Skip to main content

Hallo allemaal,

Momenteel wil ik inloggen op mijn modem (KPN Box 12), maar hij geeft telkens aan dat het wachtwoord niet klopt. Ik heb zowel geprobeerd om het veld leeg te laten, als het wachtwoord van achter op de modem in te voeren, maar beide werken helaas niet. Ook heb ik het al in verschillende browsers geprobeerd en via verschillende apparaten, maar ook dat is geen succes.

Daarnaast heb ik zowel zelf als via de online manier via de KPN site mijn modem gereset, maar ook daar lijkt het niet mee verholpen.

Is er nog een ander soort “standaard” wachtwoord wat ik kan proberen in te voeren? Ik zag al iets voorbij komen dat meerdere mensen problemen ervaren met het inloggen op een KPN Box 12, dus wellicht dat ik één van de nieuwe slachtoffers ben…?

Alvast bedankt voor de hulp!

Hallo @GnomeNuts ,

Probeer via https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/  in te loggen met Firefox. bron

Het admin wachtwoord via de QR code achterhalen. bron en bron

CodeTwo QR Code Desktop Reader & Generator (Windows)
De QR code op de BOX12 bevat: 
admin wachtwoord (en een spatie)
12 (= kpn box 12)
mac
wi-fi naam
wi-fi wachtwoord

Hoi @GnomeNuts, welkom hier! Is het met de tips van Noordzee gelukt om ingelogd te raken?

In Firefox werkt het nu inderdaad wel (eerder vreemd genoeg niet, al was dat ook wel op een ander apparaat). Wel vreemd dat dit bij zowel Edge als Chrome niet werkt, maar Firefox wel.

Ik kan er in ieder geval in nu, bedankt!

Reageer