Skip to main content
Antwoord

Instabiele WiFi na update V10A.C.25.03.04 Experia box V10A

• April 21, 2025
  • 12 reacties
  • 236 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb twee TAPO beveiligingscamera's en een Honeywell EVOHOME system voor besturing van mijn CV installatie die spontaan de WiFi verbinding verliezen. Na uitschakelen Experia Box en opnieuw inschakelen werkt het ca. 24 uur goed en verliezen ze vervolgens beide opnieuw de WiFi verbinding.

Alleen opnieuw opstarten modem helpt (tijdelijk).

Problemen zijn ontstaan na update modem op 1 april 2025. Software versie V10A.C.25.03.04

Beste antwoord door BruisTablet

U zou eens wat kunnen proberen met de wifi wpa. Zet deze op wpa2 personal. Ten 2e bij wifi signaal de b,g,n wifi mode selecteren.

12 reacties

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • Antwoord
  • April 21, 2025

U zou eens wat kunnen proberen met de wifi wpa. Zet deze op wpa2 personal. Ten 2e bij wifi signaal de b,g,n wifi mode selecteren.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@H Mateman, welkom op onze community! Heb je de tip van Bruistablet hierboven kunnen proberen?

Meer informatie over deze update kun je vinden op onze product updates pagina:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2025

Hallo Thomas en Bruis Tablet,

Ik had eerst de firewall naar “standaard” gezet. Dat heeft niet geholpen.

Zojuist de tip van Bruis Tablet opgevolgd. Hij stond al op WPA2 personal. Toen ik het wifi signaal van b,g naar b,g,n veranderde, werd direct de verbinding met camera's  en EVOHOME hersteld. Dit lijkt dus te helpen. Dank voor je hulp Bruis Tablet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2025

Helaas……. We zijn bijna 2 weken verder en het probleem is terug. Ondanks de instellingstips van Bruistablet. Wie kan me helpen? Wie heeft er nog tips? KPN had gewoon geen update van mijn Experiabox moeten doen😒

Ik ga zaterdag op vakantie en zou het wel prettig vinden dat mijn camera’s werken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

Beste KPN,

@Thomas van KPN 

we zijn inmiddels 5 maanden verder en mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb van alles geprobeerd, maar de Wifi voor het  camerasysteem en Evohome systeem blijft instabiel. Allemaal na de update van de Experiabox. Eerlijk gezegd ben ik er helemaal klaar mee en wil ik nu eindelijk een oplossing. Zelfs de suggesties van ChatGpt helpen niet. KPN help! Mijn geduld raakt op.

Groet Hans.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Wat balen dat het nog steeds niet goed werkt Hans, kun je toelichten hoe je je netwerk verder ingericht hebt, wat voor netwerkapparatuur je gebruikt en hoe je alles op elkaar aangesloten hebt zitten?
Ik heb de apparaten die je noemt hier niet vaak voorbij zien komen dus ik heb geen kant en klare oplossing voor je.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

@Thomas van KPN 

ik heb een Experiabox met een aantal apparaten bekabeld aangesloten en een aantal op de wifi. Niks bijzonders. Voor de update van de Experiabox was het ook al zo aangesloten. Totdat jullie op het idee kwamen om mijn Experiabox een update te geven. Daarna ging het mis. Ik denk dat wij hier op deze manier niet uit gaan komen en zou graag telefonisch contact met iemand van KPN die me verder kan helpen. Dit duurt inmiddels veel te lang. Ik hoor graag hoe ik telefonisch met jullie in contact kan komen en iemand aan de lijn krijgt die hier verstand van heeft.  

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Je kunt ons bellen op 0800-0402 of online even een belafspraak maken.
Laat je ons weten hoe t afloopt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2025

@Thomas van KPN HELP!!!!!!!  Via het nummer krijg ik alleen een digitale assistent Dot. Die reset mijn modem. Daarmee lossen we dit probleem niet op. Ik krijg niemand te spreken. Dit is super vervelend! Mijn geduld raakt op. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

De assistent kijkt ook naar eerdere gesprekken dus als je terugbelt weet hij dat het modem net gereset is, hij zou je ook moeten doorverbinden met een medewerker. Als het daarmee toch niet lukt is een belafspraak misschien makkelijker.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

@Thomas van KPN Woensdag eindelijk een KPN monteur thuis gehad. Oorzaak was lastig te achterhalen. Hij heeft de Experiabox vervangen door een V12. Probleem lijkt opgelost. Hopelijk blijft dat zo.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top, ik hoop dat dat m was! Bedankt voor je terugkoppeling!