Skip to main content

Beste,

Ik heb de forums al afgezocht en verschillende methodes geprobeerd om in mijn modemĀ in te loggen, maar het blijft falen. De modem is al gereset geweest door mijn eigen en via kpn, heb verschillende internet browsers geprobeerd zoals firefox, chrome, edge, opera, brave maar niks helpt. Cookies verwijderd. Wachtwoord copy past zodat dat ook niet fout kan gaan. Via de telefoon helpt ook niet.

Het is toch te gek voor woorden dat je zoveel moeite moet doen om in een modem te kunnen inloggen, dit zou vanzelfsprekend moeten zijn.Ā 

Ā 

Met vriendelijke groet,

Wendy

Hi @Wen1986Ā en welkom op het forum!

Zoveel moeite zou dat zeker niet moeten kosten. šŸ˜• Als laatste check, je hebt het ook al eens geprobeerd via de QR code die op de sticker van je modem staat?Ā 

Zo ja, wil je dan jeĀ forumprofielĀ zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven als je dit hebt gedaan?
Ook ben ik benieuwd of je wifi versterkers in gebruik hebt en zo ja, welke dit precies zijn.Ā 


Hoi @Wen1986Ā 
Ik heb ook in het begin er moeite mee gehad.
Wat ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹@Sanne_MĀ zegt is een goed idee, je krijgt dan het wachtwoord te zien.
Het makkelijkste is dan om het wachtwoord even te kopieƫren en te plakken, dan kan er niets fout gaan.
Dan zou ik gelijk een nieuw en gemakkelijker wachtwoord aanmaken als ik je was.
Zo heb ik het gedaan en de moeilijkheden wat inloggen betreft zijn sindsdien voorbij.


@Sanne_MĀ @huistijgerĀ 

@Sanne_MĀ had al paste & copy gebruikt, dus het wachtwoord klopt. Omdat je al vele browsers gebruikt heb, aub. mijn instructie hier volgen

Ā 


Bedankt voor de tips maar ze hebben niet geholpen, ondertussen is mijn profiel bewerkt. Het scannen van de QR code en copy paste had ik dus al gedaan en nu weer met de andere tips die u aangeeft maar helaas ik kom er nog steeds niet in.Ā 

Ik heb 2 wifi versterkers dit zijn de witte super wifi punten van kpn.

Ā 

Met vriendelijke groet,

Wendy


Dankje @Wen1986!Ā 

Ik heb de verbinding doorgemeten en kan daar tot nu toe niks vreemds in vinden, dus ik ben benieuwd of je deze tips ook geprobeerd hebt:Ā 

Ā 

Ā 

Specifiek:

  • Ga naarĀ chrome://net-internals/#hst
  • Onder "Delete Domain Securityā€ tik in "mijnmodem.kpnā€ en klik op Delete
  • Herhaal het met "192.168.2.254ā€
  • Controleer nogmaals onder "Queryā€ de 2 domains boven, als jullie "not foundā€ krijg, dan is alles goed
  • Ga naarĀ chrome://settings/clearBrowserData, klik op "Cached images and filesā€ "Clear dataā€
  • Ga na onveilige siteĀ http://192.168.2.254/Ā en loggen in met admin en het admin wachtwoord
  • Indien jullie net het modem op fabrieksinstelling gereset, gebruik een QR-code scanner om het wachtwoord foutloos te halen en plakken op het wachtwoord veld.

Vervang chrome:// door jouw browser naam, bv. opera://

Ā 

Maakt dit helemaal geen verschil uit? Of krijg je foutmeldingen in beeld? Ik ben benieuwd naar wat er precies gebeurt als je dit hebt getest.


