Skip to main content

Ik wil mijn modem graag vervangen met een Unifi Cloud Gateway Max.

Zoals ik het lees moet dit kunnen.

Maar ik wil het toch nog even zeker weten.

Iemand ervaring hiermee?

 

Unifi Gateway: UniFi Cloud Gateway Max - Tech Specs (ui.com)

UCG-Max besteld en 1 g5 bullet!!! cant wait!

Waarmee ga je de WiFi regelen ?


UCG-Max besteld en 1 g5 bullet!!! cant wait!

Waarmee ga je de WiFi regelen ?

Ik heb al 2x unifi acces points AC-LR, deze zal ik er boven plaatsen in de meterkast.

De andere komt aan de andere kant van het huis.

Zodat overal dekking is.


Dan kan ik dus ook eindelijk goed gebruik maken van de meshing optie, als je dus door het huis loopt dat je overal een goede verbinding hebt.


Oh beter! Wanneer krijg je de router binnen ? ik zal vanavond even wat foto’s hier posten als ik thuis ben van de router en WiFi punt. KommaGo is trouwens prima bedrijf hoor, iets duurder maar dan heb je het wel sneller.


Dan kan ik dus ook eindelijk goed gebruik maken van de meshing optie, als je dus door het huis loopt dat je overal een goede verbinding hebt.

Het is een veel gehoord misverstand dat het meshing is die er voor zorgt dat je bij het door je huis lopen een goede verbinding behoudt. De smart/fast roaming functionaliteit (802.11k/v/r) is daar verantwoordelijk voor en niet mesh.

In principe kan je wifi accesspoints nog altijd het beste gewoon met een netwerkkabel aansluiten, dat levert nog altijd het beste resultaat. Mesh is interessant voor grotere zakelijke omgevingen en voor huishoudens waarbij het trekken van netwerkkabels moelijk is.


Oh beter! Wanneer krijg je de router binnen ? ik zal vanavond even wat foto’s hier posten als ik thuis ben van de router en WiFi punt. KommaGo is trouwens prima bedrijf hoor, iets duurder maar dan heb je het wel sneller.

Als het goed is morgen, dus dan ga ik er gelijk mee aan de slag.  Ja dat zou super zijn! En zo is dat is ook wat waard :)


Dan kan ik dus ook eindelijk goed gebruik maken van de meshing optie, als je dus door het huis loopt dat je overal een goede verbinding hebt.

Het is een veel gehoord misverstand dat het meshing is die er voor zorgt dat je bij het door je huis lopen een goede verbinding behoudt. De smart/fast roaming functionaliteit (802.11k/v/r) is daar verantwoordelijk voor en niet mesh.

In principe kan je wifi accesspoints nog altijd het beste gewoon met een netwerkkabel aansluiten, dat levert nog altijd het beste resultaat. Mesh is interessant voor grotere zakelijke omgevingen en voor huishoudens waarbij het trekken van netwerkkabels moelijk is.

Je hebt gelijk had het verkeerd verwoord! Ga ze beide aansluiten met een netwerkkabel!


Ubiquity apparatuur staat er toch om bekend om warm te worden.

USG werd al best heet.

UXG Lite wordt redelijk warm maar niet heet.


Ik lees ook overal dat het geen kwaad kan en dat het normaal is. Maar ik lees ook dat het heel makkelijk op te lossen is met een USB fan wat weinig tot niks kost. Ga het eerst zelf nog even aankijken maar anders gaat ik voor zn soort oplossing.

Ik had hem ff op een beker gezet dicht achter de Synology NAS server ventilator, binnen 5 min zat hij op 55 graden.

Hij staat nu in het kastje bij de NAS server, de luchtstroom weerkaatst van het '’muurtje'’ naar de Unifi, scheelt zo een 12 graden op deze locatie. Van het kastje is alleen de achterkant open, deurtje voor zit dicht.

 


Ik lees ook overal dat het geen kwaad kan en dat het normaal is. Maar ik lees ook dat het heel makkelijk op te lossen is met een USB fan wat weinig tot niks kost. Ga het eerst zelf nog even aankijken maar anders gaat ik voor zn soort oplossing.

Ik had hem ff op een beker gezet dicht achter de Synology NAS server ventilator, binnen 5 min zat hij op 55 graden.

Hij staat nu in het kastje bij de NAS server, de luchtstroom weerkaatst van het '’muurtje'’ naar de Unifi, scheelt zo een 12 graden op deze locatie. Van het kastje is alleen de achterkant open, deurtje voor zit dicht.

 

Kijk dit is al top! Zoiets ga ik ook nog wel maken via een usb fan of iets. Ik ga hem morgen of zondag installeren ligt er een beetje aan hoe laat die binnen komt. Leuk zo z’n mega kpner die er ook eentje heeft als modem/router!


Kijk dit is al top! Zoiets ga ik ook nog wel maken via een usb fan of iets. Ik ga hem morgen of zondag installeren ligt er een beetje aan hoe laat die binnen komt. Leuk zo z’n mega kpner die er ook eentje heeft als modem/router!

Ja leuk, altijd handig als je hulp nodig hebt :P
Ben benieuwd wat je ervan vind en hoe het gaat als je het spul binnen hebt.


Kijk dit is al top! Zoiets ga ik ook nog wel maken via een usb fan of iets. Ik ga hem morgen of zondag installeren ligt er een beetje aan hoe laat die binnen komt. Leuk zo z’n mega kpner die er ook eentje heeft als modem/router!

Ja leuk, altijd handig als je hulp nodig hebt :P
Ben benieuwd wat je ervan vind en hoe het gaat als je het spul binnen hebt.

