Skip to main content
Antwoord

Interactieve tv in de Box 12 uitschakelen zodat led uitgaat

• June 22, 2025
  • 10 reacties
  • 169 keer bekeken

Het viel me op dat de led TV aan is, brand continu groen terwijl ik geen TV-ontvanger heb aangesloten. In het overzicht scherm wordt aangegeven "Interactieve TV is klaar voor gebruik". Kan je de TV-functie uitschakelen? Zodat de led dan uit gaat. In de online gebruiksaanwijzing wordt aangegeven dat de status van de led aan of uit is. Weet iemand hoe ik dit moet instellen?

Beste antwoord door RBxx

Volgens mijn ervaring is dat gewijzigd.

Bij de oude modem software was dit lampje uit, maar sinds de invoering van de nieuwe KPN software van de Box 12 brandt dit lampje bij mij ook altijd.

Ik heb geen TV in mijn abonnement (nooit gehad), alleen internet.

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 22, 2025

Hallo ​@v10a ,

Dat kun je niet zelf uitschakelen. Die functie is afhankelijk van jouw abonnement. Als je het aanvullendeTV-abonnement opzegt, dan wordt het lampje op afstand uitgezet door KPN.

TV

Groen: interactieve tv is beschikbaar

Uit: geen interactieve tv in het abonnement

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 22, 2025

Beste ​@v10a je moet dus concreet geen tv-abo meer hebben om dat lampje uit te laten gaan.

Het alleen niet aansluiten van je tv-decoder heeft dus geen effect.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 22, 2025

Bij de oude modem software was dit lampje uit, maar sinds de invoering van de nieuwe KPN software van de Box 12 brandt dit lampje bij mij ook altijd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 22, 2025

Maar... heb je wel tv via kpn?

Ook als je app only hebt wordt het signaal aangeboden. 

Het kan ook zijn dat wat ​@RBxx aangeeft. Dat het signaal (vlan 4) er gewoon standaard op zit. Uiteraard wordt tv alleen in rekening gebracht als je er ook een abonnement op hebt.

Zie MijnKPN en factuur. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 22, 2025

Dat zou kunnen, veel klanten (oa ikzelf) hebben echter nog de oude software. 

• Auteur
  • June 22, 2025

Iedereen bedankt voor de reacties. Heb geen abo voor TV bij KPN. En nu weet dat ik er zelf niks aan kan wijzigen. Mijn software versie is: V12.C.24.16.14

Heb gezien dat er een nieuwe software versie aan komt. Zie ook KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.06.06 

Zal toch wel even bellen met de klantenservice voor de zekerheid. Zodat ik niet betaal voor een dienst welke ik niet afneem.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 22, 2025

Beste ​@v10a dat kun je eenvoudiger op je factuur nazien, als daar geen tv-pakket van €12,50 bij staat heb je geen tv-pakket.

• Auteur
  • June 25, 2025

Vandaag gebeld met de klantenservice wat ​@Noordzee schreef is werd bevestigd.

Maar geen verklaring waarom de led groen brand van de TV. Bij producten welke ik afneem wordt het niet genoemd dus geen factuur! 😀 Van deze “storing” is een aantekening gemaakt. Hoop dat de techneuten van KPN dit verder oppakken. Zal regelmatig kijken of de led is uit gegaan.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • June 25, 2025

Vandaag gebeld met de klantenservice wat ​@Noordzee schreef is werd bevestigd.

Maar geen verklaring waarom de led groen brand van de TV. Bij producten welke ik afneem wordt het niet genoemd dus geen factuur! 😀 Van deze “storing” is een aantekening gemaakt. Hoop dat de techneuten van KPN dit verder oppakken. Zal regelmatig kijken of de led is uit gegaan.

dit is geen storing. dit is gewoon zoals het bedoelt is.

het TV lampje brandt omdat jou Box12 zowel internet (Vlan 6) als ook het TV (Vlan4) signaal binnen krijgt via de glasvezel/dsl verbinding. dit wordt gedaan op alle KPN Particuliere verbindingen zodat de verbinding niet nog een keer aangepast moet worden als je toch ooit wel TV gaan afnemen.

• Auteur
  • June 29, 2025

Beste @joey92 bedankt voor uw snelle reactie. U geeft aan dat het geen storing is daarom had ik haakjes gebruikt. Ik ben van mening dat na de laatste sofware update de werking van aansturing van TV led is gewijzigd. Dit gaf gebruiker RBxx eerder al aan. U omschrijft zoals het nu werkt en zie dat de handleiding is gewijzigd ten opzichte van wat Noordzee had gevonden. Mijn voorkeur zou hebben om aan 2 voorwaarden te voldoen en dan de led pas aan te sturen. 1e voorwaarde Vlan4 signaal aanwezig & 2e voorwaarde interactieve TV in abonnement. In mij situatie zou dan de led uit zijn. Mogelijk kan dit worden meegenomen in een volgende software update. Op dit moment heeft de TV led in mijn situatie geen meerwaarde. Alleen wanneer het Vlan4 signaal er niet is dan kan een klant met interactieve TV zien dat er een storing is in het signaal omdat de TV led dan uit is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 29, 2025

Wat een drukte om een pietepeuterig ledje. Is het het extra stroomverbruik?

Voordeel nu: als een andere kpn abonnee zijn ontvanger meeneemt naar jouw werkt ie bij jouw ook. Maar dan dus wel via z'n eigen abonnement. 

Ik neem mijn ontvanger ook altijd mee naar m'n moeder.