Skip to main content

Ongeveer 1 jaar geleden stapte wij over van ziggo naar KPN. Ziggo hadden we helaas niet de mogelijkheid voor gigabit internet, KPN maakt wel gebruik van onze aanwezige glasvezelkabel. Enfin, alles prima tot een 2 maanden geleden. De TV gaf af en toe aan dat hij geen IP adres krijgt van mijn modem, modem resetten en alles wat erbij komt kijken. Werkte voor 2 weken en begon het weer opnieuw.

 

resultaat: na diverse keren resetten begon de WiFi ongeveer 4x per dag even weg te vallen. Dit duurde 10 seconden en was hij er weer, uitermate vervelend als je thuis werkt en in meetings zit.. Weer bellen met KPN, antwoord: tja meneer we kunnen wel een monteur sturen maar het kán zijn dat dit eigen kosten zijn (als de schuld ná het glasvezelkastje ligt is dit eigen kosten). Prima maar ik wil werkend internet en TV. De monteur belde en gaf aan dat ze eerst wilde weten of het enkel WiFi was of ook bedraad, de hele dag de vaste PC aan en die bleef werken.. enkel WiFi dus… nieuwe router gekregen, geïnstalleerd en werkt wonderbaarlijk voor 2 dagen.. 

 

wat denk je? Nu doet de TV weer hetzelfde, foutcode 843, geen IP adres van uw modem… geboden oplossing: modem resetten. Ga toch weg! Ik ga wéér alles overhoop halen?!

 

krijg er langzaam echt de *** van! Ik hoop echt dat KPN via deze weg met een GOEDE oplossing komt, anders gaat t toch echt een andere provider worden…

Correctie: nu begint het modem ook weer raar te doen, WiFi valt weg en blijft weg. WiFi punten branden oranje (beide onbekabeld) bedrade verbinding werkt wel (raspberry met home assistant is in de lucht)


U heeft toch niet dit soort dingen in huis?

 


Correctie: nu begint het modem ook weer raar te doen, WiFi valt weg en blijft weg. WiFi punten branden oranje (beide onbekabeld) bedrade verbinding werkt wel (raspberry met home assistant is in de lucht)

Hallo @Ruben G. ,

Ik zou het wel weten in jouw situatie. Leg een bedrade verbinding aan en je bespaart jezelf een hoop ellende. 


U heeft toch niet dit soort dingen in huis?

 

Neenee zeker niet haha! Gewoon de zwarte super WiFi punten van KPN


Correctie: nu begint het modem ook weer raar te doen, WiFi valt weg en blijft weg. WiFi punten branden oranje (beide onbekabeld) bedrade verbinding werkt wel (raspberry met home assistant is in de lucht)

Hallo @Ruben G. ,

Ik zou het wel weten in jouw situatie. Leg een bedrade verbinding aan en je bespaart jezelf een hoop ellende. 


Een bedrade verbinding naar? TV is bekabelt, vaste PC is bekabeld en raspberry is bekabeld. Echter laptop waarmee ik thuis werk (aan de woonkamer tafel) ga ik uiteraard niet bekabelen..


Even opnieuw gezien ik de vorige (zelfde) post per ongeluk op beantwoord had geklikt..
 

Ongeveer 1 jaar geleden stapte wij over van ziggo naar KPN. Ziggo hadden we helaas niet de mogelijkheid voor gigabit internet, KPN maakt wel gebruik van onze aanwezige glasvezelkabel. Enfin, alles prima tot een 2 maanden geleden. De TV gaf af en toe aan dat hij geen IP adres krijgt van mijn modem, modem resetten en alles wat erbij komt kijken. Werkte voor 2 weken en begon het weer opnieuw.

 

resultaat: na diverse keren resetten begon de WiFi ongeveer 4x per dag even weg te vallen. Dit duurde 10 seconden en was hij er weer, uitermate vervelend als je thuis werkt en in meetings zit.. Weer bellen met KPN, antwoord: tja meneer we kunnen wel een monteur sturen maar het kán zijn dat dit eigen kosten zijn (als de schuld ná het glasvezelkastje ligt is dit eigen kosten). Prima maar ik wil werkend internet en TV. De monteur belde en gaf aan dat ze eerst wilde weten of het enkel WiFi was of ook bedraad, de hele dag de vaste PC aan en die bleef werken.. enkel WiFi dus… nieuwe router gekregen, geïnstalleerd en werkt wonderbaarlijk voor 2 dagen.. 

