Skip to main content

Op 22-11-2021 is een wijziging doorgevoerd in mijn KPN Box 12 en sindsdien heb ik een verborgen netwerk. Dit heeft nogal invloed op mijn WiFi. Aangezien ik maar een wifi-punt heb, is communicatie tussen WiFi punten niet nodig. Mijn download snelheid is 11,9 Mbps (een koperlijn in het buitengebied).

Dit heeft niet alleen gevolgen voor het werken met mijn computer, maar ook voor mijn TV. Ik heb namelijk bij KPN een abonnement voor Internet, TV en vast bellen.

Hoe kan ik dit verborgen netwerk verwijderen.

 

 

 

Dat kan niet. Het WiFi punt wat u heeft is een SuperWiFi? Die heeft u bekabeld aangesloten? 


Ik had al langer problemen met WifI. Zie mijn topic;

Internetsnelheid is gehalveerd van 10Mbps naar 5Mbps.

Dit heb ik opgelost door een USB-TP-link te kopen en een LAN-kabel om van de 5.0 band gebruik te maken. Hierdoor zijn de problemen met 2.4 opgelost. Ik heb geen SuperWifi en de bekabeling (lan-Kabel) heb ik zelf aangesloten.

Dit zijn de 2 mogelijk heden;

Via de USB-TP-link

en

via de lan-kabel

Bij beiden mogelijkheden krijg ik Verborgen Netwerk

USB-TP-link

 

Lan-Kabel

 


Nick83,

Ik heb eens naar je reacties gekeken en zie dat je denk overal verstand van te hebben.

Ben je werkzaam bij KPN?

Succes met je reacties, als ze tenminste iets nuttigs bijdragen bij de problemen.


Beste @Dol, na de laatste update van de Box 12 is er inderdaad een verborgen netwerk zichtbaar. Voor het geval je SuperWifi punten aansluit. Die kunnen op die manier dan communiceren met elkaar. Dat heeft alleen niets te maken met de snelheid die je haalt.

 

Nick83,

Ik heb eens naar je reacties gekeken en zie dat je denk overal verstand van te hebben.

Ben je werkzaam bij KPN?

Succes met je reacties, als ze tenminste iets nuttigs bijdragen bij de problemen.

Je stelt je vraag op een forum die vooral draait op klanten die elkaar helpen. Dit is dus niet nodig.


Beste @Dol, na de laatste update van de Box 12 is er inderdaad een verborgen netwerk zichtbaar. Voor het geval je SuperWifi punten aansluit. Die kunnen op die manier dan communiceren met elkaar. Dat heeft alleen niets te maken met de snelheid die je haalt.

Ik hoop wel dat dat verborgen netwerk ook uit gezet zal worden als er geen "super"WiFi punten aangesloten zijn. Elke extra SSID heeft een (kleine) impact op de snelheid immers er worden ook beacons uitgezonden en daarmee neemt dat verborgen netwerk wel een klein beetje "airtime".


Vraag ik na voor je.


ik zie dat verborgen netwerk inderdaad ook op een box waarvan de wifi uit is gezet in de firmware.
het mac adres is gelijk aan die van mijn box 12.


Het is juist dat de klanten op het forum aan de hand van hun ervaringen met het werken met KPN producten hun ervaring gebruiken om problemen, die er zijn, te helpen oplossen, alleen de reactie van Nick83 “ Dat kan niet. Het WiFi punt wat u heeft is een SuperWiFi? “ is zonder enige achtergrond kennis geplaatst en niet bijdraagt tot het komen van een oplossing.


Ik ben het eens met wjb, dat een extra SSID impact heeft op de snelheid en zeker in mijn geval, omdat ik in het buitengebied zit met een koperlijn, die maar een topsnelheid heeft van 11,9 Mbps. In de avonduren, wanneer er meerdere gebruikers op deze koperlijn zitten heeft, zakt de snelheid aanzienlijk en dan merkt je deze aanpassing wel.


@Dol@Nick83 leest soms de vragen “anders” en komt soms een beetje kort door de bocht met een antwoord, zou wat duidelijker kunnen inderdaad.

