Skip to main content

Ik kon niet meer inloggen in box12 omdat ik het wachtwoord niet meer wist, ook na resetten lukte het niet. Omdat ik veel problemen had met wifi heb heb ik nieuw modem gekregen. Modem geïnstalleerd met een eigen nieuw paswoord. alles wekte perfect. Ik wilde daarna weer inloggen in modem en kreeg de melding verkeerd password , ook resetten hielp niet. Wat blijkt nu KPN zet weer het paswoord van het oude modem er in en dus kan ik weer niet inloggen. Resetten werkt wel als ik de WAN kabel los maak ik kan dan weer alles wijzigen maar als de wan kabel weer wordt aangesloten staat weer het oude paswoord er in. De helpdesk gebeld en zij zouden het resetten, alles werd gereset behalve het paswoord .Weer gebeld met helpdesk en ze zeiden dat het 1 a2 dagen kon duren voor het werkte, na 4 dagen nog niet gewijzigd. Daarna nog 2 x met helpdesk gebeld maar niets helpt. Hoe kunnen we dat oplossen???

Ik wil met mijn eigen paswoord inloggen en kpn moet dat niet automatisch wijzigen in een paswoord dat ik eerder gebruikt heb en niet meer weet.  Help me a.u.b.

Hallo @Merum 

 

Het oude admin wachtwoord wordt niet teruggezet, alleen Wifi gegevens worden teruggezet.
Het is echter een veelvoorkomend probleem dat je niet kan inloggen op de Box12 die nog oude firmware heeft.
Je zou het via Firefox kunnen proberen via http://192.168.2.254 , https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login of https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ , meldingen over onveilige verbinding moet je dan negeren en via Geavanceerd op Doorgaan klikken o.i.d.

Zie ook dit artikel:

 


Hoi Merum! Welkom op het forum. Is het inloggen uiteindelijk nog gelukt met de tips die GeSp je heeft gegeven?


Hallo GeSP en Remco,

Ik heb geprobeerd om met Firefox in te loggen en het is gelukt. Met Edge kan ik ook inloggen als de WAN kabel is losgemaakt. Ik kan weer verder en mijn dank is zeeeer groot.

Het is wel jammer dat de helpdesk van KPN dat niet weet, ik had me dan 3x kontakten met hun kunnen besparen. En dan zeggen ze ook nog dat het 1 ä 2 dagen ka duren voordat het geregeld is. Jammer.

Nogmaals hartelijk dank.


@Merum Fijn dat het nu wel gelukt is en bedankt @GeSp voor de assistentie! Sorry dat het dan even wat voeten in de aarde had. Post in de toekomst gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen! 


Ik begrijp niet waarom het inloggen op de box 12 zo moeilijk moet. Vorige week is bij mij de box 12 geïnstalleerd door KPN en  wifi ingesteld, zoals mijn oude modem ingesteld stond. Alles werkt prima, maar ik kan niet inloggen in de modem en heb al heel wat geprobeerd met andere browsers, WAN eruit, diverse links, maar kom er niet in. Heb er spijt van dat ik gelijk niet even met de technicus van KPN heb overlegt over het inloggen in de modem, maar wie denkt nu dat dat zo moeilijk gemaakt wordt?

In het forum zie ik dat dit probleem met box 12 al heel lang speelt. Waarom wordt dit niet opgelost door KPN?

Als iemand nog een tip heeft houd ik mij aanbevolen. Van wat ik op het forum lees, heeft bellen met KPN ook niet zoveel zin.


Het inlog probleem is inmiddels opgelost echter moet dan eerst de software worden vervangen op afstand voor de nieuwste versie. De v12 komt vanzelf aan de beurt en zal op een nacht automatisch voorzien worden van de laatste versie.


@BruisTablet Dank voor de reactie. Dan wacht ik maar even af. Ik heb er op het moment ook geen haast mee.