 

wat denk je? Nu doet de TV weer hetzelfde, foutcode 843, geen IP adres van uw modem. Daarbij WiFi wederom wegvallend en de superwifi punten van KPN geven een oranje lampje. Geboden oplossing: modem resetten.  Ga toch weg! Ik ga wéér alles overhoop halen?! 

 

krijg er langzaam echt de *** van! Ik hoop echt dat KPN via deze weg met een GOEDE oplossing komt, anders gaat t toch echt een andere provider worden…


Hallo @Ruben G. welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Hoe is de tv-decoder van KPN aangesloten, rechtstreeks op het modem of anderszins?

 


Hallo @Ruben G. welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Hoe is de tv-decoder van KPN aangesloten, rechtstreeks op het modem of anderszins?

 

Hoi @JanD, ik heb de Expedia box V12. De decoder van de TV is aangesloten door een monteur van KPN direct op het modem (bekabeld). 


Hallo @Ruben G. welke wifi punten heb je, de ronde witte of de ronde zwarte?

Hoe zijn deze op het modem aangesloten, bekabeld of draadloos en wat het je bekabeld of draadloos op de wifipunten aangesloten?

 


Hallo @Ruben G. welke wifi punten heb je, de ronde witte of de ronde zwarte?

Hoe zijn deze op het modem aangesloten, bekabeld of draadloos en wat het je bekabeld of draadloos op de wifipunten aangesloten?

 

 Hoi @JanD ik heb de zwarte. Ze zijn draadloos aangesloten, ik had ze eerst bedraad echter de techneut van KPN gaf aan dat dit beter beide draadloos kon gezien ze bedraad een oranje lampje bleven geven (terwijl ze wel werkte).


Ik kom er op terug, ik moet nu weg, tot straks @Ruben G. 

 


Even opnieuw gezien ik de vorige (zelfde) post per ongeluk op beantwoord had geklikt..

@Ruben G. Het is niet nodig om dan een nieuw topic te beginnen 🙂 Ik heb het gemarkeerde antwoord weer verwijderd, en je nieuwe topic samengevoegd met deze. Dan blijft het overzichtelijker.


Correctie: nu begint het modem ook weer raar te doen, WiFi valt weg en blijft weg. WiFi punten branden oranje (beide onbekabeld) bedrade verbinding werkt wel (raspberry met home assistant is in de lucht)

Hallo @Ruben G. ,

Ik zou het wel weten in jouw situatie. Leg een bedrade verbinding aan en je bespaart jezelf een hoop ellende. 

Hallo @Ruben G. welke wifi punten heb je, de ronde witte of de ronde zwarte?

Hoe zijn deze op het modem aangesloten, bekabeld of draadloos en wat het je bekabeld of draadloos op de wifipunten aangesloten?

 

 Hoi @JanD ik heb de zwarte. Ze zijn draadloos aangesloten, ik had ze eerst bedraad echter de techneut van KPN gaf aan dat dit beter beide draadloos kon gezien ze bedraad een oranje lampje bleven geven (terwijl ze wel werkte).

 

Dit is vanuit jou de bevestiging dat bedraad aansluiten dus wel werkt. Kortom : Sluit het opnieuw bedraad aan en je hebt prima WiFi. 


Correctie: nu begint het modem ook weer raar te doen, WiFi valt weg en blijft weg. WiFi punten branden oranje (beide onbekabeld) bedrade verbinding werkt wel (raspberry met home assistant is in de lucht)

Hallo @Ruben G. ,

Ik zou het wel weten in jouw situatie. Leg een bedrade verbinding aan en je bespaart jezelf een hoop ellende. 

Hallo @Ruben G. welke wifi punten heb je, de ronde witte of de ronde zwarte?

Hoe zijn deze op het modem aangesloten, bekabeld of draadloos en wat het je bekabeld of draadloos op de wifipunten aangesloten?

 

 Hoi @JanD ik heb de zwarte. Ze zijn draadloos aangesloten, ik had ze eerst bedraad echter de techneut van KPN gaf aan dat dit beter beide draadloos kon gezien ze bedraad een oranje lampje bleven geven (terwijl ze wel werkte).

 

Dit is vanuit jou de bevestiging dat bedraad aansluiten dus wel werkt. Kortom : Sluit het opnieuw bedraad aan en je hebt prima WiFi. 


