Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb een nieuw modem de box12, alleen het lukt me niet om me hierin in te loggen.

Als ik hem naar fabrieksinstellingen zet (zonder WAN aansluiting) kan ik wel inloggen in het modem. hij vraagt dan ook om het wachtwoord te veranderen. Dat doe ik en dan kan ik de computer uitzetten en weer aan en kan ik er nog steeds in.

Als ik dan het WAN aansluit haalt hij mijn gegevens op bij KPN. Dan komt mijn oude SSID weer terug die ik op het vorige modem gebruikte. Wel zo handig hoef ik mijn apparatuur thuis niet in te stellen.

Maar daarna kan ik niet meer inloggen in mijn modem Box12. Dus ik denk dat het wachtwoord ook overschreven wordt door KPN.  Dit heb ik nu een paar keer uitgeprobeerd en steeds hetzelfde.

Kan KPN mijn modem niet naar fabrieksinstellingen zetten en dat ik dan allen vanuit hier opnieuw instel.

Bedankt alvast voor de hulp.

 

 

 

Hi @Pauma! Welkom op het forum. Wil je eens op de volgende pagina kijken naar de tips voor het inloggen op de Box 12?

Verder kan dit voorkomen als ooit via de oude servicetool de wifi is aangepast. Wil je, als je dit ooit gedaan hebt, dat hier laten weten? Vul dan ook je profiel in. Dan reset ik deze gegevens voor je van afstand. 


Hallo Bram, dat zou best eens kunnen, met een service tool de wifi aangepast is.

Ik heb profiel ingevuld. Van mij mag je de gegevens op afstand resetten


@Pauma ik heb een reset van de wifi gegevens gedaan. Als dit niet gewerkt heeft is er nog 1 andere reset die ik kan doen. Maar ik verwacht dat deze voldoende is.

Wil je bevestigen dat de juiste wifi gegevens weer te gebruiken zijn?


Hallo Bram, bedankt voor de actie. Nu gebruik ik weer de SSID en WPA sleutel die op het modem staan.

Nu is het de bedoeling dat ik deze WPA sleutel aanpas denk ik?

Maar ik kan nog steeds niet inloggen op het modem. Nu heb ik weer de glasvezelkabel ( de WAN poort) los gemaakt en het modem naar fabrieks instellingen gezet. Daarna kon ik inloggen op het modem.

Wachtwoord veranderd , eruit , erin gegaan , kon steeds inloggen. De WAN poort weer aangesloten internet werkt weer maar ik kan niet meer inloggen in het modem.

Nu blijkt dat als ik de WAN poort (glasvezelaansluiting) erin hebt zitten, je niet kan inloggen en met met de kabel los wel kan inloggen. Als ik ingelogd ben op het modem en ik sluit de wan poort aan , wordt de modem applicatie meteen geblokkeerd. Kan je niks meer aanklikken.

Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Misschien kan jij of KPN iets met deze info.

Groeten


Hallo @Pauma probeer het eens via onderstaande link:

My Modem


Hallo Jan, nu kom ik hiermee kom ik erin.

zegt wel dat het niet beveiligd is. Weet niet of dat kwaad kan.

Lijkt erop dat het werkt(firewall ????)  vraag me alleen af of dit de juiste manier is.

Bedankt


Probeer eens om ipv6 uit te zetten op het modem. Misschien helpt dat.


Hallo Jan, nu kom ik hiermee kom ik erin.

zegt wel dat het niet beveiligd is. Weet niet of dat kwaad kan.

Lijkt erop dat het werkt(firewall ????)  vraag me alleen af of dit de juiste manier is.

Bedankt

Hallo @Pauma dat kan totaal geen kwaad, want je zit binnen je eigen netwerk, na de router, dus niet verbonden met de grote boze buitenwereld.


Dank je wel Jan,

dan ga ik op hiermee door.

Bedankt


Graag gedaan @PaumaÂ