wel een warm ding, bijna te heet om vast te pakken van onderen. 

Als ik in het panel kijk, geeft hij 70 graden aan.

Wat ik lees op verschillende forums, dat dit normaal is. Daar lees je temperaturen van 80 tot 90 constant. 
 

Ik zelf vind dit wel wat heet, dus ik ga eens kijken of ik hem anders kan plaatsen voor betere koeling. Wat vind jij hiervan @wjb ?

Dat vind ik veel te heet. Ik wist niet dat deze apparaten zo heet zouden worden.

Wat is dan overigens het CPU verbruik?

7% 😂

Dit lijkt mij ook iets gek voor 7% Load. Misschien koelpasta vervangen met een beter merk? Of toch iets van een extra fan plaatsen. 


@bnh nog bedankt voor alle informatie, nou moet die nog leverbaar worden.

@wjb jij ook voor extra informatie!

 


Het lijkt erop dat het alleen de UCG-Max is die zo heet wordt en dat de UCG-Ultra daar geen last van heeft.

Ik hoop dat Ubiquiti duidelijkheid kan verschaffen over dit fenomeen, persoonlijk vind ik die temperatuur echt te hoog.

Als je geen Unifi camera's gebruikt en 1Gbps voldoende vindt dan zou je kunnen overwegen om die UCG-Max te retourneren en voor een UCG-Ultra te gaan.

Zie ook mijn eerdere bericht in dit topic voor een summier vergelijk.


Kommago.nl heeft ze gewoon op voorraad.


Ik hoop dat ze dit issue met de warmte oplossen in een komende update.


Ik hoop dat ze dit issue met de warmte oplossen in een komende update.

Ik lees het over berichten van 3 maanden, volgens de fabrikant is het normaal. Ik heb even een ticket aangemaakt om dit te checken.


Het lijkt erop dat het alleen de UCG-Max is die zo heet wordt en dat de UCG-Ultra daar geen last van heeft.

Ik hoop dat Ubiquiti duidelijkheid kan verschaffen over dit fenomeen, persoonlijk vind ik die temperatuur echt te hoog.

Als je geen Unifi camera's gebruikt en 1Gbps voldoende vindt dan zou je kunnen overwegen om die UCG-Max te retourneren en voor een UCG-Ultra te gaan.

Zie ook mijn eerdere bericht in dit topic voor een summier vergelijk.

Daar zit ik ook aan te twijfelen, voelt niet super fijn die hitte. Wacht even af wat ze zeggen bij Unifi support.


Het lijkt erop dat het alleen de UCG-Max is die zo heet wordt en dat de UCG-Ultra daar geen last van heeft.

Ik hoop dat Ubiquiti duidelijkheid kan verschaffen over dit fenomeen, persoonlijk vind ik die temperatuur echt te hoog.

Als je geen Unifi camera's gebruikt en 1Gbps voldoende vindt dan zou je kunnen overwegen om die UCG-Max te retourneren en voor een UCG-Ultra te gaan.

Zie ook mijn eerdere bericht in dit topic voor een summier vergelijk.

Daar zit ik ook aan te twijfelen, voelt niet super fijn die hitte. Wacht even af wat ze zeggen bij Unifi support.

Als je geen Unifi camera's, deurbellen of home sensoren gebruikt dan kan je mijns inziens net zo goed voor de UCG-Ultra kiezen. Die is een stuk goedkoper, kan ook prima 1Gbps aan alleen kunnen er minder Unifi applications op draaien. Voor netwerken met alleen de Unifi router, Unifi switches en Unifi accesspoints is de UCG-Ultra ook prima uitgerust.


Kommago.nl heeft ze gewoon op voorraad.

Je hebt gelijk die 40 euro extra overleven we dan ook nog wel. Ga gelijk even kijken!


UCG Max high temperatures | Ubiquiti Community


Vreemd dat de Cloud versie zo heet wordt, ik heb de UXG-Max en een warmtecamera geeft 30 à 34 graden aan, die 34 is aan de onderkant en zo voelt het ook aan.

CPU load is overigens rond de 3.5%


UCG-Max besteld en 1 g5 bullet!!! cant wait!


UCG-Max besteld en 1 g5 bullet!!! cant wait!

Ga jij hem extra koelen of laat je het zo ?

Ik heb inmiddels Kommago tech gesproken, hun zeggen dat het op dit soort routers normaal is.


UCG-Max besteld en 1 g5 bullet!!! cant wait!

Ga jij hem extra koelen of laat je het zo ?

Ik heb inmiddels Kommago tech gesproken, hun zeggen dat het op dit soort routers normaal is.

Ik lees ook overal dat het geen kwaad kan en dat het normaal is. Maar ik lees ook dat het heel makkelijk op te lossen is met een USB fan wat weinig tot niks kost. Ga het eerst zelf nog even aankijken maar anders gaat ik voor zn soort oplossing.


Reageer