Skip to main content

Ik wil mijn modem graag vervangen met een Unifi Cloud Gateway Max.

Zoals ik het lees moet dit kunnen.

Maar ik wil het toch nog even zeker weten.

Iemand ervaring hiermee?

 

Unifi Gateway: UniFi Cloud Gateway Max - Tech Specs (ui.com)

Die van mij staat in de tv kast, van achter open alleen. Ik zal hem voor de test ook eens in een open ruimte zetten. Ben benieuwd of je temps zo laag blijven als je alles hebt draaien kwa netwerk op je Unifi!

Maar, mooie plek zo!


Die van mij staat in de tv kast, van achter open alleen. Ik zal hem voor de test ook eens in een open ruimte zetten. Ben benieuwd of je temps zo laag blijven als je alles hebt draaien kwa netwerk op je Unifi!

Maar, mooie plek zo!

Het is ook niet warm in de gang, verwarming staat daar maar op 15 graden. Misschien dat dat ook helpt. Betreft het netwerk, die schiet al door het dak heen en de temps veranderen nog niet. Mijn gok is met een m2 ssd dat het gaat veranderen die word dan ook warm. Bedankt! :)


Het is ook niet warm in de gang, verwarming staat daar maar op 15 graden. Misschien dat dat ook helpt. Betreft het netwerk, die schiet al door het dak heen en de temps veranderen nog niet. Mijn gok is met een m2 ssd dat het gaat veranderen die word dan ook warm. Bedankt! :)

Ja die van mij staan in de woonkamer, waar het nu 21 graden is, verschil met jouw omgeving temp 5.5 graden.
Naar aanleiding van jouw temps, even een test gedaan.
In het kastje, waar enkel de achterkant open is loopt hij op tot 73 graden.
Buiten het kastje 55 graden.
Buiten het kastje met een download aan, 62 graden.


Het is ook niet warm in de gang, verwarming staat daar maar op 15 graden. Misschien dat dat ook helpt. Betreft het netwerk, die schiet al door het dak heen en de temps veranderen nog niet. Mijn gok is met een m2 ssd dat het gaat veranderen die word dan ook warm. Bedankt! :)

Ja die van mij staan in de woonkamer, waar het nu 21 graden is, verschil met jouw omgeving temp 5.5 graden.
Naar aanleiding van jouw temps, even een test gedaan.
In het kastje, waar enkel de achterkant open is loopt hij op tot 73 graden.
Buiten het kastje 55 graden.
Buiten het kastje met een download aan, 62 graden.

Dat is al een heel groot verschil, ik heb hem helaas ook achter een deur zitten dus dat leuke display zie ik weinig haha. 62 graden is dikke prima zeg ik!


Dat is al een heel groot verschil, ik heb hem helaas ook achter een deur zitten dus dat leuke display zie ik weinig haha. 62 graden is dikke prima zeg ik!

Haha ja dat is zonde he, ik heb mijn display uit gezet omdat ik er ook niet naar kan kijken haha.
Mochten je temps nog veranderen laat het even weten, ben benieuwd of er bepaalde dingen nog invloed gaan hebben. Bijvoorbeeld meer apparaten of als hij langer aanstaat dat.


Dat is al een heel groot verschil, ik heb hem helaas ook achter een deur zitten dus dat leuke display zie ik weinig haha. 62 graden is dikke prima zeg ik!

Haha ja dat is zonde he, ik heb mijn display uit gezet omdat ik er ook niet naar kan kijken haha.
Mochten je temps nog veranderen laat het even weten, ben benieuwd of er bepaalde dingen nog invloed gaan hebben. Bijvoorbeeld meer apparaten of als hij langer aanstaat dat.

Ja ik heb hem maar op 10% gezet en vooral veel in de nachtstand haha.

Temps zijn so far nog hetzelfde

en sinds die aan staat word er veel gebruik gemaakt van het netwerk:

Zal later nog weer wat updates geven


Ja ik heb hem maar op 10% gezet en vooral veel in de nachtstand haha.

