Skip to main content
Vraag

Inloggen op nieuw geïnstalleerde KPN Box 12 werkt niet

• December 2, 2025
  • 16 reacties
  • 129 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoe is het mogelijk dat ik topics lees van een jaar geleden dat niemand kan inloggen op het modem 12. Vandaag een hele nieuwe installatie gekregen, en wil inloggen op het modem, en krijg dezelfde foutmelden als personen die het een jaar geleden ook al hebben gemeld.

Admin met wachtwoord op sticker, krijg je wrong login information.

KPN doe hier wat aan!!!!!

16 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Siempiw, welkom op de community. Je hoort inderdaad wel in te kunnen loggen op jouw modem. Welke software staat er precies op jouw Box 12? Krijg je een foto van het modem te zien als je probeert in te loggen of dat niet? En wat is de precieze foutmelding die je krijgt?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je kunt vertelle, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

Beste Jasper,

als ik probeer in te loggen op mijn modem met het wachtwoord op het modem dan krijg ik het volgende te zien “ Communication error with the gateway” 

Welke software het heeft weet ik niet want ik kan niet in het modem komen met 192.168.2.254

Jasper van KPN
Moderator

Als je de nieuwe versie hebt zou je het versienummer al zien voordat je inlogt. Krijg je die foutmelding al voordat je überhaupt een wachtwoord kunt invullen? Of daarna pas? Dat kan ik nog niet uit je berichten halen.

rvk01
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 5, 2025

Ik ben ook een nieuwe gebruiker maar heb wel het IP van de router aangepast naar 192.168.2.1.
Inloggen is hier geen probleem met KPN Box 12.

Wordt je toevallig omgeleid naar mijnmodem.kpn?
En gaat ie naar HTTP of HTTPS?
(Mijn firmware op het loginscherm is V12.C.25.06.06)

De foutmelding kom je inderdaad wel tegen in het verleden met verschillende oplossingen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • December 5, 2025

Kan je anders een screenshot maken van je login scherm ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 5, 2025

Alle community vrienden bedankt na één uur met de klantenservice in de weer te zijn geweest heb ik de volgende link gekregen:  http:// 192,168.2.254/2.0/gui/#/logon. dingen aangepast zoals de sidd en wachtwoord. daarna geprobeerd opnieuw in te loggen met bovenstaande link, werkte niet meer. Weer gebeld, hierna moest ik mijn modem voor 15 minuten stroomloos maken, daarna 10 seconden de reset knop indrukken en daarna weer de stroom inschakelen (stekker uit/in de stroom) Daarna inloggen met admin en het modemwachtwoord (achter op de sticker) Tot nu toe werkt alles zoals het moet.

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het inloggen via die weg gelukt is! Ik ben nog wel benieuwd hoe het inlogscherm eruit ziet, of dat de nieuwe software is of nog niet. Alle modems gaan over naar de nieuwe software, en als jij die nog niet hebt moet je die nog krijgen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 8, 2025

Jasper,

Onderstaande gegevens staan op het scherm voordat je gaat inloggen, zelf weet ik niet of dat de laatste firmware is maar ik mag aannemen dat het automatisch wordt bijgewerkt als je het modem voor het eerst wordt geïnstalleerd

Het start voor inlog met een grote cirkel waarin het modem staat afgebeeld KPN BOX 12

Firmwareversie=V12.C25.06.06

S.N: = N725190B3005465

UI-Versie= 18-05-2925

Siempie

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • December 8, 2025

Dit is reeds de nieuwe software, en je bent ook helemaal up-to-date!

Jasper van KPN
Moderator

Dit is de nieuwe KPN software inderdaad, dat is mooi. Daarbij zien we de inlogproblemen juist niet zoals met de oude software. 

Vrijwel alle Box 12’en zijn nu voorzien van die nieuwe versie, het kan soms gebeuren dat er nog een modem met oude software wordt geleverd (dan zat het modem al in een doos). Die zouden dan nog geüpdatet moeten worden, maar dat is in jouw geval niet van toepassing dus. 

Aangezien je al op de KPN software zit zullen volgende updates automatisch geïnstalleerd worden, als die beschikbaar worden delen we dat ook in Product Updates.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 10, 2025

Beste Jasper,

Allereerst mijn complimenten voor je adequate antwoorden gewoon geweldig.

