Skip to main content

Vandaag het installatiepakket ontvangen incl. een BOX12. Daar waar ik verwacht had een nieuw modem te krijgen is het een gebruikt beschadigd exemplaar! Jammer maar deze ga ik niet in de woonkamer plaatsen. Ook stonden er er nog allerlei settings van de vorige eigenaar in. Toch enigzins teleurgesteld. 

O ja, alle lampjes zijn groen maar ik het toch geen internet. Komt dit omdat ik 6/11/24 pas officieel wordt aangesloten?

Dank alvast voor de reacties.

Hi @JanAssen, welkom bij onze community. 

Zo te zien is deze door onze screening geglipt. Normaal gesproken worden alle modems gereset en er wordt gelet op de buitenkant en dus de esthetiek. Slordig van onze kant dus. 

Heb je al contact gehad met ons hierover om het om te ruilen? Anders is mijn advies om een terugbelafspraak in te plannen met ons of contact op te nemen via Facebook of X. Dan kunnen de collega's daar dit in orde maken. 

Verleden week 3x met de klantenservice aan de telefoon “gezeten” omdat mijn modem niet goed was. Er is mij toegezegd dat men een 12b op te sturen. Zojuist het modem omgeruild en wat denk je…..  Is het weer een “gewone” 12. Weet iemand waarom KPN de belofte niet inlost?

Zitten er grote verschillen tussen de 12 en 12b?

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

Alle modems zijn uiteraard prima geschikt. Ik zie niet in waarom een box 12 beter of slechter zou zijn dan een box 12b.

@Joep1965 Dank voor je bericht maar waarom pretendeert de helpdeskmedewerker dan dat de 12B beter is en zegt hij deze ook toe? Ik heb er niet op aangestuurd, wist niet eens dat er 2 versies zijn.

@JanAssen Ik zou niet weten waarom een 12B beter is, waarschijnlijk weet de medewerker dat ook niet. Wat was de reden om jou een nieuw modem toe te zeggen? Heb je problemen met de Box 12?

@RBxx  Ik ben een nieuwe klant en en had een zwaar beschadigd modem gekregen met de gegevens van de vorige eigenaar er nog in. Als geste werd mij de 12B toegezegd. 

Ok, duidelijk @JanAssen . Ik lees dat wel vaker en het verbaast me iedere keer hoe sommige klanten omgaan met apparatuur die ze in bruikleen krijgen. Het modem moet er wel goed uitzien, ook al wordt het hergebruikt. Dat hoort de screening te waarborgen.

Ik vrees dat de medewerker niet kan toezeggen dat je een “betere” 12B krijgt. Het KPN logistieke systeem pakt volgens mij gewoon de eerste beschikbare “van de plank".

Ik ben een nieuwe klant en en had een zwaar beschadigd modem gekregen met de gegevens van de vorige eigenaar er nog in. Als geste werd mij de 12B toegezegd. 

Het enige verschil tussen de 12 en de 12b is de gebruikte chipset maar ze zijn volledig gelijkwaardig.

Wel is het natuurlijk zo dat KPN geen (zwaar) beschadigde Experia/KPN boxen zou moeten uitleveren.

Ik ben een nieuwe klant en en had een zwaar beschadigd modem gekregen met de gegevens van de vorige eigenaar er nog in. Als geste werd mij de 12B toegezegd. 

Het enige verschil tussen de 12 en de 12b is de gebruikte chipset maar ze zijn volledig gelijkwaardig.

Wel is het natuurlijk zo dat KPN geen (zwaar) beschadigde Experia/KPN boxen zou moeten uitleveren.

Volgens andere postings is het wifi bereik van de 12b groter.

Reageer