Hij zegt eigenlijk: Nee dit verborgen netwerk kun je helaas niet uitzetten.

Dat ene wifi punt dat u heeft, is dat een superwifi? (Let op het vraagteken)

Heeft u die superwifi bekabelt aangesloten?

Eigenlijk dus niet goed de vraag gelezen of er iets anders uitgehaald dan ik heb gedaan, ik lees dat er maar 1 punt is waarvan de wifi komt, in mijn optiek dus allen de router en geen extra wifi punten in gebruik.

 


een extra ssid zit aan de wifi kant van de experia, en daar zit je probleem niet. Daarnaast kost een extra ssid geen bandbreedte als ie niet gebruikt wordt. Jou knelpunt zit op die 11.9Mbps en ik geloof niet dat je verschil in snelheid merkt als er een extra ssid is. De fluctuaties in die 11.9 Mbps zijn vele malen groter en dat merk je.


Ik ben het eens met wjb, dat een extra SSID impact heeft op de snelheid en zeker in mijn geval, omdat ik in het buitengebied zit met een koperlijn, die maar een topsnelheid heeft van 11,9 Mbps. 

Die impact is echter heel klein en kan eigenlijk niet de oorzaak zijn van de problematiek die jij meldt.

 

In de avonduren, wanneer er meerdere gebruikers op deze koperlijn zitten heeft, zakt de snelheid aanzienlijk en dan merkt je deze aanpassing wel.

Maar dit verklaart wel veel. Die 11,9Mbps van jouw koperlijn moet je wel delen met alle aangesloten apparaten. Dus als er iemand TV of Netflix kijkt of een zware game aan het spelen is dan zal je dat absoluut merken in de snelheid die nog voor jouw apparaat beschikbaar is.

 

 


Ik ben het eens met wjb, dat een extra SSID impact heeft op de snelheid en zeker in mijn geval, omdat ik in het buitengebied zit met een koperlijn, die maar een topsnelheid heeft van 11,9 Mbps. 

Die impact is echter heel klein en kan eigenlijk niet de oorzaak zijn van de problematiek die jij meldt.

 

In de avonduren, wanneer er meerdere gebruikers op deze koperlijn zitten heeft, zakt de snelheid aanzienlijk en dan merkt je deze aanpassing wel.

Maar dit verklaart wel veel. Die 11,9Mbps van jouw koperlijn moet je wel delen met alle aangesloten apparaten. Dus als er iemand TV of Netflix kijkt of een zware game aan het spelen is dan zal je dat absoluut merken in de snelheid die nog voor jouw apparaat beschikbaar is.

 

 

Dit klopt helemaal, @Dol. Het gaat bij jou echt om de 11,9 Mbit/s die je maar kunt halen. 

Beste @Dol, na de laatste update van de Box 12 is er inderdaad een verborgen netwerk zichtbaar. Voor het geval je SuperWifi punten aansluit. Die kunnen op die manier dan communiceren met elkaar. Dat heeft alleen niets te maken met de snelheid die je haalt.

Ik hoop wel dat dat verborgen netwerk ook uit gezet zal worden als er geen "super"WiFi punten aangesloten zijn. Elke extra SSID heeft een (kleine) impact op de snelheid immers er worden ook beacons uitgezonden en daarmee neemt dat verborgen netwerk wel een klein beetje "airtime".

Ik heb wel begrepen dat ‘ie af en toe scant of er SuperWifi punten aangesloten zijn en inderdaad dus wel blijvend wat airtime neemt. 


het ding blijft inderdaad in de lucht. zelfs als je de hele wifi zender uitschakeld


omdat ik in het buitengebied zit met een koperlijn, die maar een topsnelheid heeft van 11,9 Mbps.

 

Al eens gecheckt of je in aanmerking komt voor 4g buitengebied?

Kan mooi wat snelheid opleveren. Je krijgt een v10, ben je gelijk van je verborgen hetwerk af.


Helaas, ook met een mobiel met een KPN abonnement heb ik nauwelijks ontvangst. We hebben 4g buitengebied wel uitgeprobeerd maar dat leverde niets extra's op. Bedankt voor de info.