Waar ik nu tegen aanloop en hoe en waar dat vandaan komt is voor mij een volkomen raadsel.

Ik klik op een link van praxis en krijg de volgende melding.

FATALE FOUT

Toegang geweigerd

Reden: Adres van client is niet geautoriseerd. (86.XX.XXX.XXX).

Ik zit via mijn mail gewoon verbonden verbonden via 192.168.2….

Ik zou ook niet weten waar dat vandaan komt, wel is mijn video deurbel verbonden via XX.XXX….

Dat is gebruikelijk anders kan je buiten de deur niet zien wie voor de deur staat.

Mvrg

Simon van straten

• Nieuwkomer
  • December 11, 2025

Hoi ​@Siempiw, welkom op de community. Je hoort inderdaad wel in te kunnen loggen op jouw modem. Welke software staat er precies op jouw Box 12? Krijg je een foto van het modem te zien als je probeert in te loggen of dat niet? En wat is de precieze foutmelding die je krijgt?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je kunt vertelle, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Ik had vandaag precies hetzelfde probleem als Siempiw. Mijn box 12 is achteraf gezien ook met oude firmaware is geleverd waardoor ik twee problemen had. 

Eerste probleem is dat je met oude firmware het IP adres van de box (192.168.2.254) niet kan wijzigen naar 192.168.1. range. Apparaten van mijn eigen netwerk zaten allemaal op 192.168.1 range wat ik graag wilde behouden. Ik las toen dat dit met nieuwe firmware wel zou moeten kunnen maar je niet zelf een upgrade kan initieren maar dit vanzelf een keer wordt gepusht. Heb toen alles maar overgezet naar 192.168.2. range waarna alles prima werkte.

Vervolgens werd een dag later mijn modem onbereikbaar.  “communication error with gateway” / “wrong login information” etc.  Een halve dag later zit ik nu op de nieuwe firmware. De box 12 wordt waarschijnlijk onbereikbaar op het moment dat deze de upgrade aan het doorvoeren is op de achtergrond. Nieuwe firmware is een verademing en alles werkt helemaal prima. Kan nu inderdaad IP van box aanpassen maar heb ik nu weinig meer aan….

Waarom dit bericht? Een beetje informatie hierover vooraf had heel fijn geweest en had me wat werk en frustratie gescheeld . Hopelijk hebben andere nieuwe klanten hier wat aan.

Jasper van KPN
Moderator

Bij een kleine groep kan dat voorkomen inderdaad ​@Jorsch, dat is wat ik in mijn vorige bericht beschreef. Weinig mensen zullen dat ervaren, gelukkig.

@Siempiw dank je voor het compliment als eerste 😊 De ip-adressen die je noemt zijn verschillend. Het 192-ip-adres is lokaal, dat is hoe het apparaat zich aanmeldt op het modem. Het andere ip-adres is extern, vanaf het modem naar buiten. Dat is hoe Praxis en alle andere websites jouw verbinding zien. Krijg je die melding alleen te zien als je via de mail naar Praxis gaat, of ook als je zelf naar Praxis.nl gaat? En werkt de videodeurbel die je noemt ook goed?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 13, 2025

Het kpn extern ip adres wat begint met 86.86 kreeg ik te zien toen ik op een link in een praxis mail klikte

Dat was de link hieronder: 

“Onze openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur.

Om uw vraag bij te werken met aanvullende informatie, klik hier “  

De video deurbel wekt uitstekend op 86/86.xxx.xxx

Nu weet ik van Praxis dat ze al een tijd problemen hebben met hun IT infra structuur mar dit is natuurlijk heel vreemd.

Ik ben alleen benieuwd hoe dat dan werkt dat het een heel ander ip adres op pikt.

Mvrg

Siempie

• December 13, 2025

@Siempiw ik krijg dezelfde foutmelding als ik op jouw link klik. Met daarbij mijn ip adres. Dus dit is gewoon een foute link. 

Jasper van KPN
Moderator

Ik krijg ook dezelfde foutmelding bij die link, dus dit lijkt inderdaad bij de website van Praxis mis te gaan. Daar hebben wij geen invloed op.

Het 192 ip-adres is zoals ik zei puur intern, bij jou thuis. Die is daarvoor niet van belang. Extern is het het 86 ip-adres.