Skip to main content

Hoi, morgen stappen wij over van ziggo naar KPN.

we kregen de doos geleverd met alle spullen en dacht dat er wel een gebruiksaanwijzing in zat om de modem aan te sluiten.

wij hebben een oude telefoon aansluiting in de kamer en na m open geschroefd te hebben zag ik dat het meegeleverde wanddoosje helemaal niet daarin past.

nadat ik op jullie website gezocht had kwam ik erachter dat ik een wandcontactdoos moet hebben met 2 (wat ik denk) ethernet aansluitingen zijn. Degene die ik geleverd heb gekregen heeft 1 aansluiting( volgens mij telefoonkabel aansluiting)

 

Morgen komt de monteur maar er zit een grote kans in dat deze niet aan binnen kan komen vanwege ziekte. Moet nog even een testje doen, maar het is niet de bedoeling dat wij straks zonder internet of tv komen te zitten.

daarnaast kan ik de installatiehulp niet openen door een fout op jullie website.

 

 

 

 

 

Kunt u eens een foto plaatsen van uw aansluitpunt?


Hier de fotos van de aansluiting en wat er geleverd is.

 


Dit lijkt me geen officiël KPN aansluitpunt. Zit er misschien elders in huis nog een andere telefoonaansluiting? Is er in de meterkast iets te zien?


Hallo @ipeewhenexcited in het installatiepakket  moet een stekker zitten met 4 pootjes die je in jouw aansluiting kunt steken en het andere eind van de kabel steek je in de grijze DSL poort van het modem

 


Dit lijkt me geen officiël KPN aansluitpunt. Zit er misschien elders in huis nog een andere telefoonaansluiting? Is er in de meterkast iets te zien?

heb alleen een ziggo aansluiting in de woonkamer. verder niets extra's in de meterkast

 


Hallo @ipeewhenexcited in het installatiepakket  moet een stekker zitten met 4 pootjes die je in jouw aansluiting kunt steken en het andere eind van de kabel steek je in de grijze DSL poort van het modem

 

dankjewel voor de reactie, dit zijn de enige dingen die ik de modem doos zitten.

 

 


Hallo @ipeewhenexcited , dan haal je onderstaande stekker even in de bouwmarkt:

stekker

Ik zie het al, er komt een monteur omdat je een pairbonding-aansluiting hebt/krijgt, dat kan alleen eden monteur doen, inderdaad. Dan heb je ook een Experia modem V10 gekregen als het goed is.

Voor pairbonding moet de monteur de IS/RA-aansluiting aanpassen, volgens onderstaand voorbeeld:

IS/RA geschikt voor pairbonding

 


Hallo @ipeewhenexcited , dan haal je onderstaande stekker even in de bouwmarkt:

stekker

Ik zie het al, er komt een monteur omdat je een pairbonding-aansluiting hebt/krijgt, dat kan alleen eden monteur doen, inderdaad. Dan heb je ook een Experia modem V10 gekregen als het goed is.

Voor pairbonding moet de monteur de IS/RA-aansluiting aanpassen, volgens onderstaand voorbeeld:

we hebben inderdaad de v10 gekregen. 

ik neem aan dat de monteur die stekker dan gewoon bij zich heeft?


Hallo @ipeewhenexcited de monteur moet een aanpassing maken met een IS/RA-punt zoals ik liet zien, dat geschikt is voor pairbonding, dat maakt hij of in de meterkast of bij de bestaande aansluiting in je kamer.

 


De monteur heeft alle benodigde materialen bij zich. Over het mogelijk verplaatsen van de monteur en de angst zonder internet te zitten: heb je gebruik gemaakt van de overstapservice? In dat geval wordt de Ziggo-lijn pas definitief opgezegd als de Experiabox van KPN is aangesloten.


De monteur heeft alle benodigde materialen bij zich. Over het mogelijk verplaatsen van de monteur en de angst zonder internet te zitten: heb je gebruik gemaakt van de overstapservice? In dat geval wordt de Ziggo-lijn pas definitief opgezegd als de Experiabox van KPN is aangesloten.

Heb inderdaad de overstap service. Dan moet alles goed komen!

 

super bedankt voor de snelle reacties.

ben benieuwd naar de KPN ervaring!


Ha @ipeewhenexcited Welkom hier op het KPN Forum én als nieuwe klant. Goed om te zien dat je goede en duidelijke reacties op je vraag hebt gekregen. Werkt je aansluiting inmiddels naar volle tevredenheid? 


Ha @ipeewhenexcited Welkom hier op het KPN Forum én als nieuwe klant. Goed om te zien dat je goede en duidelijke reacties op je vraag hebt gekregen. Werkt je aansluiting inmiddels naar volle tevredenheid? 

Zeker. monteur heeft de contactdoos vervangen en alles werkt prima.