Hoi,

Ā 

Ik heb denk de meeste tips al gehad op het forum, wat u nu aangeeft heb ik ook al geprobeerd maar ook helaas tevergeefs krijg ik dezelfde melding met wrong login information. En ja het wachtwoord is via de qr code overgenomen (copy paste).Ā 

Ā 

Met vriendelijke groet,

Wendy


Hmmm, dan als laatste: Je gaf aan dat het modem ook al door KPN gereset is, maar zou je het voor de zekerheid nog eens zelf willen doen?Ā 

Volg exact de stappen voor hetĀ resetten van de Box 12Ā en probeer het dan nogmaals via de QR code en via Chrome.Ā 

Als het ook dan niet werkt, laat het hier dan weten!Ā 


Beste,

Ā 

Gedaan en heeft niet geholpen, overigens word dat knopje niet binnen 3 tot 5 seconden rood maar pas naar 30 seconden. Word er ondertussen een beetje simpel van eerlijk gezegd.

Ā 

Met vriendelijke groet,

WendyĀ 


Snap ik, zo moeilijk moet het ook niet zijn. Dan de tips nog uit onsĀ Box 12 specificatiesĀ topic:

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruikĀ http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Ā 

Hopelijk lukt het met Ć©Ć©n van deze wel. šŸ˜¬


Beste,

Zoals ik in de eerste post al vernoemd had is dat ik alle browsers al gebruikt hebt, en de tip over de url etc is ook al geprobeerd omdat ik de tips al afgegaan was voordat ik een post maakte.

Groetjes


Check die tips dus ook al. šŸ˜• Als laatste: Ć©Ć©n van de apparaten waar je het mee geprobeerd hebt is rechtstreeks op het modem aangesloten met een internetkabel?Ā 
Ik weet niet precies wat je allemaal al geprobeerd hebt, dus als er naast wat hier benoemd is nog zaken zijn die je geprobeerd hebt laat het hier dan ook weten. Dan scheelt dat ook weer berichten.Ā šŸ™‚


Na 1000 pogingen is het mij eindelijk gelukt, iemand gaf een tip met host files aanpassen.

Bedankt iig voor uw hulp


Wen,

Ā 

Die host files tip kan ik zo niet vinden,Ā heb je mogelijk een (korte) uitleg.

Ā 

Groeten Ries.

Ā 

Ā 

Ā 

Ben zelf ook al een aantal dagen met dit probleem aan het werk geweest.

Wat mij is opgevallen, is het volgende:

-Van te voren maak ik de WAN kabel los.
-Druk 1 maal snel de reset toets in en druk vervolgens de reset knop in voor +/-5 sec en dan reset de modem (anders duurt het zeker meer dan 30sec).
-Vervolgens kan ik inloggen zonder probleem (Chrome) vanaf de laptop (met en zonder kabel) of vanaf de telefoon.
-Wachtwoord aanpassen en evt. alle andere aanpassingen zonder problemen.
-Kan zelfs meermaals in- en uitloggen zonder problemen vanaf de laptop of vanaf de telefoon of omgekeerd.

Ā 

Maar nu komt hetā€¦ā€¦..

Zodra ik de WANĀ kabel aansluit aan de modem en de modem weer contact heeft gemaakt met het internet.Ā DanĀ is het weer NIET mogelijk om in te kunnen loggen in de modem en krijg dan de beruchte fout melden.

Maak ik de WAN kabel weer los van de modemā€¦ā€¦Ā kan ik ook niet meer inloggen.

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 


Hoi Ries,

Het staat hierĀ 

https://forum.kpn.com/modems-123/inloggen-kpn-box-12-lukt-niet-586086

Ā 

GroetjesĀ 


Wen,

Ā 

Dank je wel.

Ā 

Groeten Ries.

Ā 

Het is geluktā€¦Ā uiteindelijk.

Ā 

Telkens als je hebt ik gelogdā€¦. wil de browser bij de volgende keer de adres openen met HTTPSĀ (https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/) en dan werkt het geheel niet meer. Je moet echt telkensĀ opnieuwĀ Ā http://192.168.2.254/2.0/gui/#/loginĀ gebruiken en dan werkt het.Ā 

Ā 


Fijn dat het gelukt is en bedankt voor het delen van de oplossing!Ā