Temps zijn so far nog hetzelfde

en sinds die aan staat word er veel gebruik gemaakt van het netwerk:

Zal later nog weer wat updates geven

Ik heb mijne nu in het kastje staan met een pc ventilator erop, blijft nu constant op 51 graden, in de nacht zelfs 48.
Ik denk dat het vooral met de plaatsing en de omgevingen tempratuur te maken heeft met deze router, heel gevoelig blijkbaar.
Jouw voordeel is dat jouwe vrij open staat, en omgevingen temp lekker laag is.
Mocht er wat veranderen ben ik benieuwd.


Ik had toch nog warmte uitschieters van 90 graden, ook stopte de router tot 3x aan toe ermee. Na 3 min kwam hij weer online, ik vermoed het beveiliging systeem wat inslaat tegen de warmte. Ook had ik een snelheidsverlies van 500 Mbit/s.

Of ik had erg pech, of dit type router bevat gewoon nog een aantal serieuze problemen.
Ik vind 80 a 90 graden echt onacceptabel voor een router.

Daarop heb ik besloten om naar @wjb te luisteren (voor de ultra kon ik geen temp issues vinden op het internet), en heb ik alles retour gestuurd naar KommaGo, ik kon of mijn geld terug krijgen of het omruilen voor een ander gewenst product.

Ik heb de Unifi Cloud Gateway Max laten omruilen voor de Unifi Cloud Gateway Ultra.
Omdat deze router enkel over een 2.5 Gigabit WAN poort beschikt, heb ik ook de U7 Pro Wall AP mee retour gestuurd en laten omruilen voor een U6 Pro.

De Max had als voordeel dat alles 2.5 Gigabit was, en de Ultra alleen de WAN poort.
Was voor intern leuk geweest met data op de NAS te koperen, maar niet 100% nodig.
Camaras heb ik niet van Unifi, dus de SSD functie ga ik ook niet missen.

Door dit alles, heb @wjb ze advies opgevolgd, wat ook nog eens 260 euro goedkoper is.
Spul zou ergens deze week weer binmen moeten komen.


Ik had toch nog warmte uitschieters van 90 graden, ook stopte de router tot 3x aan toe ermee. Na 3 min kwam hij weer online, ik vermoed het beveiliging systeem wat inslaat tegen de warmte. Ook had ik een snelheidsverlies van 500 Mbit/s.

Of ik had erg pech, of dit type router bevat gewoon nog een aantal serieuze problemen.
Ik vind 80 a 90 graden echt onacceptabel voor een router.

Daarop heb ik besloten om naar @wjb te luisteren (voor de ultra kon ik geen temp issues vinden op het internet), en heb ik alles retour gestuurd naar KommaGo, ik kon of mijn geld terug krijgen of het omruilen voor een ander gewenst product.

Ik heb de Unifi Cloud Gateway Max laten omruilen voor de Unifi Cloud Gateway Ultra.
Omdat deze router enkel over een 2.5 Gigabit WAN poort beschikt, heb ik ook de U7 Pro Wall AP mee retour gestuurd en laten omruilen voor een U6 Pro.

De Max had als voordeel dat alles 2.5 Gigabit was, en de Ultra alleen de WAN poort.
Was voor intern leuk geweest met data op de NAS te koperen, maar niet 100% nodig.
Camaras heb ik niet van Unifi, dus de SSD functie ga ik ook niet missen.

Door dit alles, heb @wjb ze advies opgevolgd, wat ook nog eens 260 euro goedkoper is.
Spul zou ergens deze week weer binmen moeten komen.

Wat balen zeg! Ik snap je keuze. Die van mij is nog steeds netjes rond de 50 graden.


Ik ben benieuwd hoe je die Unifi Cloud Gateway Ultra gaat bevallen.

Persoonlijk denk ik dat je geen verschil zult ervaren en zolang je geen camera's en deurbellen van Unifi gebruikt is die Ultra mijns inziens net zo goed als de Max.


Wat balen zeg! Ik snap je keuze. Die van mij is nog steeds netjes rond de 50 graden.