Vandaag hopelijk de boel aansluiten en aankomende woensdag mijn unifi camera! Zal je laten weten hoe het gegaan is en hoe blij ik er mee ben :)


@bnh had heel stiekem ook al even gekeken naar hoe ik de temperatuur ga oplossen, denk dat ik zoiets ga bestellen. Een fan controller met een temp sensor erin. Maar hier ga ik later nog even in duiken: https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-temperatuur-fan-controller.html?g=y&SearchText=temperatuur+fan+controller&sortType=total_tranpro_desc


Hoe warm Wordt hij dan want 50 graden voor een ubiquitty apparaat is vrij normaal kijk naar de cloudkey 2 plus die wordt ook warm die van mij is 60 graden.

dit is bij hun normaal ook hun poe 8 ports switches worden heet.


Hoe warm Wordt hij dan want 50 graden voor een ubiquitty apparaat is vrij normaal kijk naar de cloudkey 2 plus die wordt ook warm die van mij is 60 graden.

dit is bij hun normaal ook hun poe 8 ports switches worden heet.

Daar moet ik zelf nog even achterkomen maar ik heb gelezen dat ze wel 90 graden kunnen worden. Maar misschien is dit wel niet zo en dan is dit allemaal niet nodig :)


Theums schreef:

...maar ik heb gelezen dat ze wel 90 graden kunnen worden.

Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Feit is dat de UCG Max beduidend warmer lijkt te worden dan de UCG Ultra en dat is wat mij betreft best wel een puntje van aandacht.

Ik neem overigens aan dat hier de temperatuur van de CPU mee bedoeld wordt en ansich moet die wel tegen dergelijke hoge temperaturen bestand zijn.


Theums schreef:

...maar ik heb gelezen dat ze wel 90 graden kunnen worden.

Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Feit is dat de UCG Max beduidend warmer lijkt te worden dan de UCG Ultra en dat is wat mij betreft best wel een puntje van aandacht.

Ik neem overigens aan dat hier de temperatuur van de CPU mee bedoeld wordt en ansich moet die wel tegen dergelijke hoge temperaturen bestand zijn.

Stel je kan hem 20 graden laten zakken door hem actief te koelen en daardoor gaat die een paar jaar langer mee is dat het wel waard. Maar het kan ook zijn dat ze hier heel goed over na hebben gedacht en dat het dus helemaal niet nodig is.


Theums schreef:

...maar ik heb gelezen dat ze wel 90 graden kunnen worden.

Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Feit is dat de UCG Max beduidend warmer lijkt te worden dan de UCG Ultra en dat is wat mij betreft best wel een puntje van aandacht.

Ik neem overigens aan dat hier de temperatuur van de CPU mee bedoeld wordt en ansich moet die wel tegen dergelijke hoge temperaturen bestand zijn.

Stel je kan hem 20 graden laten zakken door hem actief te koelen en daardoor gaat die een paar jaar langer mee is dat het wel waard. Maar het kan ook zijn dat ze hier heel goed over na hebben gedacht en dat het dus helemaal niet nodig is.

Alleen al het zorgen voor een grotere afstand tussen de onderkant van de UCG Max en het oppervlak waar deze op staat heeft blijkbaar al een behoorlijke invloed. Door deze te vergroten zakt de temperatuur naar verluid al aanzienlijk. Zet de UCG Max eens op een zijkant en kijk wat dat doet met de temperatuur.

Ik snap alleen niet waarom de Max hier last van lijkt te hebben en de Ultra niet immers de CPU is dezelfde. Het enige is dat de aanwezigheid van een SSD module voor een slechtere koeling van van de CPU zorgt.


@bnh je uitleg werkte precies zoals het zou moeten! Alles aangesloten met dezelfde settings als jou.

Wat werkt dat mooi! Zie alleen nog geen Temp staan. Waar kan ik dit vinden?

 


@bnh je uitleg werkte precies zoals het zou moeten! Alles aangesloten met dezelfde settings als jou.

Wat werkt dat mooi! Zie alleen nog geen Temp staan. Waar kan ik dit vinden?

Super, goed om te horen!
Hier kan je het vinden:
OS Settings > About

 


@bnh je uitleg werkte precies zoals het zou moeten! Alles aangesloten met dezelfde settings als jou.

Wat werkt dat mooi! Zie alleen nog geen Temp staan. Waar kan ik dit vinden?

Super, goed om te horen!
Hier kan je het vinden:
OS Settings > About

 

Bij mij ziet dit er iets anders uit dan bij jou, deze knop staat er bij mij niet tussen:

 


@bnh je uitleg werkte precies zoals het zou moeten! Alles aangesloten met dezelfde settings als jou.

Wat werkt dat mooi! Zie alleen nog geen Temp staan. Waar kan ik dit vinden?

Super, goed om te horen!
Hier kan je het vinden:
OS Settings > About

 

Bij mij ziet dit er iets anders uit dan bij jou, deze knop staat er bij mij niet tussen:

 

@bnh

heb het gevonden staat in de nieuwe update op een andere plek maar 50 graden hier:

 


Netjes, waar heb je hem staan in huis en hoe ?


Netjes, waar heb je hem staan in huis en hoe ?

In de meterkast, let niet op de cable management nog geen tijd voor gehad.

Heb zelf een plankje gemaakt en daar staat die op.

Kon het niet over mn hart strijken door hem op de grond te zetten haha.

 


@bnh

nu ook met unifi protect geinstalleerd.

Er zit alleen nog geen m2 ssd in, deze komt er aankomende week in. (+cam)

Mogelijk dat die dan wat warmer wordt.

Maar so far niks te klagen!

 


Reageer