Skip to main content

Ik probeer in te loggen op mijn modem. Via 192.168.2.254 en via mijn kpn, Maar krijg de melding dat de wachtwoord niet klopt. Wachtwoord staat op de modem, maar helaas! Lukt niet!!

Krijg een melding dat de wachtwoord niet klopt


Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je aangemaakt

Ik probeer in te loggen op mijn modem. Via 192.168.2.254 en via mijn kpn, Maar krijg de melding dat de wachtwoord niet klopt. Wachtwoord staat op de modem, maar helaas! Lukt niet!!

Krijg een melding dat de wachtwoord niet klopt

Heb je de modem al gereset?


Hallo @Turan66 welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 


Kpn box 12 van Sagemcom


Hallo @Turan66 als je dat wachtwoord al eens veranderd hebt, moet je dat wachtwoord gebruiken.

Heb je nog nooit ingelogd in de modem, moet je het modemwachtwoord gebruiken dat achterop staat, dus NIET het wifi-wachtwoord.

In het modem-wachtwoord kunnen heel vreemde tekens zitten, die moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn, zoals bijvoorbeeld `en ‘, zoek de verschillen.

 


Wachtwoord nooit veranderd, modem gereset maar helaas ! Inderdaad rare tekens maar blijf foutmelding krijgen


Hallo @Turan66 probeer het eens via onderstaande link:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/


@Turan66 Welkom op het forum. 

Is het met de tips van @JanD gelukt om in te loggen op je Box 12? 

 


Nee helaas niet gelukt


@Turan66 Dat is jammer om te lezen. 

Achterop de Box 12 zit een sticker, daarop zit ook een QR code. Als je deze code scant, lukt het dan wel om in te loggen op de Box 12?


@Turan66 Dat is jammer om te lezen. 

Achterop de Box 12 zit een sticker, daarop zit ook een QR code. Als je deze code scant, lukt het dan wel om in te loggen op de Box 12?

@Rutger_ 

Ik ben onbekend hoe je daarmee inlogt  via mijnmodem.kpn. Zou je dat misschien voor mij maar waarschijlijk ook voor @Turan66 willen tonen. (mag ook een ander zijn dan Rutger, best interessant).

Begint trouwens net als vorige keer wel veel te worden gemeld in dit forum. Zijn teruggekeerde Box12 misschien weer zonder gereset te zijn zo doorgestuurd naar de klant?


@dommeke Als je klikt op de groene link, dan wordt daar door @RBxx met een screenshot uitgelegd hoe je dit kunt doen. 

In feite kun je zo je wachtwoord kopiëren, en uitsluiten dat het niet kunnen inloggen door eventuele "moeilijke tekens" komt. 


@dommeke Als je klikt op de groene link, dan wordt daar door @RBxx met een screenshot uitgelegd hoe je dit kunt doen. 

In feite kun je zo je wachtwoord kopiëren, en uitsluiten dat het niet kunnen inloggen door eventuele "moeilijke tekens" komt. 

Oh, ik begreep dat jullie bedoelden dat je het kan inscannen, zou wel mooi zijn, maar hier is het dus gewoon een vervanger van een vergrootglas. (Overigens doen wij dit wel altijd zo, gewoon om het niet over te hoeven schrijven in de meterkast). 


Nee @dommeke , de smartphone scant de QR code met de camera en toont alle codes die daarin zitten vervolgens leesbaar op het scherm. Dan kan je met copy/paste het Admin password daaruit halen en gebruiken op het inlogscherm.


Nee @dommeke , de smartphone scant de QR code met de camera en toont alle codes die daarin zitten vervolgens leesbaar op het scherm. Dan kan je met copy/paste het Admin password daaruit halen en gebruiken op het inlogscherm.

@RBxx Ah, ja dat is wel handig. Zal zeker voor sommige heel handig zijn. Ik ben bang dat als ik dat probleem weer eens heb ik het al lang vergeten ben. 😄