Skip to main content

Bij een eerdere vraag hierover wordt vermeld dat je dit eenvoudig kunt doen omdat versie 7.56 een functie heeft om dit via een wizard te doen. Volgens mij klopt dit niet omdat dan beide Fritzbox’en versie 7.56 moeten hebben. De Fritzbox 7581 heeft echter als laatste versie 7.16

 

Kun je de instellingen wel eenvoudig overzetten naar de Fritzbox 7590 ax door gebruik te maken van een usb stick waarop de instellingen van de Fritzbox 7581 staan? Heeft iemand daar ervaring mee en tegen welke problemen loop je dan aan?

@Beukenhof Nee, het kan niet. De FRITZ!OS-versie van de nieuwe FRITZ!Box moet dezelfde versie zijn of nieuwer dan de FRITZ!OS-versie van de oude FRITZ!Box.


De FRITZ!OS-versie van de nieuwe Fritzbox 7590 ax (7.56) is zeker nieuwer dan de FRITZ!OS-versie van de oude Fritzbox 7581 (7.16). Ik lees echter dat de FRITZ!OS-versie van beide fritzbox’en minimaal 7.56 moet zijn dus kun je niet via de wizard de instellingen van de Fritzbox 7581 overzetten naar de nieuwe Fritzbox 7590 ax. Kun je hiervoor wel een usb stick gebruiken waarop de instellingen van de Fritzbox 7581 staan?


Heeft u eigenlijk veel instellingen?


Er staan veel instellingen op de Fritzbox 7581 die ik wil overnemen naar de Fritzbox 7590 Ax


De FRITZ!OS-versie van de nieuwe Fritzbox 7590 ax (7.56) is zeker nieuwer dan de FRITZ!OS-versie van de oude Fritzbox 7581 (7.16). Ik lees echter dat de FRITZ!OS-versie van beide fritzbox’en minimaal 7.56 moet zijn dus kun je niet via de wizard de instellingen van de Fritzbox 7581 overzetten naar de nieuwe Fritzbox 7590 ax. Kun je hiervoor wel een usb stick gebruiken waarop de instellingen van de Fritzbox 7581 staan?

Juist,  Op de oude FRITZ!Box is FRITZ!OS 7.56 of nieuwer vereist. BTW voor 7581 is 7.17 beschikbaar, maar het zou jou niet helpen om de instellingen te overzetten.


Als ik deze instructies op de FRITZ!Box kennisbank zo zie moet het kunnen, @Beukenhof.


Reageer