Skip to main content

Goedemiddag allemaal,

ik wil graag mijn FB 7490 modem vervangen door de FB 7590 AX.

Het modem hangt achter een glasvezel aansluiting. 

De vraag is nu, als ik een back up van mijn oude modem in de FB 7590 AX schiet werkt dan alles weer als voorheen of moet ik nog andere aanpassingen doen?

 

AJvG

 

Dat zou moeten lukken! 

De belangrijkste voorwaarde is dat de firmwarversies gelijk zijn, of hoger op de FB waar je heen gaat.


dank je wel

Gezien ik een oud xs4all gebruiker ben en deze gegevens nog in de FB 7490 staan (provider xs4all ipv kpn) zou dat nog een probleem kunnen geven?

mijn oude FW is 07.29 ik mag aannemen dat de 7590 AX de nieuwste( 07.50?) FW heeft dus dat zou goed moeten komen


@AJvG Dit zegt de helpdesk van AVM ervan… 

https://nl.avm.de/vraagbaak/alles-over-updates/instellingen-naar-een-andere-fritzbox-overdragen/

...bij mij staat er ook nog gegevens in van XS4ALL, ‘t blijft goed werken!


Bij mij lukte het overzetten van de back-up-file van de 7490 naar de 7590 zonder problemen.

Achteraf bleek dat het wifi-wachtwoord van 16 cijfers ook was overgezet, dus het wachtwoord dat op de sticker van de 7590 staat klopt niet, je moet dan op de 7590 kijken.


Achteraf bleek dat het wifi-wachtwoord van 16 cijfers ook was overgezet, dus het wachtwoord dat op de sticker van de 7590 staat klopt niet, je moet dan op de 7590 kijken.

Ehhh….. ik neem aan dat je bedoelt om dan op de 7490 te kijken?


Inderdaad 🥺