Skip to main content

Hallo, 

Ik heb sinds vandaag de KPN Box 12 in gebruik genomen en ik probeer de 2.4 Ghz in te schakelen op het modem tbv de smart home apparatuur. Als ik rechtstreeks via de browser op het modem in wil loggen krijg ik een melding dat ik de verkeerde login gebruik, terwijl het wel het password is wat achter op het modem staat. Als ik het probeer via mijn kpn en de thuis app kan ik nergens rechtstreeks het modem benaderen. Ik probeer dit via mijn smartphone of tablet, een laptop of computer heb ik niet meer.

De informatie die ik kan vinden hier op het forum gaat allemaal over het gebruik van een computer.

Groeten, 

Eric 

U gebruikt het admin password dat achterop het modem staat?


Is misschien een teken toch net anders, sommigen lijken op elkaar.

 

Ik heb even de tekst van een KPN moderator gejat:

 

Controleer extra of je de juiste karakters gebruikt. Het verschil tussen (bijvoorbeeld) een kleine letter L of hoofdletter i is lastig te zien. 

Als het dan nog steeds niet lukt, verwijder cookies uit je browser en leeg de cache. Probeer eventueel ook een andere browser. In de meeste gevallen is dit voldoende om alsnog ingelogd te raken.


De thuis app werkt? Dan is uiteraard het wachtwoord veranderd. Dat kunt u dan vinden bij de instellingen:

Beheerderswachtwoord, tik dat aan en u ziet het wachtwoord staan.


Is misschien een teken toch net anders, sommigen lijken op elkaar.

 

Ik heb even de tekst van een KPN moderator gejat:

 

Controleer extra of je de juiste karakters gebruikt. Het verschil tussen (bijvoorbeeld) een kleine letter L of hoofdletter i is lastig te zien. 

Als het dan nog steeds niet lukt, verwijder cookies uit je browser en leeg de cache. Probeer eventueel ook een andere browser. In de meeste gevallen is dit voldoende om alsnog ingelogd te raken.

De tekens zijn gelijk en een andere browser werkt ook niet. Ik heb de cookies net verwijderd en de cache geleegd, ook dat helpt niet. 


Is misschien een teken toch net anders, sommigen lijken op elkaar.

 

Ik heb even de tekst van een KPN moderator gejat:

 

Controleer extra of je de juiste karakters gebruikt. Het verschil tussen (bijvoorbeeld) een kleine letter L of hoofdletter i is lastig te zien. 

Als het dan nog steeds niet lukt, verwijder cookies uit je browser en leeg de cache. Probeer eventueel ook een andere browser. In de meeste gevallen is dit voldoende om alsnog ingelogd te raken.

De tekens zijn gelijk en een andere browser werkt ook niet. Ik heb de cookies net verwijderd en de cache geleegd, ook dat helpt niet. 

Wat gek zeg, ik ga het net zelf even testen en ik heb het ook. Via mijn laptop kan ik niet inloggen maar via mijn telefoon werkt het wel.


Ja gek hé? Ik kom er met geen mogelijkheid in. Toch maar ff KPN bellen. 


Ik ben volgend topic tegengekomen en zo werkt het wel bij mij.

 

https://forum.kpn.com/modems-123/experia-box-v10-a-certificaat-verlopen-27-9-2022-576224


De wachtrij was lang, toen ik eindelijk na 20 minuten doorverbonden werd is de verbinding verbroken. Voor 2 minuten was mijn humeur toen nogal explosief, maar morgen is er weer een dag. Het andere topic biedt helaas ook geen oplossing voor mij. 

Wat trouwens ook gek is is dat ik het modem niet eens kan resetten, met een reset zou in ieder geval het password weer goed moeten zijn. Maar er gebeurt niets als ik de reset button 3 seconden of langer ingedrukt hou.

Ik heb het vermoeden dat ik het afdankertje van iemand anders heb ontvangen. 


Hallo @EricNL1965 via onderstaande link moet je met de juiste gegevens in kunnen loggen:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/


Hallo @EricNL1965 via onderstaande link moet je met de juiste gegevens in kunnen loggen:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Helaas @JanD ,

Dit werkt ook niet. Om moedeloos van te worden. 


 Wat trouwens ook gek is is dat ik het modem niet eens kan resetten, met een reset zou in ieder geval het password weer goed moeten zijn. Maar er gebeurt niets als ik de reset button 3 seconden of langer ingedrukt hou.

Die moet u wel 15 seconden of misschien langer vast houden.


@JanD het is heel vreemd maar ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd en dit keer is het gelukt. Wat ik eigenlijk al dacht is dat het 2.4 Ghz kanaal standaard aan staat. Ik ga nu met een oude smartphone, die alleen via 2.4 Ghz verbonden kan worden, kijken of ik mijn Smart home apparaten kan instellen. 


 Wat trouwens ook gek is is dat ik het modem niet eens kan resetten, met een reset zou in ieder geval het password weer goed moeten zijn. Maar er gebeurt niets als ik de reset button 3 seconden of langer ingedrukt hou.

Die moet u wel 15 seconden of misschien langer vast houden.

Ik ben pas na ongeveer 1 minuut gestopt. 


@JanD het is heel vreemd maar ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd en dit keer is het gelukt. Wat ik eigenlijk al dacht is dat het 2.4 Ghz kanaal standaard aan staat. Ik ga nu met een oude smartphone, die alleen via 2.4 Ghz verbonden kan worden, kijken of ik mijn Smart home apparaten kan instellen. 

Succes @EricNL1965 , laat de afloop s.v.p. even weten.