Skip to main content

Ongeveer 1 jaar geleden stapte wij over van ziggo naar KPN. Ziggo hadden we helaas niet de mogelijkheid voor gigabit internet, KPN maakt wel gebruik van onze aanwezige glasvezelkabel. Enfin, alles prima tot een 2 maanden geleden. De TV gaf af en toe aan dat hij geen IP adres krijgt van mijn modem, modem resetten en alles wat erbij komt kijken. Werkte voor 2 weken en begon het weer opnieuw.

 

resultaat: na diverse keren resetten begon de WiFi ongeveer 4x per dag even weg te vallen. Dit duurde 10 seconden en was hij er weer, uitermate vervelend als je thuis werkt en in meetings zit.. Weer bellen met KPN, antwoord: tja meneer we kunnen wel een monteur sturen maar het kán zijn dat dit eigen kosten zijn (als de schuld ná het glasvezelkastje ligt is dit eigen kosten). Prima maar ik wil werkend internet en TV. De monteur belde en gaf aan dat ze eerst wilde weten of het enkel WiFi was of ook bedraad, de hele dag de vaste PC aan en die bleef werken.. enkel WiFi dus… nieuwe router gekregen, geïnstalleerd en werkt wonderbaarlijk voor 2 dagen.. 

 

wat denk je? Nu doet de TV weer hetzelfde, foutcode 843, geen IP adres van uw modem… geboden oplossing: modem resetten. Ga toch weg! Ik ga wéér alles overhoop halen?!

 

krijg er langzaam echt de *** van! Ik hoop echt dat KPN via deze weg met een GOEDE oplossing komt, anders gaat t toch echt een andere provider worden…

Toch iets mee doen want zo hier en daar zie ik problemen met die omvormer...

@Joep1965 problemen als in de zin van? Dan zou ik de afgelopen 7 maanden toch hetzelfde ervaren moeten hebben?



@martijn197108 dat kan ik proberen, wel bijzonder dat het de afgelopen 7 maanden niet voor problemen heeft gezorgd dan toch?

Ben ik wel met je eens hoor.Alleen, problemen ontstaan wel vaker zonder enige fysieke wijziging.

Maar ik ben benieuwd of het effect heeft!



@martijn197108 dat kan ik proberen, wel bijzonder dat het de afgelopen 7 maanden niet voor problemen heeft gezorgd dan toch?

Ben ik wel met je eens hoor.Alleen, problemen ontstaan wel vaker zonder enige fysieke wijziging.

Maar ik ben benieuwd of het effect heeft!


@martijn197108  helaas, goodwe reset gedaan (helaas van de data) 10 minuten later.. 1 minuut WiFi weg


Ai, helaas.

Die kan je dan wel weer aankoppelen.

Mijn advies is nu om toch die POE switch+ PI uit te schakelen.Gewoon enkel stroom eraf.

Ik kan me niet voorstellen dat bij elke powercycle een monteur nodig is, als je je aardlekschakelaars controleert/er een stroomstoring is/er werkzaamheden in je huis zijn hebben ze immers ook geen stroom.

 


Ai, helaas.

Die kan je dan wel weer aankoppelen.

Mijn advies is nu om toch die POE switch+ PI uit te schakelen.Gewoon enkel stroom eraf.

Ik kan me niet voorstellen dat bij elke powercycle een monteur nodig is, als je je aardlekschakelaars controleert/er een stroomstoring is/er werkzaamheden in je huis zijn hebben ze immers ook geen stroom.

 


@martijn197108 zojuist met KPN gesproken, ze gaan toch een monteur sturen om vanalles te onderzoeken. Zeker gezien alle apparatuur al vernieuwd is en ze vanaf afstand de uitvallen niet kunnen zien. 15 mei komen ze, wordt vervolgt…


Hoi @Ruben G., welkom op ons forum! 
Hoe is het afgelopen met de monteur?


Hoi @Ruben G., welkom op ons forum! 
Hoe is het afgelopen met de monteur?


hey! De voorlopige conclusie is dat het hoogst waarschijnlijk aan de V12 ligt.. vrijdag komen ze een V10 plaatsen, hopen dat dat wel functioneert..

 


Nou, korte update. Ik heb inmiddels een V10 gekregen met een extra WiFi punt. Het WiFi punt is de master van alle WiFi en de andere 2 punten staan elders in huis, deze week ga ik weer veel thuis werken dus dan kunnen we zien of dit het probleem verholpen heeft. Vooralsnog werkt het TV kastje in ieder geval feilloos.


Nou.. 7 dagen heeft het gefunctioneerd.. vandaag wederom 2 uitvallen van ongeveer 5 minuten gehad, ik ben echt ten einde raad😅


Ah dat is balen, heb je hierover ook al weer even gebeld? Als het ticket nog open staat kunnen mijn collega's verder waar ze gebleven waren!
Als het ticket al weer gesloten is kunnen ze alsnog de lijn even uitlezen en een nieuwe aanmaken als dat nodig is


Ah dat is balen, heb je hierover ook al weer even gebeld? Als het ticket nog open staat kunnen mijn collega's verder waar ze gebleven waren!
Als het ticket al weer gesloten is kunnen ze alsnog de lijn even uitlezen en een nieuwe aanmaken als dat nodig is


Yes ik heb meteen gebeld en precieze tijden doorgegeven waarop hij wegviel.. ze zouden mij morgen gaan bellen, ben zeer benieuwd wat er nog te proberen valt …


Hebben jullie de oorzaak/oplossing nog kunnen vinden @Ruben G.?


Hebben jullie de oorzaak/oplossing nog kunnen vinden @Ruben G.?

Nee de oorzaak niet, ik heb inmiddels van TP-Link een Deco set gekocht een 2 weken geleden en die werkt perfect. Ik vermoed dus zelf dat het echt aan hardware ligt, gisteren gebeld door de klachtenservice van KPN gezien ik een klacht had ingediend. We zijn tot een nette compensatie gekomen waardoor het vanuit beide kanten netjes opgelost is. Nu met eigen hardware uiteraard geen support meer vanuit KPN op hardware maar dat neem ik voor lief.


Ah top, bedankt voor je terugkoppeling!

Ik heb er zelf weinig verstand van maar ook met je eigen apparatuur denken we hier op het forum altijd graag even mee hoor (en TP link heeft ook een eigen forum)😊 mocht je nog ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!