@Noordzee ik begrijp je opmerking, maar dit nam niet weg dat de WiFi wel wegviel toen ze bedraad aangesloten waren.. de gehele WiFi valt dan gewoon weg Incl super WiFi punten


Hoi @Ruben G. ,

Een oranje lampje betekent een 100MB linksnelheid bij een bekabelde verbinding.De oorzaak is dan een CAT5 kabel.

Heb je de optie de kabels te vervangen door CAT5E of CAT6(A)?

Zo nee, dan kan je proberen of die 100MB(in de praktijk 94) voldoet.Het is dan in ieder geval wel stabiel, en het voldoet vaak prima.

 


Hoi @Ruben G. ,

Een oranje lampje betekent een 100MB linksnelheid bij een bekabelde verbinding.De oorzaak is dan een CAT5 kabel.

Heb je de optie de kabels te vervangen door CAT5E of CAT6(A)?

Zo nee, dan kan je proberen of die 100MB(in de praktijk 94) voldoet.Het is dan in ieder geval wel stabiel, en het voldoet vaak prima.

 


@martijn197108 voor WiFi is 100MB best prima (thuiswerken behoeft geen mega snelheden). Echter als de WiFi continu wegvalt (meestal 4 á 5x per dag) wordt het wel vervelend.. daarbij nog altijd het resterende TV probleem die aangeeft geen IP van het modem te krijgen terwijl ik in het modem gewoon het IP adres zie staan van de decoder


@Ruben G. ,

Heb je toevallig een SMA omvormer?

Zou je kunnen omschrijven welke apparatuur er precies in je netwerk zit?Denk aan switches, smarthome etc.


@Ruben G. ,

Heb je toevallig een SMA omvormer?

Zou je kunnen omschrijven welke apparatuur er precies in je netwerk zit?Denk aan switches, smarthome etc.

 @martijn197108 nee ik heb een GoodWE omvormer van de panelen. Het enige wat bekabeld is aangesloten:

tv decoder, vaste PC, raspberry PI (met home assistant), POE switch voor beveiligingscamera’s, 


Zou je die Goodwe, POE switch en Raspberry Pi kunnen afkoppelen en vervolgens de box 12 herstarten?

Als het dan goed gaat, een voor een aankoppelen en kijken wanneer je weer problemen krijgt.


Zou je die Goodwe, POE switch en Raspberry Pi kunnen afkoppelen en vervolgens de box 12 herstarten?

Als het dan goed gaat, een voor een aankoppelen en kijken wanneer je weer problemen krijgt.


@martijn197108 ja dat zou ik kunnen doen, enig nadeel is dan dat ik dan voor langere tijd de camera’s en domotica van het hele huis moet gaan uittrekken. Reden waarom ik dat niet (nog eens) zou willen is dat de vorige keer dat ik dat moest testen de monteur van de camera’s opnieuw moest laten komen omdat ze een nieuw IP adres hadden gekregen en de boel in de beveiliging was geslagen😅 

zou het kunnen dat dit een probleem oplevert gezien het 7/8 maanden goed gewerkt heeft met exact dezelfde combinatie van apparaten?


Misschien kan je dan enkel de Goodwe afkoppelen?

Wie weet heeft dat ook effect.

 

 


Misschien kan je dan enkel de Goodwe afkoppelen?

Wie weet heeft dat ook effect.

 

 

@martijn197108 die is met WiFi verbonden, die kan ik niet loskoppelen


@Ruben G. ,

Je kan de wifi resetten op de omvormer en later weer opnieuw verbinding maken:

Kort drukken op de knop op de omvormer totdat u “WIFI-reset” in het scherm ziet. Dan de knop 2 sec ingedrukt houden totdat u “Wifi Reseting” ziet verschijnen. Na 15 seconden zal dan “WIFI reset OK” moeten verschijnen en is de wifi van de omvormer weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Maar ik denk dat de kans het grootst is dat het in de camera's zit.Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

 


Toch iets mee doen want zo hier en daar zie ik problemen met die omvormer...


@Ruben G. ,

Je kan de wifi resetten op de omvormer en later weer opnieuw verbinding maken:

Kort drukken op de knop op de omvormer totdat u “WIFI-reset” in het scherm ziet. Dan de knop 2 sec ingedrukt houden totdat u “Wifi Reseting” ziet verschijnen. Na 15 seconden zal dan “WIFI reset OK” moeten verschijnen en is de wifi van de omvormer weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Maar ik denk dat de kans het grootst is dat het in de camera's zit.Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

 


@martijn197108 dat kan ik proberen, wel bijzonder dat het de afgelopen 7 maanden niet voor problemen heeft gezorgd dan toch?