Skip to main content
Vraag

Inloggen op modem via laptop lukt niet met dezelfde gegevens als inloggen via de PC

• September 14, 2025
  • 8 reacties
  • 93 keer bekeken

Op mijn pc kan ik als admin netjes inloggen op het box 12 modem. Als ik dat vanaf een laptop in hetzelfde netwerk probeer  krijg ik de melding “verkeerde inloggegevens”.

Waar gaat het fout?

8 reacties

• September 14, 2025

Welke firmware staat er op de box?

• Auteur
  • Topper
  • September 15, 2025

Onder device info/general vind ik

SGEJ1000060E

• September 15, 2025

Bekend probleem bij deze firmware versie. Ik hoop dat je snel de update naar de nieuwe firmware krijgt. Want deze firmware versie is al heel oud. Er zijn inmiddels al 5 nieuwere firmware versies uitgekomen. 

Er staat in dit plaatje "2 jaar geleden" bij de 60E versie. Maar ik denk dat die versie veel ouder is.

• Auteur
  • Topper
  • September 15, 2025

Kan ik iets ondernemen richting kpn om die update te krijgen? Zeker als mijn versie al zo oud is?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Cees Timmer, dit kan inderdaad met de softwareversie te maken hebben. Daar kan je zelf niets voor doen, die update wordt geleidelijk naar iedereen gebracht. Als je aan de beurt bent voor de update krijg je daar van te voren een mail over. Tot dat moment is het, ook voor ons, afwachten.

• Auteur
  • Topper
  • September 17, 2025

Mag ik zeggen dat ik het toch wel erg apart vind? Tot 4 nieuwere versies firmware uitbrengen en distribueren terwijl er nog velen met die hele oude versie zitten.

Daarbovenop: fijn als je pc die wèl contact heeft met het modem defect raakt. Kun je niet meer je modem en dus netwerkinstellingen benaderen.

Jasper van KPN
Moderator

Het heeft niet te maken met de software van het modem zelf, ook met aangesloten Wifi apparatuur. Als dat ook van ons is moet dat ook bijgewerkt worden, en daarvoor is de update niet voor alles tegelijk gekomen. Ik weet niet of je dat hebt, en wat voor, maar dat kan daarin dus meespelen.

• Auteur
  • Topper
  • September 19, 2025

😭