Zal echt met je koude meterkast te maken hebben, ik lees op reddit niet anders dan 70 graden!

 

Ik ben benieuwd hoe je die Unifi Cloud Gateway Ultra gaat bevallen.

Persoonlijk denk ik dat je geen verschil zult ervaren en zolang je geen camera's en deurbellen van Unifi gebruikt is die Ultra mijns inziens net zo goed als die Max.

Ja ik heb het zo doorgelezen, en ik denk dat je daar gelijk hebt!
Ik zal zeker de feedback delen hier van het weekend,

Camera's heb ik allemaal van Ring, zal ze eerder vervangen voor Eufy in de toekomst dan voor Unifi.
En anders kan ik daar altijd nog ze een Cloud Key voor kopen roch ? Maar voorlopig zijn ze nog prima van Ring.


Wat balen zeg! Ik snap je keuze. Die van mij is nog steeds netjes rond de 50 graden.

Zal echt met je koude meterkast te maken hebben, ik lees op reddit niet anders dan 70 graden!

 

Ik ben benieuwd hoe je die Unifi Cloud Gateway Ultra gaat bevallen.

Persoonlijk denk ik dat je geen verschil zult ervaren en zolang je geen camera's en deurbellen van Unifi gebruikt is die Ultra mijns inziens net zo goed als die Max.

Ja ik heb het zo doorgelezen, en ik denk dat je daar gelijk hebt!
Ik zal zeker de feedback delen hier van het weekend,

Camera's heb ik allemaal van Ring, zal ze eerder vervangen voor Eufy in de toekomst dan voor Unifi.
En anders kan ik daar altijd nog ze een Cloud Key voor kopen roch ? Maar voorlopig zijn ze nog prima van Ring.

Mogelijk heb je gelijk. Ben benieuwd hoe dit straks gaat met camera's erbij + ssd. Die komt als het goed is vandaag binnen, morgen aansluiten. Zal laten weten wat de resultaten zijn.


Persoonlijk denk ik dat je geen verschil zult ervaren en zolang je geen camera's en deurbellen van Unifi gebruikt is die Ultra mijns inziens net zo goed als de Max.

Ik had ze eens vergeleken, en je hebt helemaal gelijk.
Het enige verschil is 2.5 Gigabit LAN poorten en de SSD opslag.
Ik had de versie zonder, en ging er ook niks insteken omdat ik geen camara's heb van Unifi.


Inmiddels is de nieuwe lading binnen, maandag einde dat geretourneerd en nu al omgeruild in huis. Sneller dan ik had verwacht!
 

 


Mogelijk heb je gelijk. Ben benieuwd hoe dit straks gaat met camera's erbij + ssd. Die komt als het goed is vandaag binnen, morgen aansluiten. Zal laten weten wat de resultaten zijn.

Ja ben ik ook benieuwd naar, je kreeg hem vandaag binnen toch ?


Mogelijk heb je gelijk. Ben benieuwd hoe dit straks gaat met camera's erbij + ssd. Die komt als het goed is vandaag binnen, morgen aansluiten. Zal laten weten wat de resultaten zijn.

Ja ben ik ook benieuwd naar, je kreeg hem vandaag binnen toch ?

Yes klopt had heel even kort tijd om de  2tb ssd te installeren en cam aan te sluiten. Normaal was die rond de 53 graden en dit is nu gestegen naar 60. Wat mij betreft is dit nog prima. Heb hem al weer los moeten halen, ga hem vandaag proberen te monteren aan het huis. Dan kunnen we zien na wat meer dagen wat het resultaat is.

 

 


Hier een kleine beoordeling na 24+ uur, @wjb @Theums.
De router presteert precies hetzelfde als de Max, maar dat wisten we natuurlijk al uit de specificaties. Het is een super fijne router, alleen de camera-opties en ssd opslag niet.

De instellingen zijn uitgebreid: aparte VLAN's, VPN, en nog veel meer. Voor de VLAN's moet je wel even je firewall goed instellen; standaard staan de VLAN's open voor elkaar. Dit geldt ook als je de VPN-verbinding wilt isoleren van andere netwerken.

