Skip to main content

Ik heb net zoals michaelvlaar problemen met het inloggen op mijn modem vanwege een slecht leesbaar wachtwoord. Ben eerst op zoek gegaan naar antwoorden op het forum en vond de oplossing van het scannen van de QR code en daaruit het admin wachtwoord kopiƫren.

Mijn probleem is dat dit echter ook niet werkt, ik kan dus niet inloggen op mijn modem.

Wat is hier de oplossing voor?

Ā 

Admin:Ā AfgesplitstĀ en eigen topic aangemaakt.

Hoi @Wouter Vermeulen, welkom op ons forum!

Kun je het eens met een andere browser proberen? Dat lijkt het vaak op te lossen op dit moment.
Als ook dat het niet oplost, kun je dan eens een factory reset proberen?


Hi Thomas,

Heb andere browsers geprobeerd, ook via de laptop maar zonder resultaat. Vervolgens de modem gereset maar dan nog kan ik niet inloggen met het admin wachtwoord. Voor de zekerheid vermeld ik nog een keer dat ik het wachtwoord gekopieerd heb vanuit de QR code, een typefout is daarmee uitgesloten.


U heeft toch niet de gehele inhoud van de QR code als wachtwoord gebruikt? Want in die QR code staan nog meer gegevensā€¦

Anders nog een keer resetten. Met de stekker in het stopcontact. Het kleine resetknopje minimaal 15 seconden vast houden met een paperclip ofzo.


Haha nee zo slim ben ik nog wel šŸ˜‰.

Ga de voorgestelde optie bij gelegenheid nog een keer proberen, dit kan even duren, maar terugkoppeling volgt zeker.


Helaas werkt ook de optie met het paperclipje niet. Inmiddels begint ook het internet meer en meer te haperen. KPN zou eigenlijk uit service overwegingen een monteur kosteloos moeten langs sturen. De start van het abonnement op wifi gebied is ronduit teleurstellend terwijl dit precies de reden is dat ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN.


Kunt u een foto plaatsen van het wachtwoord? Heeft u ook al eens een reset geprobeerd met de tool van KPN?

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-reset-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm


Ja de reset met de tool van KPN heb ook ook gedaan. Bijgaand foto admin wachtwoordĀ 

Ā 


@Wouter VermeulenĀ 

Volgens mij staat daar:Ā  Ā  Ā  3V_H1x]T_|


Niet volgens de QR code maar heb alle mogelijke laatste tekens al geprobeerdĀ 


Ik kan deze gegevens op afstand ook niet inzien maar ik kan wel altijd even meekijken naar de instabiliteit van de aansluiting.Ā Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Dag Thomas, heb zojuist toevallig alles nogmaals gereset en op wonderbaarlijke wijze kan ik nu wel inloggen met het admin wachtwoord.

Heb exact dezelfde stappen doorlopen als de vorige keer dus de logica ontgaat mij geheel.

Of het internet nu weer blijft haperen is dus nog even afwachten.

Heb wel een andere vraag: ik heb een 1 GB abonnement en de modem zit rechtstreeks aangesloten op de glasvezel verbinding maar ik haal bij lange na de 1 GB snelheid niet, wat voor snelheid moet er onder normale omstandigheden behaald kunnen worden?


Ah dat scheelt in ieder geval weerĀ šŸ˜Š! Met een bekabeld apparaat zou je tot ongeveer 940Mb/s moeten kunnen halen.