De temperatuur in rust is 48 graden, en onder belasting zo rond de 50 à 51 graden. Mooie temperaturen, lijkt me, zeker omdat de mijne in een halfopen kastje staat.


Hier een kleine beoordeling na 24+ uur, @wjb @Theums.
De router presteert precies hetzelfde als de Max, maar dat wisten we natuurlijk al uit de specificaties. Het is een super fijne router, alleen de camera-opties en ssd opslag niet.

De instellingen zijn uitgebreid: aparte VLAN's, VPN, en nog veel meer. Voor de VLAN's moet je wel even je firewall goed instellen; standaard staan de VLAN's open voor elkaar. Dit geldt ook als je de VPN-verbinding wilt isoleren van andere netwerken.

De temperatuur in rust is 48 graden, en onder belasting zo rond de 50 à 51 graden. Mooie temperaturen, lijkt me, zeker omdat de mijne in een halfopen kastje staat.

Fijn dat deze dan toch beter past voor jou! Ik heb ook al wat oplossingen gevonden stel hij gaat toch warm worden. Voor nu kijk ik het eerst nog even aan. Hopelijk morgen tijd om de camera te monteren.

 

Unifi Cloud Gateway Ultra, Gateway Max or Cloud Gateway Max and AC Infinity MULTIFAN S2 Leviton Structure Media Center Mount - Etsy Netherlands

 


Daarmee moet je hem goed kunnen koelen lijkt me!
Ben benieuwd met je camera erop.


Daarmee moet je hem goed kunnen koelen lijkt me!
Ben benieuwd met je camera erop.

Camera is geinstalleerd. So far draait het als een zonnetje. Ben benieuwd als die langer aan staat of de temps nog omhoog gaan ja of nee.

@bnh 

 


@bnh 

Nu 24h verder en de temps zijn nog goed, heb hem wel een keer uit zien schieten naar 70 graden.

Zolang die hier niet boven komt vind ik het prima, mogelijk dat ik in de zomer wel ga kijken naar een fan oplossing.

 


Ja dat zou in de zomer wel handig zijn gok ik, probleem voor later!
Er zijn mooie fans hiervoor beschikbaar op amazon.


Ja dat zou in de zomer wel handig zijn gok ik, probleem voor later!
Er zijn mooie fans hiervoor beschikbaar op amazon.

Daarom, keuze genoeg inderdaad.

Wil de rest van mijn cams ook nog een keer vervangen.

Als ik alles vervang dan heb ik er 4.

Mogelijk dat die dan ook wat harder moet draaien.

Maar dat zie ik dan allemaal wel.

Lijkt me ook wel gaaf om iets te maken met een sensor en dat dan de fan aangaat als er teveel warmte weg komt, nog even kijken hoe ik dat ga doen :)


Ja dat zou je simpel met Home Assistant kunnen doen. Die kan de sensor van je router uitlezen of je moet er een Zigbee sensor naast leggen (dat zal wel veel minder goed werken).

Home Assistent kan je dan bij een bepaalde temp de fan aan laten sturen.


Ja dat zou je simpel met Home Assistant kunnen doen. Die kan de sensor van je router uitlezen of je moet er een Zigbee sensor naast leggen (dat zal wel veel minder goed werken).

Home Assistent kan je dan bij een bepaalde temp de fan aan laten sturen.

Home assistent heb ik ook al is ingedoken, dat is super nice kan je zoveel mee! Heb ook al wat slimme dingen in huis. Die verkoopt ook sensoren. Later maar is naar kijken ;)


Mijn hele huis draait op Home Assistant, ik heb er toen een Intel Nuc voor aangeschaft want een Pi is net te zwak. Als je eenmaal Home Assistant hebt zijn je mogelijkheden bijna ongelimiteerd en wil je niks anders meer. Zelfs mijn vriendin gebruikt het elke dag via de app of Google Hub.

Mocht je ooit vragen hebben, kan ik je hier prima bij helpen.


Reageer